פומפאו: "איראן אחראית לחוסר היציבות בעולם" - סרוגים

פומפאו: "איראן אחראית לחוסר היציבות בעולם"

יום לאחר שנפגש עם נתניהו, מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו הגן על המדיניות של ממשל טראמפ וטען כי איראן וסין "אחראיות לחוסר היציבות בעולם". לטענתו, "אלו שאומרים שאנחנו לא פועלים למען העולם החופשי פשוט טועים"

author-image
פומפאו: "איראן אחראית לחוסר היציבות בעולם"
  מזכיר המדינה מייק פומפאו (צילום: שאטרסטוק)

מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו אמר היום (שלישי) כי הנשיא דונלד טראמפ פועל לבנות סדר עולמי דמוקרטי וליברלי חדש. בנאומו במועצת נאט"ו בבריסל התייחס לחששות מאירופה וממדינות נוספות נגד המדיניות של הממשל בוושינגטון, וטען כי "איראן וסין אחראיות לחוסר היציבות בעולם".

"אפילו חברינו באירופה  אומרים לפעמים שאנחנו לא פועלים למען האינטרס של העולם החופשי. זה לא נכון, וכל אלו שאומרים את זה פשוט טועים" אמר בדבריו. "תחת הנשיא טראמפ, אנחנו לא נוטשים את ההנהגה הבינלאומית או את ידידינו במערכת הבינלאומית. אנחנו קוראים למדינות לבנות סדר ליברלי חדש בעולם, שימנע מלחמות ויביא להצלחה גדולה יותר".

עוד טען כי "הנשיא טראמפ פועל לקדם עולם חופשי פתוח, צודק ושקוף בקרב כל המדינות. החזון הזה דורש את השבת הסדר הליברלי, האמיתי, בקרב המדינות., וכן דורש אסרטיביות מצידה של ארה"ב וההנהגה של המדינות דמוקרטיות בכל רחבי העולם". בהמשך קרא לבנק העולמי ובקרן המטבע העולמית שלא לממן מדינות כמו סין, מאחר שלטענתו "היא כבר מחזיקה בגישה מספקת לשווקים הפיננסיים כדי לצבור הון".

כזכור, אמש פומפאו נפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהקדים את ביקורו בבריסל כדי לאפשר לפומפאו לחזור לארה"ב להלווייתו של הנשיא לשעבר ג'ורג בוש האב שיתקיים מחר. במהלך הפגישה השניים דנו בנושא המתיחות מול חיזבאללה בלבנון, כשנתניהו ביקש ממזכיר המדינה להעבר מסר ללבנון שאם חיזבאללה לא תפסיק להתחמש- ישראל תיאלץ לפעול בעצמה נגד המדינה.

בתום הפגישה פומפאו אמר כי הוא הדגיש בפני נתניהו את "מחוייבותה הבלתי פוסקת של ארה"ב לביטחון ישראל, לזכותה המוחלטת להגנה עצמית ולמאבק באנטי-ישראליות באו"ם". מחלקת המדינה של הבית הלבן הוסיפה כי פומפאו "חזר על תמיכת ארה"ב ביחסים המתחממים והדיאלוג הגובר בין ישראל לשכנותיה באזור המזרח התיכון ואפריקה, כולל עם עומאן וצ'אד, וכן הזכיר את נחישות ארה"ב להתעמת עם עם כל האיומים של המשטר האיראני באמצעות לחץ מקסימלי". מזכיר המדינה האמריקני הוסיך ואמר בטוויטר כי "שמחתי לאחל לנתניהו חג שמח כשהדלקנו יחד נרות".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
אדון טראפ?
יורי | 05-12-2018 2:18
לא היה ולא יהיה בחיים כמוהו .תזכרו. אה וגם חבריו הקרובים אחלה.