אפל מציגה: אילו ממשלות ביקשו גישה למידע פרטי?

אפל מציגה: אילו ממשלות ביקשו גישה למידע פרטי?

אפל הציגה דו"ח שקיפות המדרג את מספר הפעמים שבהם החברה קיבלה בקשות לקבלת מידע פרטי מממשלות בעולם. לפי הדו"ח חלה עלייה בכמות הבקשות, כשגרמניה שלחה את מספר הבקשות הגדול ביותר. ואיפה ישראל בדירוג?

author-image
דו"ח אפל: גרמניה שיאנית הבקשות למידע על אזרחים
  (צילום: שאטרסטוק)

דירוג הפרטיות: חברת אפל פרסמה היום (ראשון) דו"ח חדש על שקיפות החברה, בה היא חושפת את כמות בקשות הגישה של מדינות ברחבי העולם למידע פרטי על אזרחים שלהם, וכן לכמה מהבקשות הללו אפל נענתה.

על פי נתוני הדו"ח, מחודש ינואר 2018 ועד חודש יוני האחרון אפל קיבלה 32,342 בקשות גישה למידע של משתמשים מממשלות שונות, כשהבקשות היו משפיעים בסך הכל על 163,823 מכשירים שונים. מדובר בעלייה של 9 אחוזים בהשוואה לנתוני שנה שעברה, שבו נרשמו 23,445 בקשות בסך הכל. בסך הכל החברה נענתה ל-25,829 מהבקשות, המהווים 80 אחוז מכל הבקשות שנשלחו.

בדירוג המדינות נקבע כי גרמניה שלחה את מספר הבקשות הגדול ביותר, כשממשלת גרמניה שלחה לאפל 13,704 בקשות ל-26,160 מכשירים. עם זאת, באפל ציינו כי רוב הסיבות לבקשות היא לאור חקירה של מכשירים גנובים. במקום השני דורג ארה"ב עם 4,570 בקשות ל-14,911 מכשירים, ובמקום השלישי הגיעה אוסטרליה עם 2,357 בקשות מהממשלה ל3,919 מכשירים.

ואיפה ישראל בדירוג? מסתבר שהממשלה המקומית מכבדת את פרטיות המידע של המשתמשים: בחצי הראשון של שנת 2018 אפל קיבלה רק בקשה אחת לחשיפת מידע מממשלת ישראל, כשהבקשה הזו התייחסה למקרה שאפל הגדירה כ"מקרה חירום". באפל הסבירו כי "מקרי חירום" הם מקרים בהם ישנה סכנת מוות או פציעה חמורה מיידית, כגון מקרים של נעדרים. החברה לא פירטה על המקרה הישראלי היחיד, אך כן ציינה כי היא נענתה בחיוב וסיפקה את המידע לממשלה.

בכך ישראל ממשיכה לשמור על דירוג נמוך בדו"חות השקיפות- המצביעים על כיבוד של פרטיות המידע. לשם השוואה, בשנת 2017 ישראל גם הגישה לאפל רק בקשה אחת לחשיפת מידה, ובשנת 2016 הוגשו 3 בקשות- אך רק אחת מהם נענתה בחיוב.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו