הפסד לקואליציה בהצבעת אי אמון; הממשלה לא תיפול - סרוגים

הפסד לקואליציה בהצבעת אי אמון; הממשלה לא תיפול

במבחנה הראשון אחרי הטלטלה הפוליטית שאירעה בימים האחרונים, הקואליציה הצרה הפסידה הערב בהצבעת אי אמון. עם זאת, הממשלה לא תיפול מכיוון שהאופוזיציה לא הצליחה להשיג את הרוב הדרוש

הפסד לקואליציה בהצבעת אי אמון; הממשלה לא תיפול
  (צילום: מרים אלסטר/ פלאש90)

במבחנה הראשון כממשלה צרה המונה 61 חברי כנסת בלבד, רשמה הקואליציה הערב (שני) הפסד ראשון כאשר הצבעת אי אמון של האופוזיציה עברה ברוב של 47-50 תומכים. עם זאת, הממשלה לא תיפול ותמשיך לתפקד כממשלה צרה וזאת מכיוון שהאופוזיציה לא הצליחה להשיג את הרוב הדרוש- 61 חברי כנסת- להפלתה.

ראוי לציין כי חלק מחברי הקואליציה החרימו את ההצבעה בעקבות החלטת האופוזיציה שלא להתקזז עם מספר חברי כנסת שנאלצו להיעדר מההצבעה. בין הח"כים שנעדרו היה גם ח"כ ישראל אייכלר המחתן הערב את בתו.

במהלך הדיון אמר שר התיירות, יריב לוין (הליכוד), כי "ההצעות האלה הן לא רציניות ולא במקומן. אני חושב שבניגוד לכל ההצעות האלה הממשלה תמשיך לפעול ולעשות את המוטל עלינו, לטובת מדינת ישראל. למרבה ההפתעה, הכנסת לא תצביע בעד ההצעות אי אמון ולא יימצאו 61 חברי כנסת שיפילו את הממשלה".

שר המדע אופיר אקוניס אמר: "חברות וחברי האופוזיציה כבר תפרו את החליפות. חגגו את נפילת הממשלה ואת הקדמת הבחירות. ובכן, חברי האופוזיציה התבדו. כל השאיפות כל החלומות ירדו לטמיון באירוע אחד קצר הבוקר בבניין הכנסת שבו הודיעו שרים מהבית היהודי שלא יפילו את ממשלת הימין ושלא יחזרו על הטעות של מפלגות 'התחיה' 'צומת' ו'מולדת' שבשנת 1992 הפילו את ממשלתו של יצחק שמיר. שנה שלמה תהיה לכם לגלות איך אנו מובילים קואליציה של 61".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
הצבעת אי אימון
עזרה מנשה | 20-11-2018 4:15
האם ישראל ביתנו הצביעה יחד עם השמאל או נמנעה?