רה"מ המלזי: "אין זכות להכיר בירושלים כבירת ישראל"

רה"מ המלזי: "אין זכות להכיר בירושלים כבירת ישראל"

ראש ממשלת מלזיה מוחמד מאהאטיר התייחס להכרה של אוסטרליה במערב ירושלים כבירת ישראל, והביע את התנגדותו למהלך. לדבריו, "אין זכות למדינות להכיר בירושלים כבירת ישראל. ירושלים צריכה להישאר כמו שהיא"

author-image
רה"מ המלזי: "אין זכות להכיר בי-ם כבירת ישראל"
  ראש ממשלת מלזיה, מוחמד מאהאטיר (צילום: שאטרסטוק)

ביקורת נגד ישראל: ראש ממשלת מלזיה, מוחמד מאהאטיר, התייחס היום (ראשון) להכרה של אוסטרליה במערב ירושלים כבירת ישראל, והביע את התנגדותו למהלך של ראש הממשלה האוסטרלי סקוט מוריסון.

"ירושלים צריכה להישאר כמו שהיא, ולא להיות מוכרת כבירת ישראל" טען במהלך כנס שהתקיים בבנגקוק. "ירושלים תמיד הייתה גם בשליטת הפלסטינים, אז למה מדינות יוזמות לחלק את ירושלים שלא שייכת להם? אין להם זכות להכיר בירושלים כבירת ישראל, מכיוון שזה מוביל לחלוקה של הערבים והיהודים".

מאהאטיר, אשר מוביל מדינה בעלת רוב מוסלמי, הואשם פעמים רבות בעבר בהתבטאויות אנטישמיות בהם תקף בחריפות את ישראל. בין השאר כתב בספרו "הדילמה המלאית" כי "ליהודים יש אף ארוך, ויש להם גם חוש כלכלי אינסטינקטיבי. זו האמת. רבים אומרים שלמלזים יש אף שמן- אבל אנחנו לא מתנגדים לכך, ולא יוצאים למלחמה בגלל זה". עוד טען בעבר כי הוא מטיל ספק במספרים ההיסטוריים של השואה, כשלטענתו רק ארבעה מיליון יהודים נרצחו- ולא שישה מיליון.

באוקטובר האחרון אמר במהלך ראיון לרשת BBC כי הישראלים הם אנשים "מיוחדים", כשלדבריו "אם נהיה כנים, כל הבעיות במזרח התיכון החלו בהקמתה של ישראל. זו האמת- אבל אני לא יכול לומר את זה". כמו כן אמר במהלך נאום בעצרת הכללית של האו"ם כי "העולם מעניק פרסים לישראל על כך שהיא מפרה את החוק הבינלאומי, ומבצעת פעולות טרור נגד הפלסטינים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו