המחאה נמשכת: אלפים הפגינו בפריז, עשרות נעצרו - סרוגים

המחאה נמשכת: אלפים הפגינו בפריז, עשרות נעצרו

למרות ההכרזה של נשיא צרפת עמנואל מקרון על "מצב חירום כלכלי וחברתי", אלפי בני אדם הפגינו ברחבי צרפת נגד יוקר המחייה. 21 מפגינים נעצרו לאחר שהתעמתו עם השוטרים

author-image
המחאה נמשכת: אלפים הפגינו בפריז, עשרות נעצרו

המחאה בפריז נמשכת: אלפי חברי תנועת "האפודים הצהובים" הפגינו היום (שבת) בפריז וערים נוספות בצרפת נגד יוקר המחייה במדינה. עם זאת, נראה כי הודעתו של נשיא צרפת עמנואל מקרון בתחילת השבוע על "מצב חירום כלכלי וחברתי" עזרו, כשהמחאה היום הייתה קטנה בהשוואה לשבועות הקודמים של המחאה.

על פי ההערכות המדינה, ברחבי צרפת הפגינו היום 30 אלף בני אדם- מספר נמוך בהשוואה ל-125 אלף שיצאו לרחוב בשבוע שעבר, אך עדיין משמעותי על פי טענות המשטרה. 21 בני אדם נעצרו בפריז לקראת תחילת ההפגנות, והחנויות בשאנז אליזה נסגרו וחסמו את חלונותיהן. עם זאת, אתרים תיירותיים כמו הלובר ומגדל האייפל נותרו פתוחים כרגיל- זאת בניגוד לשבוע שעבר שבו האתרים נסגרו לציבור.

כזכור, בשבוע שעבר ממשלת צרפת הודיעה כי בכוונתה להקפיא את העלאת המיסים המתוכננת שהובילה לפריצת המחאות. בהודעה מקרון אמר כי "צרפת זקוקה לרגיעה", וטען כי כי הכעס של האזרחים "עמוק ומוצדק". עוד הודה כי פעולות הממשל ב-18 החודשים האחרונים לא הצליחו להוות תגובה מספקת למה שהתרחש במדינה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו