"בסיום הש"ס יחדיו אנו חוזרים על מעשה המלך" - סרוגים

"בסיום הש"ס יחדיו אנו חוזרים על מעשה המלך"

דברי ראש ישיבות בינות ברעננה, הרב חיים רטיג לקראת אירוע "יחד בקדושה", שייערך, אי"ה בראשון הקרוב בבנייני האומה בירושלים, במהלכו ילמדו 346 חברותות שמונה דפי גמרא ויסיימו את הש"ס כולו ביום אחד

author-image
"בסיום הש"ס יחדיו אנו חוזרים על מעשה המלך"
  ראש ישיבת הסדר בינות ברעננה הרב חיים רטיג (איגוד ישיבות ההסדר)

בראשון הקרוב, כ"ב בטבת (30 דצמ') ייערך בבנייני האומה בירושלים אירוע "יחד בקדושה" של ישיבות ההסדר.

הלימוד יתקיים בתוך אולם שהוסב לבית מדרש בתפאורה מלאה ומהודרת ובהשתתפות ראשי ישיבות ההסדר, בוגרי עולם ההסדר, הרבנים הראשיים לישראל, הרבנים הראשיים לירושלים, שרים וחברי כנסת, ראשי ערים, קצינים בכירים, ידידי התורה ואוהביה, כאשר במהלך היום כולו ילמדו 346 חברותות שמונה דפי גמרא ויסיימו את הש"ס כולו ביום אחד.

את יום הלימוד יפתח ב-9 בבוקר הפרופ' שמחה גולדין, אביו של סגן הדר גולדין ז"ל המוחזק בידי חמאס, ויסתיים בשעה 18:00 בקריאת קדיש על ידי הסבים של התינוק עמיעד ישראל איש-רן הי"ד שנרצח בפיגוע הירי בעפרה.

הרב חיים רטיג, ראש ישיבת ההסדר בינות ברעננה שישתתף אי"ה בארוע מזמין את הציבור להגיע. בדבריו מציין הרב רטיג כי "הציבור הרחב מוזמן לבוא ולהצטרף לארוע הייחודי "יחד בקדושה", שבמסגרתו ישיבות ההסדר מסיימות את הש"ס כולו ביום אחד, כשהמושג "יחד" מקבל משמעות חדשה שפונה כלפי יסוד שקיים בעולם התורה, התורה הכללית והלאומית של כולם יחדיו".

עוד מדגיש הרב רטיג כי "כאשר מסיימים את הש"ס ביחד אז למעשה חוזרים על מעשה המלך שמחזיק אצלו ספר תורה קטן שהיה בבחינת ספר התורה הלאומית שלו, כי מלך הוא דמות כללית ואותו דבר גם מעמד ההקהל, שבו היה מפגש של כולם סביב התורה הכללית המחברת את האומה כולה. כך גם ישיבות ההסדר, הן בבחינת ספרא וסייפא שכרוכים יחדיו ולמעשה התורה הזאת של ישיבות ההסדר היא תורה כללית ומחברת, תורה לאומית, תורה עם הרבה מאוד כוחות ועוצמה של תלמידי חכמים של ארץ ישראל, ועיקרה של התורה שבעל פה נמצא בתלמוד, בהעמקה ובלימוד רציני. זו המשמעות של אותו היום של יחד בקדושה, יחד בתורה, יחד באהבה ויחד בתורה כללית שמובילה את העם, המדינה והארץ".

לבנות קומה נוספת בישיבות ההסדר

מנהל המיזם באיגוד, גלעד גרוס מספר כי "לראשונה החלטנו לצאת במיזם העצום לכבודה של תורה ובמטרה לבנות קומה נוספת בישיבות ההסדר. ההכנסות מאירוע זה יוקדשו למיזמים אותם מוביל איגוד ישיבות ההסדר בהשתתפות כלל הישיבות, לטובת פיתוח והעצמת פעילות עולם ישיבות ההסדר. מזה תקופה ארוכה שהאיגוד אינו גוף פקידותי העומד בקשר עם הצבא בלבד, אלא איגוד של ראשי ישיבות המובילים ומשפיעים בתורה, בצבא ובחברה הישראלית".

כאמור, מאות החברותות שנרשמו מראש באתר הייעודי, בחרו את שמונת דפי הגמרא ללימוד ויזכו להיות חלק מהמיזם הייחודי. מלבד האפשרות לרכוש מושב אישי לחברותא ניתן להתאגד מספר תורמים או בני משפחה מסביב לדמות משמעותית בקהילה ובמשפחה ולזכות אותו לקחת חלק במיזם. כמו כן, ניתן לתרום ולתת חסות ללימוד דפים, מסכתות וסדרים כל אחד לפי יכולתו.

12,000 תלמידים ואברכים

כל ההכנסות מאירוע זה יוקדשו ליותר מ-24 מיזמים הנכללים בשלושה תחומים עיקריים: תורה, צבא והחברה ישראלית. המיזמים המגוונים כוללים רצון להקים בית מדרש נייד שיגיע לחיילים בשטח, צוותי חירום שיסייעו לרשויות המקומיות ולקשישים בחירום, שילוב אנשים עם מוגבלויות בישיבות ההסדר, מלגות לבני מח"ל, סיוע לחיילים ובני ישבות המתמודדים עם קשיים נפשיים, מלגות שכר לימוד לתלמידים עם קשיים כלכליים, רשת בתי תמחוי לנזקקים, בתי מדרש לגיל השלישי ועוד. את המיזמים מוביל איגוד ישיבות ההסדר בהשתתפות כלל הישיבות, לטובת פיתוח והעצמת פעילות עולם ישיבות ההסדר.

איגוד ישיבות ההסדר המייצג כיום 64 ישיבות בכל רחבי הארץ ולמעלה מ־12,000 תלמידים ואברכים, כן ירבו. האיגוד פועל במטרה להקים ולבסס במדינת ישראל ישיבות המשלבות לימוד תורה מעמיק עם שירות צבאי משמעותי, מתוך מטרה להגדיל תורה ולהאדירה, לגדל בני תורה ותלמידי חכמים לתורה, יראת שמיים ואהבת ה׳, העם והארץ התורמים לעם ישראל מתוך תחושת שליחות חינוכית, אחריות וערבות הדדית .

להרשמה לאירוע "יחד בקדושה" לחצו כאן.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו