בנט: "ישראל נרדמה בשמירה מול חיזבאללה" - סרוגים

בנט: "ישראל נרדמה בשמירה מול חיזבאללה"

"האיום הראשי, המשמעותי שלנו הוא חיזבאללה", מדגיש היום השר בנט. עם מאה ארבעים אלף רקטות שמכוונים אלינו". האיום החם ביותר? "עזה. אני צופה שמשם תיפתח הרעה"

author-image
בנט: "ישראל נרדמה בשמירה מול חיזבאללה"
  (צילום: Hadas Parush/Flash90)

בראיון לוילנסקי וברדוגו בגלי צה"ל אומר הערב (ראשון) השר נפתלי בנט, חבר הקבינט המדיני ביטחוני: "ישראל נרדמה בשמירה פעמיים, ראשית מ- 2000-2006. חיזבאללה שאני הכרתי כמ"פ במגל"ן בשנות ה-90 היה חיזבאללה שלא היה איום אסטרטגי, אחר כך נרדמנו, זרקנו את המפתחות, יצאנו, ב- 2006 ועד 20013 נרדמנו שוב בשמירה, הם התעצמו בכמות, הם התחילו מכמה אלפי רקטות והגיעו למאה ארבעים אלף רקטות סביב 2013".

האיום הראשי, המשמעותי שלנו היא חיזבאללה, עם מאה ארבעים אלף רקטות שמכוונים אלינו, האיום החם ביותר היא עזה, בעזה חפרו שלושים מנהרות לתוך ישראל עד צוק איתן אותו יזמתי. הסבבים האחרונים שחקו את ההרתעה, ואני צופה שמשם תיפתח הרעה.

נמנענו מחיכוך ואפשרנו לחיזבאללה להתעצם

לשאלה מי נרדם בשמירה ענה בנט, "ממשלות ישראל. בסוף, מכוח הרצון המאוד טבעי והמובן, להימנע מחיכוך מול חיזבאללה, אפשרנו להם להתעצם ולהפוך לחיזבאללה הגדול, שיש אצלו את אחד הריכוזים הגדולים ביותר של רקטות בכל העולם. האמריקאים עושים מה שהכי נכון לאינטרס האמריקאי ופעמים רבות יש קורלציה עם האינטרס הישראלי, ההתפתחות הספציפית של עזיבת החיילים האמריקאית היא לא טובה, אני לא אתכחש".

לגבי יצאת ארה"ב מסוריה אמר: "איראן ומשמרות המהפכה שולחים את זרועותיהם להחליש את מדינת ישראל, ברגע שאתה מחליש את איראן ע"י סנקציות, החיבור של הסנקציות האמריקאיות יחד עם הפעולות הצבאיות בצפון, הן אלו שבולמות את ההתרחבות האיראנית. כשאין כסף, אין לך יכולת".

בסוף ישראל צריכה להגן על עצמה

והוא מוסיף, "בסוף האמריקאים עובדים אצל אמריקה, הלקח זה שבסוף ישראל צריכה להגן על עצמה. יש היום קמפיין של גנרלים שאומרים שלהתגרש מיהודה ושומרון זה הפתרון, והם תמיד אומרים שהעולם ייתן לנו ערבות, והאמריקאים יהיו ערבים לזה, אז אני לא יודע מי יהיה נשיא בעתיד, אך כלקח מהמתרחש בצפון, רק חיילי צה"ל יכולים להגן על מדינת ישראל".

עסקת שלום: כוללת מדינה פלסטינית

לגבי עיסקת המאה של טראמפ אמר בנט: "אנחנו בהחלט מרימים משקפת כדי לראות מה טומן העתיד, זה לא סוד שמתבשלת עסקה שכוללת בתוכה מדינה פלסטינית וזה לא  סוד שאנחנו נתנגד, זה לא מידע וודאי, אבל המשמעות זה ישות ערבית נוספת ממערב לירדן, אנחנו נשמע את הפרטים, נכבד את הנשיא טראמפ, אך נתנגד".

לפעמים אנחנו קונים שלום עכשיו תמורת מלחמה נוראה בעתיד. ביהודה ושומרון התפיסה הרווחת היא מכסחת הדשא, לא נותנים להם להתרומם, ולא נותנים להם לחפור מנהרות, זה כרוך במחיר, של חיכוך תמידי.

מתי אתם פורשים כשיש שימוע או כשיש כתב אישום, התשובה היא נקבל החלטה באותו מועד, של כתב אישום לאחר שימוע, זה נורא תלוי בסוף המימדים, מה שצריך לשאול, אם הציבור במליוניו בוחר במישהו צריך להקשיב לו, או לפי אינטרס גם כתבי אישום שהיו נגמרים בלי כלום…

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
בנט חבר בממשלה ובקבינט
משה | 23-12-2018 20:10
כלומר הוא זה שנכשל
2
קשקשן צמרת .
מיכה | 24-12-2018 9:34
כמו תמיד , קשקשן צמרת , בלי קבלות
3
צודק לגמרי.
מיכאל | 16-01-2019 17:59
140.000 טילים יכולים להחריב פה חצי מדינה. אסור להקלע לחילופי מהלומות, מילת המפתח הוא מהירות. תוך שעה צריך לשתק להם את כל התשתיות לא חשוב מה דעתו של העולם.
4
בנט
שמעון | 12-06-2019 11:53
בעה בוקר טוב אני מציע לבנט לא לתקוף את הממשלה אתה גם הייתה בממשלה כולכם בסירה אחת להפסיק אני,לא שם ולא פה .נעשו דברים לא כשרים זה לא סיבה , ,,לעזוב את הבית היהודי לעזוב בית היהודי אשר שתיתה בו ,לבסוף ירקה.זה איפה האימון אתה מבקש מעם למה זאת אין סיבה מוצדקת .בגלל הגאווה שלך עוג בחירות בפרק זמן קצר .הכל בגגלך אנחנו נשלם מחיר יקר.אין תשובה משכנעת .נראה מה ילד יום בברכה