אריאל ומועלם התעמתו: "לא יותר מ- 2 בעשירייה" - סרוגים

אריאל ומועלם התעמתו: "לא יותר מ- 2 בעשירייה"

"לא מסכימה לדרישות שהם הציבו, לא נכון לנהל את השיח מתוך סחטנות ואולטימטומים", הבהירה יו"ר סיעת הבית היהודי שולי מועלם. "הם מושכים אותנו", טען מנגד השר אורי אריאל

author-image
אריאל ומועלם התעמתו: "לא יותר מ- 2 בעשירייה"
  (צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90)

השר אורי אריאל מהאיחוד לאומי ויו"ר סיעת הבית היהודי חה"כ שולי מועלם התעמתו היום (שלישי) בגל"צ סביב הדרישות לריצה משותפת: "לא מסכימה לדרישות שהם הציבו, זה לא נכון לנהל את השיח מתוך סחטנות ואולטימטומים", הבהירה מועלם. "הם מושכים אותנו", טען מנגד אריאל.

בעקבות הדברים שאמר אמש גורם בכיר במפלגה לסרוגים, כי "עדיף למפלגת הבית היהודי שתקומה תיפרד ותרוץ לבד", סירב אריאל להתייחס וטען כי הוא "לא מגיב לבכירים שמפחדים להזדהות". לדבריו, "אנחנו כל הזמן אומרים לשר בנט ולבית היהודי שיש 2 מפלגות, הם רצו שנתמזג והבינו שלא, וגם שלא נרוץ בפריימריז".

הוא הסביר, "אנחנו מפלגה שעומדת בזכות עצמה כל השנים ותפקידנו לגדול. אני רואה בסקרים ורואה בשטח את העלייה במספרים".  לבסוף אמר כי הוא "פועל ומתפלל ועושה כל מאמץ לרוץ ביחד", אבל האשים: "הם מושכים אותנו למרות שבנט אמר בקולו שהוא רוצה שנהיה ביחד. לא צריך לשבור משהו טוב שעומד כדי לתקן אותו אחר כך.

הציונות הדתית צריכה לרוץ יחד

לדברי מועלם, בבית היהודי הניחו לפני שנה הסכם לריצה משותפת, שהתבסס על ההסכם של 2015. והבהירה חרף דרישתם ל1/3 ברשימה: "לא נסכים ליותר מ- 2 מקומות בעשירייה הראשונה. הניסיונות עכשיו לא תקינים".

מועלם מספרת כי הופתעה שבאיחוד לאומי העלו את הדרישה לחופש הצבעה בנושאי דת ומדינה. "הרי במה נפשך? כי אם יש משהוא בעייתי לעם ישראל ומדינת ישראל, אז נתנגד ואם הוא טוב אז יש חלוקה בנינו מי דתי יותר או פחות"?

"זה לא עניין של שתי מפלגות, הציונות הדתית צריכה לרוץ יחד", הדגישה. "יש גיוון בתוך הציבור הציוני דתי. בתור יושבת ראש סיעה, הבית היהודי העוגן שלה הוא הציונות דתית ורוצים לחבר עוד ציבורים שיכולים למצוא את עצמם מצויין ולא לפצל את הכוח של הציונות הדתית כי זה יביא החלשה לאידאולוגיה המשותפת לאורי אריאל ולי".

עוד הוסיפה כי "בינתיים מי שכל פעם מעמיד את עצמו לבחירות ונבחר זו סיעת הבית היהודי, הח"כים בפריימריז וגם בבחירות. אני מתנגדת לפיצול אבל האיחוד צריך להיות משותף לכולנו".

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
9 תגובות - 8 דיונים מיין לפי
1
נקווה לא לראות את שולי ואוריאל בכנסת הבאה
גל | 27-11-2018 10:43
והיום הזה קרב מאוד
לגבי החוק ששולי העבירה אמש
מאיר | 27-11-2018 12:27
אני חוסם כל כתבה שיש תמונה שלה
2
הגאווה תעביר את הבית היהודי מהעולם
אחד שמבין | 27-11-2018 11:24
תיעלמו ממפת המנדטים מפלגת אוויר שכמותכם. האיחוד הלאומי צריך לחבור ליחד, עוצמה וזהות כדי שתהיה מפלגה ימנית דתית אמיתית בכנסת עם לפחות 5-6 מנדטים.
3
תגמרו כבר עם הגועל, ילדים קטנים....
אבי | 27-11-2018 12:17
י
4
עדיף למפלגת הבית היהודי שתקומה תיפרד
יצחק ממיוס | 27-11-2018 12:28
הדבר הכי נכון לכלום
5
מדוע חופש הצבעה בנושא דת?
ד"ר משה פרץ | 27-11-2018 13:52
נפתלי סוגר בנושאי דת בלי להתיעץ בשותפיו הקואליציונים. לדוגמא, מתווה הכותל לרפורמים, ללא התייעצות עם הרבנות הראשית והשותפים הקואליציונים. נדרש מאמץ כביר למזעור נזקים.
6
מועלם, לכי להתייעץ עם חברותייך הקרובות מהשמאל
א | 27-11-2018 14:27
זנברג, מרב מיכאלי, יחימוביץ, סתיו שפיר, ושאר הפמניסטיות הקיצוניות שאת משתפת איתן פעולה !!!
7
נו נבחרת הבית היהודי איזה מציאות יש לכם
אריק | 28-11-2018 14:33
שר חינוך ושרת משפטים מהוססים עם מליון התנצליות חכ שכמעט ולא רואים אותו סלומיאנסקי עוד אחת שמשתמשת ברמקול של מכון צומת בשבת . סגן שר בטחון כבול ולא יכול לקיים הבטחות ומוטי יוגב שלא שווה שישה מנדטים לבד. רוצים לרוץ לבד? תתחילו לספור עד 4 כי הליכוד חוטף את כל הלייטים בשניה האחרונה וצורך כל הדך לנשיא
8
מחקלאי
אור | 29-11-2018 11:48
אורי אריאל - שר החקלאות הכי קטסטרופלי לחקלאים ולחקלאות ישראל בתולדות המדינה !