הח"כים על דו"ח הטרור: "מחייב הערכת מצב חדשה" - סרוגים

הח"כים על דו"ח הטרור: "מחייב הערכת מצב חדשה"

דו"ח הטרור שהגיע לידי סרוגים מציג תמונת מצב מדאיגה בפעילות טרור בבנימין, ח"כים מוועדת החוץ והביטחון: "יש תת דיווח בתקשורת, מדינת ישראל מחויבת לשמור על ביטחון התושבים"

הח"כים על דו"ח הטרור: "מחייב הערכת מצב חדשה"
  וועדת חוץ וביטחון. צילום: Hadas Parush/Flash90

דו"ח טרור בבנימין. בתגובה לדו"ח הטרור החמור שנחשף היום (שלישי) בסרוגים, אומרת חה"כ ענת ברקו (הליכוד): "מדינת ישראל מחויבת לשמור על ביטחון התושבים שממשלות ישראל הקימו". חה"כ מוטי יוגב הוסיף:  "באיו"ש צריך תגבור כוחות ולא צמצומם"

עשרה ימים לאחר האירועים הקשים הגיע לידי סרוגים דו"ח פח"ע (פעילות חבלנית עוינת) שערכו במועצת בנימין על כלל אירועי הטרור בשנה האחרונה, מתוכו עלים נתונים חמורים על 32 מקרים של אירועי ירי שהתרחשו בתוך שטח המועצה. 900 אירועים של יידויי אבנים ו- 80 השלכות של בקבוקי תבערה וצמיגים בוערים רק השנה.

עפרה היא מעבר ל"הרי החושך"? רק חצי שעה מירושלים

ח"כ ענת ברקו (הליכוד) חברת ועדת החוץ והביטחון: "מדינת ישראל מחויבת לשמור על בטחון התושבים שממשלות ישראל לדורותיהן הקימו את היישובים הללו. גם הביטחון האישי ברמה היומיומית חייב להישמר. מעבר לכך, יש להשקיע גם בתחושת הביטחון לתושבים".

ברקו האשימה את כלי התקשורת שלא מדווחים: "אין ספק שיש תת דיווח בתקשורת, הייתי מצפה שנדע על הדברים האלה יותר. אם יש מישהו שחושב שעפרה היא מעבר ל"הרי החושך" אז שידע שהיא נמצאת שזה פחות מחצי שעה מירושלים".

היא אף הדגישה שהבעיה היא המשפטיזיציה נגד הריסת בתי מחבלים כי "כוחות הביטחון ממשיכים לסכל פיגועים ואני מצפה גם שבתי המחבלים ייהרסו כליל מבלי לבזבז זמן בעתירות לבג"ץ".

 כמות הפיגועים עלתה לאחרונה

ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) החבר אף הוא בוועדת החוץ והביטחון אומר בעקבות הדו"ח: "ללא ספק, כמות הפיגועים ביהודה ושומרון עלתה בעת האחרונה" והוא מפרט את מגוון המאפיינים – החל מזריקות האבנים, דרך בקבוקי תבערה ועד חטיפות כלי הרכב, ניסיונות הדריסה, דקירה ופיגועי ירי. לדבריו, "הדבר מחייב הערכת מצב חדשה של תגבור כוחות ולא צמצומם. של בחינת האמצעים והפעולות הנדרשות בכדי לעמוד במשימת ההגנה על תושבי וישובי יהודה ושומרון, שהיא חשובה בדיוק כמו ההגנה על יישובי הצפון והדרום, על כל השקעת המשאבים הנוגעים בדבר הנוגעים לפגיעה בחיי אדם".

יוגב דרש שוועדת החוץ והביטחון תערוך דיון בנוגע לכוונת מערכת הביטחון לצמצם במרכיבי הביטחון. "אני מקווה שהבטחת סגן שר הביטחון תתקיים וכי הקיצוץ לא יצא לפועל".

להגיע להסדר מדיני

ח"כ מוסי רז (מרצ), מסר בתגובה לדו"ח: ״אני מגנה אלימות, כל אלימות ומכל צד. התרבות אירועי הפח״ע מצד אחד ואירועי תג מחיר מצד שני מוכיחים שיש צורך בהול בהגעה להסדר מדיני שיבטיח את שלומם של אזרחי ישראל וכן של הפלסטינים״.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
אז מה עשה המפכ"ל היוצא, רוני אלשייך?
ליאת דוידוביץ | 18-12-2018 20:52
התאמץ להשתיק זאת??
2
זה בכלל לא בארץ. הממשלה לא מחילה את החוק
ברור כשמש | 18-12-2018 21:53
כל עוד החוק הישראלי לא חל ביוש והמשטר הצבאי הוא שקובע, אז מתייחסים לאזור כמו אל שטח צבאי. בשטח צבאי לחימה בעצימות נמוכה היא נסבלת כל עוד אין זליגה מעבר לגבול.
חוק הגירוש ללא יישומו/ביצועו?לא=שווה.
חייבים הרתעת אמת. | 19-12-2018 9:45
לא מחוקקים רק בשביל בחירות. חיי אדם מעל הכל. במצב לא שיגרתי פועלים גם לא שיגרתית. יש הגדרות המאופיינות שצריכים לפעול באופן יוצא מהרגיל ןלקוב הוראת שעה.ולו לזמן קצוב עד בחינה מחודשת. נידרשת מנהיגות עם חשיבה מחוץ לקופסא. רהמ בהיותו כעת גם שר ביטחון יכול לשנות לטוב יותר .יחד עם צוותי בטחון.משפט++ צו השעה !!!! !!!!
3
עפרה מעבר להרי החושך ? אכן כן !
ישראלי | 19-12-2018 7:38
עופרה ושאר ההתנחלויות נמצאות ביהודה ושומרון שמעולם לא סופחו לישראל ולכן בתודעת הקולקטיב הישראלי הם מקום מרוחק מחוץ לגבולות המדינה
2000 שנה גם ירושלים ותל אביב לא היו שלנו
יוסי | 19-12-2018 9:49
נו אז מה 2000 שנה כל ארץ ישראל כולל תל אביב במערב הארץ לא היתה בריבונות ישראלית כלום זה פגם בזיקתנו לארץ
4
תתפלאו שזה לא יחמיר
ניס | 20-12-2018 9:16
בואי נתפלל שזה לא יחמיר ולא יוכפל