"נמאס לנו למות": מאות מפגינים מיו"ש מול נתניהו - סרוגים

"נמאס לנו למות": מאות מפגינים מיו"ש מול נתניהו

"זו קריאת השכמה לראש הממשלה ושר הביטחון, להילחם בטרור כמו שהוא באמת יודע. חופש התנועה אינו יכול להמשיך להיות חופש לטרור" אומר יו"ר מועצת יש"ע חננאל דורני לסרוגים

"נמאס לנו למות": מאות מפגינים מיו"ש מול נתניהו
  (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

מאות בני אדם הגיעו הבוקר, (ראשון) להפגנה אותה ארגנו ראשי הרשויות ביהודה ושומרון, מול משרד ראש הממשלה בירושלים. המחאה מתבצעת בעת שהממשלה מתכנסת לישיבתה השבועית, והיא באה לאחר גל פיגועי הטרור הרצחניים בשבוע שעבר בבנימין.

ראשי הרשויות קוראים לממשלה לנקוט בצעדים משמעותיים, לחסום את ציר 60 לתנועת פלסטינית ולקדם הרס בתי מחבלים, כדי להשיב את הביטחון. כרזות "נמאס לנו למות", "סיימנו לשתוק" הונפו בידי המוחים.

השר ‏נפתלי בנט הגיע למפגינים נגד הממשלה מחוץ למשרד רה"מ ותקף את נתניהו: "רה״מ הבטיח לפני שבועיים להחזיר את העוצמה לצהל זה עוד לא קרה. ראש הממשלה הבטיח להרוס בתי מחבלים תוך 48 ועוד לא הרסו 106 בתי מחבלים. אני קורא לראש המשלה הבטחת – תקיים".

מלבד נפתלי בנט התייצבו בהפגנה השרים אופיר אקוניס, אורי אריאל, יריב לוין, איילת שקד, חיים כץ, זאב אלקין ואלי כהן השר יואב גלנט ועוד.

השר גלנט אמר: "ההתיישבות שלכם היא הציונות האמיתי, נקנה ביטחון ביהודה ושומרון לא משנה מה יהיה המחיר של העניין.

ראש מועצת יש"ע חננאל דוראני אומר לסרוגים: "זו קריאת השכמה אחרי שבוע מאד קשה, נקווה שהשבוע יהיה יותר טוב. זו קריאת השכמה לראש הממשלה ושר הביטחון, להילחם בטרור כמו שהוא באמת יודע. חופש התנועה אינו יכול להמשיך להיות חופש לטרור, ולכן יש להחזיר את המחסומים. הקיצוצים שגזרו עלינו משרד הביטחון על מרכיבי ביטחון כמו הגנת יישובים- יש להחזיר אותם לאלתר, במצב הביטחוני שנוצר."

"במלחמה לטווח הארוך", אומר דורני,"היא מעבר לחזרה לסיכולים ממוקדים ומלחמת חורמה בטרור, מה שיעזור בטווח הארוך ויגדע את הטרור זה קטיעת התקווה שלו לפגוע בהתיישבות, ולכן צריך להסדיר את ההתיישבות, להמשיך ולבנות, לאשר תכניות, אזורי תעשייה ואוטוסטרדות. רק זה יפסיק את הטרור.

לפני שנה הייתה הפגנה נוספת. שרי הבית היהודי והליכוד חברים כמעט 5 שנים בקואליציה הזאת, ובכל זאת לא התקדם ההתיישבות. מה יישתנה עכשיו?

התקדם אבל בעצלתיים, מאשרים יותר תכניות בניה, אבל זה לא אמירה ברורה וחדה שאפשר לבנות בכל מקום תמיד ולא אחרי פיגועי טרור. הדבר הפשוט ביותר הוא להסדיר את ההתיישבות הקיימת, ובדבר הזה שרי הממשלה וכל חברי הקואליציה לא עשו שום דבר. אני אומר שזה חונה על שולחנו של רה"מ- ירצה, יוסדר. לא ירצה, לא תוסדר ההתיישבות.

האם יכול להיות שנראה התפתחות חריפה יותר בצעדים? מה תכנית לשבוע הקרוב?

אנחנו נתכנס מחר בישיבת הנהלה של מועצת יש"ע ונחליט על צעדים נוספים ככל שידרשו. מעבר להפגנות, אנחנו עדיין נמצאים בערוצים מול מקבלי ההחלטות, ואני מקווה שאכן תהיינה תוצאות. ההודעה של ראש הממשלה ביום חמישי לא באה בחלל ריק."

אנחנו כאן כדי לדרוש שיישובים לא יעמדו בסימן שאלה

ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן בהפגנה של ראשי הרשויות של יו"ש מול בית ראש הממשלה:

"מחיר דמים כבד כבר שולם ואנחנו לא מתכוונים לנהל מול אויבינו מחירון דמים. ההתיישבות חייבת להיבנות, אדוני רוה"מ והשרים היום (א') עולה על סדר יומכם, חוק מרקם חיים, למה צריך להעלות את החוק הזה? כי ההתיישבות עדיין מכונה כלא חוקית. עד עצם היום הזה יהודים שחיים פה לא יכולים לחיות בבטחה. חבורת המחבלים מרמאללה צריכה להבין שלא משתלם, תשבשו את חייהם, תהפכו אותם לגיהנום, שלא ישאר להם כסף לסוכריות. אנחנו דורשים לנצח במלחמה, תהפכו את יהודה ושומרון לחלק ריבוני מהמדינה. הניצחון שלנו יגיע דרך הסדרת ההתיישבות, להכות באויב ללא רחם"

ישראל גנץ ראש מועצה אזורית בנימין:
"בשבוע שעבר, נר אחרון של חנוכה הדלקנו נרות בצומת עפרה ועשר דקות אחר ההדלקה, צרור יריות גדע את השמחה. מאז נפגשנו עם ראש הממשלה, אלוף הפיקוד ודנו בטיפול הטרור אבל כנראה שהטיפול הפרטני לא מרתיע את הטרור. לחפש רוצחים זה לא מספיק וצריך לטפל במי ששולח אותו.
אנחנו כאן כדי לדרוש שישובים לא יעמדו בסימן שאלה, הישוב עפרה שלא מוסדר 43 שנה אנחנו דורשים לשנות.
כדי לטפל בטרור, אנחנו דורשים ממך, לצאת מבצע מגן מרכז ולרסק את תשתיות הטרור. להחזיר את המחסומים ותושבים שלנו יוכלו לנסוע בבטחה.
את ההתיישבות אנחנו דורשים להסדיר לא בקוסמטיקה ולא בדיבורים, אלא במעשים.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן:
אנחנו לא רוצים להסתתר מאחורי בטונדות ודורשים להחזיר את המחסומים, דורשים מהממשלה להורות לצהל על פעולות תגמול כנגד מי שעומד מאחורי הטרור. אנחנו דורשים מהממשלה לצאת למבצע חומת מגן חדש ולהחזיר את הביטחון"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
אבסורד יותר למרות צידקתם. דיי לערער סבלנות
שלם | 16-12-2018 11:32
אנשים אחראים ואכפתיים באמת לא עושים הפגנות נגד השילטון שהדילמה הי מהעם שלו יותר מהעלם. יש כול מינה קבוצות שרוצים לערער את השילטון למרות הידיעה בטעותם .העיקר לערער ולהצדיק את מקור פרנסתי מיקצועי .
2
קשה להבין את נתניהו
ליאת דוידוביץ | 16-12-2018 11:46
מוזר.
3
נתניהו לא בא גם להפגין?
מוזר מאד | 16-12-2018 12:13
בנט ושקד באו להפגין נגד עצמם.