נתניהו מינה: יריב לוין שר העליה והקליטה - סרוגים

נתניהו מינה: יריב לוין שר העליה והקליטה

ראש הממשלה נתניהו הודיע על מינוי יריב לויןי לשר העלייה והקליטה, זאת בתום הצבעה טלפונית של שרי הממשלה. לגבי זהות שר החוץ אמר נתניהו כי ייקבע בחודש ינואר

נתניהו מינה: יריב לוין שר העליה והקליטה
  (צילום: הדס פרוש/ פלאש 90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הערב (ראשון) כי מינה את יריב לוין לשר העלייה והקליטה, בתום הצבעה טלפונית של שרי הממשלה. בלי תיק הקליטה, ממשיך נתניהו מלבד תפקידו כראש ממשלת ישראל להחזיק גם בשלושה תיקים נוספים: בריאות, חוץ וביטחון.

לוין ימונה לממלא מקום שר העלייה והקליטה, בנוסף על תפקידו כשר התיירות וכשר המקשר בין הממשלה לכנסת, בשל התפקיד הזמני, מינויו לא טעון את אישור הכנסת.

חברת הכנסת ציפי חוטובלי, המשמשת מתחילת הקדנציה כסגנית שר החוץ בפועל, כיוונה כמה פעמים לתפקיד שרת הקליטה במקומה של סופה לנדבר מ'ישראל ביתנו' שפרשה מהממשלה יחד עם אביגדור ליברמן וסיעת ישראל ביתנו.

בישיבת שרי הליכוד אמר הבוקר נתניהו כי זהות שר או שרת הקליטה תוחלט עד לשעה שתיים עשרה בלילה. לגבי זהות שר החוץ אמר נתניהו כי הוא מתכוון להודיע על כך במהלך חודש ינואר.

הערכות לגבי מי שצפוי להיות שר החוץ הם שאת התפקיד ימלא מקורבו של נתניהו, השר יובל שטייניץ, המשמש כשר האנרגיה. ההחלטה של נתניהו נובעת בעיקר מהמאבק בין השרים גלעד ארדן וישראל כץ. נוכח היריבות בין השניים יחליט נתניהו ככל הנראה ללכת על פשרה ולמנות את שטייניץ לתפקיד.

לתפקיד סגן שר החוץ יש מספר מתמודדים אחד מהם הוא ח"כ אמיר אוחנה שהודיע על רצונו לשמש בתפקיד: ״אם חוטובלי תקודם לשרת העלייה והקליטה, אני רואה את עצמי מועמד לתפקיד סגן שר החוץ."

"דיברתי על כך עם ראש הממשלה ושמחתי לשמוע ממנו שהוא סבור שאני מתאים לתפקיד ואף יותר מכך"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
ילין קידם את התיירות. הלוואי שיקדם את העלייה
גיל | 24-12-2018 8:56
בהצלחה! ילין קידם את התיירות. היא הוכפלה פי 2! הלוואי שיקדם ככה גם את העלייה