נשיא ארה"ב לשעבר ג'ורג בוש האב הלך לעולמו - סרוגים

נשיא ארה"ב לשעבר ג'ורג בוש האב הלך לעולמו

נשיא ה-41 של ארה"ב, ג'ורג' בוש האב, הלך לעולמו בגיל 94. הוא הותיר 5 ילדים, בהם הנשיא לשעבר ג'ורג' בוש הבן. הנשיא טראמפ ספד: "הוא היווה השראה לדורות של אמריקנים"

author-image
נשיא ארה"ב לשעבר ג'ורג בוש האב הלך לעולמו
  נשיא ארה"ב לשעבר ג'ורג' בוש במהלך כהונתו בבית הלבן (צילום: שאטרסטוק)

אמריקה נפרדת: נשיא ארה"ב לשעבר ג'ורג' הרברט ווקר בוש הלך הבוקר (שבת) לעולמו בגיל 94.

בוש האב, שכיהן כנשיא ה-41 של ארה"ב משנת 1989 עד 1993, סבל בשנים האחרונות מהידרדרות הולכת וגוברת במצבו הרפואי שגרמה לו להתאשפז בבית החולים מספר פעמים. רעייתו ברברה בוש נפטרה באפריל האחרון, והוא הותיר אחריו חמישה ילדים, ביניהם ג'ורג ווקר בוש ששימש גם כן כנשיא ארה"ב משנת 2001 ועד 2009.

בעקבות ההודעה על מותו של בוש , בכירים רבים בבית הלבן ספדו לנשיא לשעבר. "מלניה ואני מתאבלים עם האומה על לכתו של בוש האב, שמת הלילה" אמר הנשיא דונלד טראמפ. "דרך האותנטיות שלו, שנינותו ומחוייבתו הבלתי מתפשרת לאמונה, משפחת ומדינה, הנשיא בוש היווה השראה לדורות של אמריקנים שיהיו, במילותיו, 'אלף נקודות של אור', המראים את הגדולה, התקווה וההזדמנות שאמריקה מהווה לעולם".

"ג'ורג' בוש חי חיים ארוכים, מוצלחים ויפים" הוסיף טראמפ. "כשהייתי לצידו ראיתי את שמחת החיים שלו ואת הגאווה שלו במשפחתו. הישגיו היו אדירים מההתחלה ועד הסוף. הוא היה אדם נפלא ויחסר לכולם".

נשיא ארה"ב לשעבר ברק אובמה ספד גם כן ואמר כי "אמריקה איבדה פטריוט ומשרת ציבור צנוע. לבנו כבד, אך אנו מכירים תודה. מחשבותינו נמצאות עם משפחת בוש ועם כל אלה שקיבלו השראה ממנו ומרעייתו ברברה". כמו כן הנשיא לשעבר ביל קלינטון, שהתמודד מול בוש בבחירות לנשיאות ארה"ב בשנת 1992, אמר כי הוא"מודה לו על שירותו ארוך השנים. אני מוקיר תודה על כל דקה שביליתי במחיצתו, ורואה בחברות שהייתה לי עמו כאחת מהמתנות הגדולות של חיי".

בוש האב נחשב לאחד הנשיאים הזכורים בהיסטוריה האמריקנית, והוא הוביל בין השאר את המתקפה על עיראק בזמן מלחמת המפרץ הראשונה. עם זאת, הוא סירב לכבוש את המדינה ולהפיל את משטרו של הנשיא סדאם חוסיין- זאת למרות שכינה אותו פעמים רבות "ההיטלר המודרני". לפני שנבחר כנשיא ארה"ב, הוא כיהן גם במספר תפקידי מפתח נוספים, ביניהם ראש ה-CIA ושגריר ארה"ב באו"ם.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
נשיא מעולה!
זכר צדיק לברכה | 01-12-2018 20:16
היה בעד הקפאת התנחלויות, וביחד עם בקר פעל רבות למען שלום צודק.
2
יהי זכרו ברוך!
לינה | 01-12-2018 23:19
.