סמוטריץ': "צה"ל שבוי בקונספציית אוסלו" - סרוגים

סמוטריץ': "צה"ל שבוי בקונספציית אוסלו"

בפוסט שכתב בפייסבוק תוקף ח"כ בצלאל סמוטריץ את התנהלות צה"ל ביהודה ושומרון. "אנחנו שבויים בידי הערבים ביו"ש, מאפשרים להם לחיות טוב ולהרוג אותנו על הדרך"

author-image
סמוטריץ': "צה"ל שבוי בקונספציית אוסלו"
  (צילום: Photo by Yonatan Sindel/Flash90)

לא נעים להעביר ביקורת על צה"ל, אבל הפעם אין ברירה. צה"ל המקובע והשבוי בקונספציית אוסלו עושה הכל כדי להימנע מפגיעה בשגרת החיים של ערביי יו"ש ואת מחיר הדמים משלמים היהודים.

אתם, שקראתם בוודאי את תכנית ההכרעה שלי, כבר מכירים מצוין את דעתי על כך שהפתרון השורשי והאמיתי לטרור הוא לגדוע את התקווה שמניעה אותו. את התקווה של הערבים להשיג באמצעותו הישגים. זה מה שנקרא לייבש את הביצה ולא רק לרדוף אחרי היתושים. כי כשתפיסת הביטחון מבוססת על מרדף אחרי היתושים זה אף פעם לא יכול להיות הרמטי. תמיד יהיו כמה יתושים שיצליחו לברוח ולעקוץ.

וכאן לא מדובר על עקיצות אלא על חיים שלמים שנגדעים. עוד אחד ועוד אחד, ופצועים, וצלקות, ומשפחות, וחברים, ופצעים שלא מגלידים.

שינוי תפיסתי שכזה הוא בסמכותה ובאחריותה של המערכת המדינית. זה מעל צה"ל.

מעדיפים איכות חיים של ערבים

אבל, וזה אבל גדול, גם במסגרת התפיסה הישנה, שעוד לא בשלה לשינוי הגדול, יש הרבה מאוד מה שאפשר וצריך לעשות. ולא נעשה.

בשבועות האחרונים אירעו למעלה מחמישה אירועי ירי ביהודה ושומרון. זה אומר שיש חוליות שמסתובבות בשטח עם רצון, יכולת ואמצעים לרצוח יהודים, חלילה. במצב כזה צה"ל חייב היה להציב מחסומים ולא לאפשר תנועת ערבים בצירים המרכזיים שמשמשים לתנועת ישראלים. צה"ל אמור היה להטיל סגרים, כתרים ועוצרים, ולעשות הכל כדי לתפוס את המפגעים לפני שיצליחו לממש את זממם. אבל למרבה הצער צה"ל שעדיין שבוי בקונספציית אוסלו לא עושה את זה.

תחת מכבסת המילים "מדיניות מרקם חיים" שמעדיפה למעשה את איכות החיים של הערבים על פני עצם החיים של היהודים, צה"ל עושה הכל כדי לא לפגוע חלילה בשגרת החיים של הערבים, ואת המחיר משלמים היהודים בדמים מרובים.

ואם נעמיק קצת יותר אז למעשה מדינת ישראל כולה שבויה מאז אוסלו בידיהם של אבו מאזן וחבריו. אני שומע מאז הפיגוע עוד ועוד חברים שלי, פוליטיקאים מימין, שמתחרים ביניהם מי יוציא גינוי יותר חריף לרשות הפלשתינית שמסיתה לטרור ומשלמת משכורות למי שיורים באשה בהריון בתחנת אוטובוס.

אבל לאף לא אחד מהם אין את האומץ לקרוא להפלתה. לשבירת כלים. וזו ממש סתירה. כי אם הרש"פ אחראית לרציחתם של יהודים ואם החיים של הנרצח הבא חשובים לנו אז אחד ועוד אחד חייב להיות שווה שתיים. אלא אם תיחזוק השקר והאשליה על קיומו של פרטנר שאיתו אפשר לכלות זמן לריק על משא ומתן חשוב יותר מהחיים של אזרחינו.

אנחנו שבויים בידי האסירים הביטחוניים

אנחנו שבויים בידי האסירים הביטחוניים בבתי הכלא הישראלים ומפחדים להרע את תנאיהם מחשש שהם יתקוממו וההתקוממות הזו תתרחב אל מחוץ לכותלי הכלא.

אנחנו שבויים בידי הרשות הפלשתינית, מאפשרים לה לפנות להאג, להמשיך לעודד רצח יהודים ולהמשיך להשתלט על שטחי סי בבניה ונטיעות בלתי חוקיות, העיקר שחלילה היא לא תיפול ולא יהיה לנו פרטנר שכבר התמכרנו לעצם השיח איתו.

אנחנו שבויים בידי הערבים ביו"ש, מאפשרים להם לחיות טוב ולהרוג אותנו על הדרך, ונזהרים מלפגוע בשגרת חייהם חלילה, כדי שהם לא יתקוממו.

הגיע הזמן להשתחרר מהשבי. פשוט כי אנחנו מתים בתוכו. פשוט כי החיים שלנו יותר חשובים משלהם. פשוט כי הם אלה שרוצחים אותנו ולא הפוך. פשוט כי זה מה שצודק ומוסרי. פשוט כי זה מה שיביא שקט וביטחון. פשוט כי זו החובה שלנו.

תפיסת הביטחון של צה"ל ביהודה ושומרון חייבת ניעור דחוף. עד אז הכתובת של הפיגוע הבא מרוחה על הקיר באותיות קידוש לבנה.

ולבסוף, אי אפשר בלי להזכיר את מי שהאחריות לכך מוטלת על כתפיו. ראש הממשלה ושר הביטחון, בנימין נתניהו. בעשר שנות כהונתו השבי שלנו הולך ומחמיר. ידוע שאין חבוש מתיר עצמו מבית האסורים. הגיע הזמן שהימין יעמיד מנהיג חדש שיוכל לעשות את זה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
סמוטריץ - יישר כח על דבריך הצודקים !!!!!!!!!!
נאוה | 10-12-2018 19:08
אין על סמוטריץ שתמיד אומר דברי חוכמה ואמת - וגם צ ו ד ק בהחלט !!!!!!!!!!! רוהמ מגמגם והטרור חוגג ואין שבוע בלי פיגוע. נמאס כבר מהבטחות ביבי .
אכן, דברים.דיבורים- דיבורים. מה עשה כדי לחסל
רותי איזיקוביץ | 17-01-2019 11:59
את גלצ והמחנכים העובדים שם? את חיל החינוך שמחנך לגרש מתיישבים ולהקריב חיי חיילים עבור חיי אזרחי אויב, בחסות קרנות השמדה וגנרלים מסוגו של גנץ?
2
ניכרים דברי אמת של איש אמיתי
ידידיה | 11-12-2018 9:52
אכן, כל מילה בסלע! הליכוד ובראשו נתניהו, הוא שבוי של התפיסה, של אין לנו על מי לסמוך אלא על הגויים ובעיקר על ארהב. חוסר היכולת להתעמת ביושר עם ביקורת חסרת מוסר ומסוכנת לבטחון אזרחי ישראל של מדינות אירופה, גורמים דמוקרטיים ועיתונות בארהב, ושיקולים של הגברת עוינות אנטישמית כל יהודים בארצות אלה כאשר כאילו רפיסותינו המכונה הבלגה ושיקול דעת יורידו את מפלס האנטישמיות שם. ימין בלי אמונה ותורה איננו ימין!! כמה יקח עד שאזרחי ישראל יפנימו את זה??
3
כל הכבוד! גבר שבגברים!
ימני שפוי | 11-12-2018 15:24
הגיע הזמן לזעוק קבל עם ועדה את האמת בראש כל חוצות! נמאס כבר מהמצב הבלתי נסבל ביהודה ושומרון! נמאס מהמצב הנוראי בדרום ועוטף עזה! נמאס מהפיגועים והרצח והסבל! הגיע הזמן לקום ולעשות מעשה החלת הריבונות על כל יהודה ושומרון כמו שעשו על רמת הגולן! ואם מישהו פוחד מהערבים שיפתחו עלינו במלחמה אין בעיה! וולקאם! כי הפעם יעמדו מולם כל חיילי צהל על כל פלוגותיו ואוגדותיו וחטיבותיו ונגדע את הטרור פעם אחת ולתמיד מהמזרח התיכון ועם ישראל ישכון לבטח עולם! למלחמה הבאה הבאה שתיפתח ויהודה ושומרון לא צריך לקרוא מלחמת יהודה ושומרון ולא מבצע שלום הארץ אלא מלחמה על הארץ מלחמה על הבית שלנו מלחמה על החיים שלנו כל ערבי שנמצא בכל יהודה ושומרון יעמדו בפניו שלושה ברירות או להשאר תחת ריבונות ישראלית ולחיות חיים נורמלים ותקינים וכמובן לנטוש לצמיתות את דרך הטרור! או להלחם ולמות או לעזוב את הארץ.
4
אתה צודק ואתה גם יודע מי לא המנהיג החדש
צחי | 11-12-2018 22:06
תן עצה אמתית את מי הימין יכול להעמיד במקום נתניהו
5
והוא מומחה לענייני צבא
סמוטריץ שירת 3 חודש | 17-02-2019 9:17
איש גאוה,שתול של בנט.
6
סמוטריץ חלק מהקואליציה
עוד ספין של בצלאל | 17-02-2019 9:19
שמשלמת פרוטקשיין לחמאס,היה אדריכל הפינוי מרצון של עמונה,תמורת תקציבי שוחד ומענקים ומגרשים למפונים,מאיים סרק סרק.