הוידוי המרגש של מצית כנסיית הלחם והדגים - סרוגים

הוידוי המרגש של מצית כנסיית הלחם והדגים

ינון ראובני, שהורשע בהצתת כנסיית הלחם והדגים ונידון למאסר של 5 שנים, שיגר להנהלת השב"ס מכתב בו הוא מביע חרטה על מעשיו: "אני אוהב את המדינה ורוצה להיות נאמן למולדת במסגרת חוקי מדינת ישראל"

הוידוי המרגש של מצית כנסיית הלחם והדגים
  ראובני עם עורך דינו איתמר בן גביר במהלך המשפט (צילום: באסל עווידאת/ פלאש90) 

ינון ראובני, שהורשע בהצתת כנסיית 'הלחם והדגים' לפני כשלוש שנים העביר להנהלת השב"ס מכתב בו היא מביע חרטה על מעשיו ומבקש להקל בתנאי מאסרו הקשים.

נזכיר, כי על ראובני נגזר עונש מאסר של 4 שנים, אך לאחר הערעור של עורך דינו לבית המשפט הוחמר עונשו לחמש שנות מאסר. כעת נחשף באתר ynet, המכתב ששיגר ראובני להנהלת השב"ס לפני מספר חודשים.

במכתב נכתב בין היתר כי "השנים שעברו גרמו לי להרבה זמן של מחשבה והיום אני נמצא במקום אחר. אני מבין את הטעויות הרבות שעשיתי במהלך הדרך, מבין שהייתי בחברה לא נכונה, מבין שהלכתי על גבול השטח האפור, כולל הפרת צווים מנהליים. היום אני רואה את הדברים אחרת מאשר כשהייתי נער, אני יודע שהמציאות מורכבת והחיים הם לא שחור ולבן. גרמתי סבל להורי, למשפחתי ולסובבים אותי, ובעיקר גרמתי עוול לעצמי".

ראוי לציין ראובני התחתן לפני כשנה בין כתלי הכלא. במכתב הוא מבקש להקל עליו את תנאי המאסר בכדי שיוכל לנהל קשר זוגי בסיסי עם רעייתו.

"יש הרבה דוגמאות של נערי גבעות שהיו במקום אחד ולאחר שהקימו בית נמצאים במקום אחר", הסביר ראובני. "הם הפכו לתורמים ומועילים לחברה וזה בדיוק מה שאני רוצה להיות. אני אוהב את המדינה, את העם. הגעתי לאן שהגעתי כי לא חשבתי מספיק. גם היום אני אוהב את המדינה ורוצה להיות נאמן למולדת במסגרת חוקי מדינת ישראל".

גם בני משפחתו של ראובני מבהירים כי הם מצפים לשיפור בתנאי מאסרו: "כעת מעמדו המשפטי דומה לאסירים יהודים ביטחוניים רבים אשר שוהים באגפים תורניים, מקיימים קשר טלפוני עם בני משפחתם וזוכים לביקורים ולקשר זוגי עם משפחותיהם. אין סיבה שגם ינון לא יקבל את אותם תנאים. אנו מקווים שההתעמרות בו תיפסק, הוא התחתן, רוצה להתחיל חיים חדשים, להשתקם ולהקים משפחה לתפארת, אין סיבה שלא יאפשרו לו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
13 תגובות - 9 דיונים מיין לפי
1
עד עכשיו חשבתי שהוא זכאי
הוא זכאי | 25-11-2018 18:38
אבל כניראה שלא. כמה שנים בכלא יעזרו לו לעשות תשובה. יוכל גם לשמש חונך למציתים מדומא שיצטרפו אליו בקרוב.
you evil commentator
yeli | 25-11-2018 21:39
He has the right to legally defend himself.... Shabas is not our role model
2
אסור להדמות לערבים
כם יהודי | 25-11-2018 20:08
כל אדם צריך לקחת אחריות על עצמו. ובודאי לא חשחק לידיים של בערבים. אנו ננצח אותם אם נראה להם שאנחנו לא נגררים לפעילות כמותם. גם נקל על כוחות הבטחון שיתמקדו רק בערבים ולא יהיה בשבכ אגף ליהודים.תפילות וסובלנות. ננצח אותם לקראת חג האורים הקרב
נקל על כוחות הבטחון
נקודה למחשבה | 22-03-2019 10:58
טוב שמצאת מי זה שמקשה על כוחות הבטחון. עם הזוי אנחנו. נהנים לקבל מכות מהאוייבים ולהמשיך להאשים את עצמנו. אנו מתנהגים כמו אישה מוכה. הנתעורר??
3
מודה ועוזב ירוחם
אסתר | 25-11-2018 20:27
תקלו עליו תסייעו להציל עוד נפש מישראל היכן שיש חרטה מתחיחה צמיחה חדשה וטוב אז בבקשה תנו לו סיכוי לחזור להתנהלות נורמטיבים המשפחה האידה כולם סבלו די
על מה ולמה?
אלישע בן אבויה | 01-01-2019 15:23
היית סולחת לערבי שהצית בית כנסת על יושביו?! אני מנחש שלא. מדובר גם בנסיון רצח גם בפשע שנאה וגם בפגיעה תדמיתית קשה בישראל וגם ליצירת סכסוך בין דתי עם העולם הנוצרי. ראוי להושיב על פשעים כאלה שנים רבות מאוד. רבות בהרבה מכפי שנגזר עליו.
4
מעניין שהוא לא העלה על דעתו שגרם סבל לנוצרים
יעל | 25-11-2018 20:33
אם הפושע לא מבין עד היום שאסור לפגוע בבית תפילה של בני דת אחרת- אין להקל בתנאי מאסרו. הוא לא גרם סבל רק לסובביו- הוא קודם כל גרם סבל למאמינים בדת אחרת. הוא עשה כמעשיהם של אנטישמים ששרפו בתי כנסת. הוא שכח מה זה להיות יהודי.
עבודה זרה
חמי | 01-01-2019 10:57
הוא זוכר להיות יהודי ולבער גילולים מן הארץ
5
שישכח מזה אחרי הראיון בערוץ 20
דורון | 25-11-2018 20:48
עם מצית בית הספר הדו לאומי שגם הביע חרטה בכלא אבל בראיון הביע גאווה. שילמדו אותם גם מה להגיד אחרי שמשתחררים ולא רק בחקירות שבכ...
6
ינון הצדיק הזה
שם בדוי | 26-11-2018 7:22
חלאס להתעלל בו!!!!
7
גם השופטים צריכים להתחרט
צחי | 26-11-2018 8:06
מנהלים מלחמת עולם מול ילדים שריטלין יסדר להם הכל
8
זכויות שוות
אלישע בן אבויה | 01-01-2019 15:13
יש להשוות את זכויותיו לאלא של אסירים בטחוניים ערבים והייתי גם מושיב אותם יחד. אני לא רואה את ההבדל.בנוסף הוא קיבל עונש קל מאוד כי זה נסיון לרצח מהצתה אנשים מתים. זה לא שהוא הצית בניין נטוש.
9
על הצתת בית כנסת כולם שותקים - ועל
אוראור | 08-05-2019 19:44
הצתת כנסיה כולם נזעקים! מה העניין - שמישהו יסביר לי אולי???????????