רקע גזעני? מתאבק שחור הוכרח לחתוך את הראסטות - סרוגים

רקע גזעני? מתאבק שחור הוכרח לחתוך את הראסטות

רקע לפני התחרות, אולץ השחקן על ידי השופט לבחור בין שמירה על הראסטות המזוהות עם שחקנים אפרו-אמריקאים לבין התחרות בטורניר. החטיבה לזכויות האזרח פתחה בחקירה על הטיה גזענית

author-image
רקע גזעני? מתאבק שחור הוכרח לחתוך את הראסטות
  צילום מסך

חקירה על רקע גזעני נפתחה הבוקר (ראשון) לאחר שמתאבק אפרו-אמריקאי נאלץ לחתוך את הראסטות שלו לפני המשחק או שיוותר על המשחק.

במהלך תחרות התאבקות תיכונים בניו-ג'רזי, פנה השופט אל שחקן הנבחרת בדרישה כי אינו יכול לשחק עם הראסטות.

הוידאו בו נראה השחקן כמעט ממרר בבכי לאחר דרישת השופט, עורר זעם ברשתות החברתיות, והחטיבה לזכויות האזרח בניו ג'רזי החלה לחקור את האירוע אם יש בו הטייה גזענית.

Teammates and coaches comfort a visibly distraught New Jersey high school wrestler, who was forced by a referee to cut off his dreadlocks or forfeit his match, prompting accusations of racial bias. https://t.co/YrGNiPQiBm pic.twitter.com/DDM6t7AYbX

המתאבק בחר לחתוך את שערות ראשו על כרחו, אותן ראסטות המזוהות עם כמה אפרו-אמריקנים בארה"ב, לאחר שלדברי השופט הוא אינו עומד בתקנון הליגה. המתאבק זכה בניצחון בתוספת הזמן.

דוברת משרד התובע הכללי של ניו ג'רזי אמרה בהודעה לתקשורת כי חטיבת זכויות האזרח במשרד פתחה בחקירה אם נעשתה הפרה של הטיה גזעית בספורט.

מושל מדינת ניו-ג'רזי, פיל מורפי, התייחס בעצמו אל האירוע ואמר כי הוא מוטרד מאוד מכך שהתלמיד נאלץ לבחור בין שמירה על הראסטות שלו ובין התחרות בטורניר ההיאבקות, לדבריו: "אף תלמיד לא צריך לבחור בין הזהות שלו ובין הספורט".

מנכ"ל איגוד האתלטיקה בניו ג'רזי, לארי וויט, אפרו-אמריקני בעצמו, אומר כי השופט לא יושעה עד שהתקרית תיבדק ביסודיות.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
פלישתים עליך שימשון!
מכלוף | 08-02-2019 16:36
תעלול עתיק.