רגב תוקפת: כחלון יפיל את הממשלה, ליברמן נאמן לאגו

רגב תוקפת: כחלון יפיל את הממשלה, ליברמן נאמן לאגו

במסיבת העיתונאים תוקפת שרת התרבות והספורט את קוברי חוק נאמנות בתרבות, על כחלון: "איפשר להמשיך ולתקצב סרטים ואירועים שמאדירים מחבלים כאלה שרצחו עם דם על הידיים"

רגב: כחלון יפיל את הממשלה, ליברמן נאמן לאגו
  רגב בהצהרה (צילום: חיים גולדברג)

השרה מירי רגב התייחסה לחוק הנאמנות בתרבות שנפל היום (שני) בכנסת, ותוקפת את כחלון שברח שוב מאחריות ולא שולל תקציבים "מסרטים תומכי טרור".

"כ-70% מעם ישראל תומך בחוק", אמרה רגב בפתח מסיבת העיתונאים. "אצלי אין זיגזוגים לא להסתה ותמיכה בטרור באמצעות הקופה הציבורית. בשלוש השנים האחרונות הצלחתי לחולל מהפיכות במקום שכולם חששו לגעת בו".

מוקדם יותר ירד חוק הנאמנות בתרבות מהצבעה במליאת הכנסת, לאחר שהקואליציה שמונה רק 61 ח"כים התקשתה להשיג את הרוב הנדרש להעברתו.

לדבריה, "הועברו אליי עשרות פניות ממשפחות שכולות וטובת המדינה שסמליה ועריכה וחיילי צהל חשובים להם. הם לא יכלו לשאת עוד את תאטרון האבסורד בו מדינת ישראל מממנת ותומכת בסרטים שחותרים נגד מדינת ישראל במקום התקווה של העם היהודי. גם את ליבי זה קרע ונדרש כאן מעשה אמיץ".

קריקטורה שהציגה רגב בהצהרה (צילום: חיים גולדברג)

כחלון מתקצב סרטים ואירועים שמאדירים מחבלים עם דם על הידיים

"הסמכות לאכוף ולשלול נמצאת אך ורק בידי שר האוצר כחלון", מוסיפה רגב. "במשך 3.5 שנים למרות פניות רבות עם מכתבים ישירות ממני או מאזרחים כחלון בחר שוב ולברוח מאחריות ולא לשלוח תקציבים".

"במילים אחרות: איפשר להמשיך ולתקצב סרטים ואירועים שמאדירים מחבלים כאלה שרצחו עם דם על הידיים. אם אני לא הייתי עושה את זה – אף אחד לא היה עושה את זה. ידעתי שלא יהיה קל ויידרש אומץ ומאמצים להסיר חסמים ולעמוד איתנה מול אנשי העשייה ומול המשנה ליועמ"ש דינה זילבר ששמו מקלות בגלגלים עד שזכיתי באמונת היועמ"ש מנדלבליט:.

השרה רגב תקפה בחריפות את החלטות המצביעים נגד חוק התרבות בנאמנות: "מה קרה להם?! מה שינה את עמדתם? מה קרה לליברמן שבקמפיין הבחירות שלו השתמש במילה נאמנות, עכשיו הוא מוכיח שלא רק את האזרחות הוא מותיר להם אלא נותן להם להשאיר מורשת של טרור:.

זנדברג וטיבי הפחידו אותם, אמשיך לפעול שהחוק יאושר

על ליברמן אמרה עוד כי :מי שרוצה להעביר חוק עונש מוות למחבלים צריכות לרעוד לו האצבעות שהוא מצביע נגד החוק עם טיבי ותמר זנדברג. הם ביחד מעבירים כספים למחבלים ותומכים בטירור. רק שבוע לאחר שהתפטר הוא הודיע שיתמוך בחוק ועכשיו הוא מתנגד. מה קורה לציבור הבוחרים בליברמן? זה נאמנות?! ליברמן הוכיח שהנאמנות רק לאגו שלו, אין דרך ואין בוחרים. מילה שלו היא ממש לא מילה. הצביע שהוא רוצה ללכת לבחירות ולהפיל ממשלה – ואת זה אתה רוצה יחד עם טיבי? הגזמת!"

רגב המשיכה לתקוף את כחלון: "עשה את השבר החמור מכולם שנתן חופש הצבעה. את זה לא נתנו גם בקואליציה של 66. אם הוא לא רוצה לפרק את הקואליציה אז מה הוא באמת רוצה? אל תתנו למראה המחוייך והידידותי שלו להטעות אתכם. הוא מנסה להפיל את הממשלה ולהפיל את החוק:.

אתה צריך להגיד לחברי הכנסת במפלגת להצביע בעד או נגד אבל אתה לא רוצה כי אתה מבוהל משניים וחצי אומנים שיכתבו עליך משהו רע. ממה אתה נבהל?! אתה בורח וכל הזמן רוצה ללכת עם ולהרגיש בלי. זאת לא מנהיגות אלא להסתכל בלבן של העיניים למצביעים שלך ולהגיד להם 'אני הולך עם חוק שהוא ראוי', אבל מצאת תירוץ ולא היה לך אומץ להתפטר אלא להפיל את הממשלה על ידי חופש הצבעה שהיא הפלת הקואליציה.

לבסוף דרשה רגב להעלות את החוק במליאה: "להסיר את המכסות מאלו שקוראים לעצמם ימין, שבעצם כולם עובדים אצל הקרן החדשה אצל זנדברג וטיבי. הם הפחידו אותם והצליח להם".

בסוף דבריה התייחסה רגב לאפשרות שהחוק יעבור בכל זאת: "יכול להיות שעוד נצליח להעביר את החוק בשבועות הקרובים. אני קוראת לכל חברי הם מבחינתי מעל הפוליטיקה הקטנה של אדם כזה או אחר. אני אמשיך לפעול שהחוק יאושר כי הוא חייב להיות מאושר".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
אופרטוניסטית בשקל
בושה וחרפה | 26-11-2018 14:56
כל מה שמענין את רגב זה איך להתקדם לתפקיד הבא. בדרך החא מנסה לגרוף אהדה תוך כדי התחנפות לקהל המצביעים והתחנפות לשרה נתניהו. כל מה שאמר עליה אלעזר שטרן הוא נכון. חנפנית ולקקנית.
2
רגב
לגברת יאירה רום | 26-11-2018 15:23
צודקת, ואת הזויה .
3
מירי
כלפו | 15-05-2019 10:25
מירי - אומרים מזראאן או מזרון - רגב . חיה רעה בזויה ולקקנית.