"עלינו לחזק את ההיכרות עם ההלכה כבר מינקות" - סרוגים

"עלינו לחזק את ההיכרות עם ההלכה כבר מינקות"

בסוף השבוע השיק 'מכון צורבא מרבנן' את 'צורבא לילדים', פרוייקט שמגשים את צוואתו של מרן הרב מרדכי אליהו זצ"ל הלכה למעשה. הרב שמואל אליהו: "כפי שגפרור יכול להצית יער שלם, כך האש של צורבא מצליחה להדליק באש התורה הנפלאה את כל עם ישראל"

author-image
"עלינו לחזק את ההיכרות עם ההלכה כבר מינקות"

אחרי שנפתחו מאות מוקדי לימוד של 'צורבא' בשנים האחרונות לגברים ונשים, מכון צורבא השיק בסוף השבוע האחרון פרויקט ייחודי לילדים– "צורבא לילדים".

הפרויקט יצא לפועל בברכתו ובתמיכתו של הרב מרדכי אליהו זצ"ל אשר כתב עוד בשנת תשס"ו לרב אלגאזי ראש המכון במכתב שהפך לאחת מצוואותיו: "שמחתי לשמוע שקיבלתם את עצתי ללמד גם נשים וילדים הלכה למעשה, ועוד ידכם נטויה".

בין הנוכחים באירוע היו הרב שמואל אליהו, הרב בן ציון אלגאזי וח"כ שולי מועלם. את הערב הנחה עו"ד ליאור פרישמן – מנכ"ל 'צורבא'.

הרב שמואל אליהו אמר: "כפי שגפרור יכול להצית יער שלם, כך האש של צורבא מצליחה להדליק באש התורה הנפלאה את כל עם ישראל. אני מברך את ידידי ראש המכון הרב אלגאזי שליט"א שמקיים את צוואתו של הרב אליהו זצ"ל ומצליח להביא את לימוד ההלכה לכל בית בישראל".

 

הרב בן ציון אלגאזי, ראש מכון צורבא מרבנן אמר: "לימוד הלכה צריך להתחיל מינקות, דווקא שם עלינו לחזק את ההיכרות עם ההלכה כדי שהידע יהיה שורשי ועמוק בילדינו – לכן אנו יוצאים לדרך עם פרוייקט צורבא לילדים אשר עתיד לעשות מהפך בעם ישראל".

ליאור פרישמן, מנכ"ל מכון "צורבא מרבנן: "אנחנו קוראים לכל  הקהילות ברחבי הארץ להצטרף לפרויקט שלנו ולקחת חלק בחינוך ילדינו לאהבת ההלכה ולחיבור עמה. אנו רואים את החשיבות והעוצמה של לימוד הלכה ולוקחים את האחריות על הדור הצעיר וההיכרות שלו עם עמוד התווך של העולם היהודי".

אז מה זה 'צורבא לילדים'?

מדובר על חוברות קומיקס מאוירות, אשר נותנות לילדים את האפשרות להכיר לעומק סוגיות הלכתיות. החוברת הראשונה שהושקה אתמול נוגעת בהלכות כשרות, בהמשך יהיו חוברות נוספות על הלכות שבת, הלכות בין אדם לחברו ועוד נושאים רבים.

לאחר שיצאו חוברות קומיקס לציבור הדתי העוסקות בסיפורי צדיקים ופרשת השבוע, במכון צורבא הבינו שקיים צורך משמעותי בחוברות מסוג זה שעוסקות דווקא בהלכה. ידוע שלימוד הלכה דורש קשב רב והעמקה ועל כן לילדים הדרך הנכונה ביותר היא באמצעות הוויזואליות; דרך התמונות יכולים ילדים להבין בקלות יתרה את עומקה של ההלכה. כמו כן, בסופו של כל קומיקס, יש שאלות אשר תפקידן לסכם את הנלמד מהקומיקס.

אירוע ההשקה התקיים באילת במסגרת נופש שאורגן על ידי מכון צורבא למגידי ומגידות השיעורים עם כ-700 משתתפים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
ממליצה על לימודי ליבה
יפה יוסף | 22-12-2018 18:42
אנגלית, מתמטיקה, מדעי המחשב. חשוב להפוך לאזרחים מועילים המתאימים לשוק העבודה המודרני ולא תקועים בימי הביניים כמו כמה רבנים.