הוחלט: חוק "גדעון סער" יעבור בקריאה טרומית - סרוגים

הוחלט: חוק "גדעון סער" יעבור בקריאה טרומית

למרות הביקורת של ראש הממשלה על נוסח החוק, החליטו ראשי הקואליציה כי חוק גדעון סער יעבור בקריאה טרומית לפי נוסח מצומצם ולאחר מכן ימשיכו הדיונים עליו

author-image
הוחלט: חוק "גדעון סער" יעבור בקריאה טרומית
  נתניהו וסער. מן הארכיון. צילום: Miriam Alster/FLASH90

ראשי הקואליציה החליטו היום (ראשון) להעביר את חוק "גדעון סער" בקריאה טרומית ולאחר מכן להמשיך את הדיונים עליו.

החוק יעבור בנוסחו מצומצם שעליו דנו היום ראשי המפלגות: הנשיא יטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על ראש מפלגה, ולא על חבר כנסת מן המניין כפי שמופיע בנוסח הקיים.

רה״מ התייחס הבוקר לחוק בישיבת שרי הליכוד ואמר כי: "בניגוד לדיווחים בתקשורת אני שב ומבהיר שהליכוד איננו מתנה את התיקון לחוק הנשיא בשום חוק אחר", והוסיף כי "יש לקונה בחוק שצריכים לתקן, זה ברור, אבל ראיתי דיווח על כך שנשיא המדינה מתכוון להטיל את הרכבת הממשלה בכל מקרה על מי שיקבל את רוב הממליצים. אני מברך על כך, ובכל מקרה מבהיר שהליכוד לא מתנה את תיקון החוק בעד קידום כל חוק אחר."

השר שטייניץ' תמך בדברי ראש הממשלה נתניהו כי יש לקונה בחוק גדעון סער. לדבריו, "החוק הזה ראוי, והוא מובן מאליו כשמקימים את הממשלה".

בפתח ישיבת הממשלה הוסיף שטייניץ' כי "חשוב שזה יהיה המצב תמיד ולכן צריך לחוקק את החוק. יש נושאים ברורים שצריך לחוקק אותם ואין סיבה שתהיה כאן לקונה לכיוונים או מחשבות אחרות אפילו בתאוריה. המצב הוא שצריך להטיל את הרכבת הממשלה על מספר הממליצים הגבוה ביותר ולא על מישהו אחר. למה לא לחוקק את הדבר הזה? כדי שסימן השאלה אם יש כזה יעבור לסימן קריאה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
מה עם חוק גאולה אבן?
לא לפחד כלל | 09-12-2018 17:54
תארו לכם ששרה נתניהו היתה מגישה את מהודרת החדשות המרכזית. זה היה עובר בשקט?