5 חיילות נשכחו בבקעת הירדן- ונרדפו ע"י פלסטינים - סרוגים

5 חיילות נשכחו בבקעת הירדן- ונרדפו ע"י פלסטינים

מפקדים ולוחמות בגדוד לביא של צה"ל ננזפו לאחר שחמש לוחמות נשכחו בלילה בחורשה באזור בקעת הירדן ללא דרך ליצור קשר עם הגדוד. שישה פלסטינים שנהגו בכלי רכב רדפו אחריהן- אך נמלטו כשאחת הלוחמות דרכה את נשקה

author-image
5 חיילות נשכחו בבקעת הירדן- ונרדפו ע"י פלסטינים
  (צילום: הדס פרוש\פלאש 90)

כשל חמור: מפקדים ולוחמות בגדוד לביא של צה"ל ננזפו, לאחר שחמש לוחמות נשכחו בלילה בחורשה באזור בקעת הירדן במשך כשלוש שעות. כך דווח היום (ראשון) בכאן רשת ב'. במהלך האירוע שישה פלסטינים רדפו אחרי הלוחמות שנשכחו בשדה.

על פי הדיווחים, האירוע התרחש בתחילת שבוע שעבר. החיילות, שנשכחו ללא מכשיר קשר וללא טלפונים, הלכו בחשיכה במשך כשלוש שעות, כשלפתע הפלסטינים החלו לרדוף אחריהן בשני כלי רכב תוך שהם מאירים לעברן בפנסים. החיילות החלו לברוח, התחבאו מאחורי העצים וצעקו לעבר הפלסטינים שיעצרו- אך ללא הועיל. רק לאחר כ-20 דקות אחת החיילות דרכה את נשקה- והפלסטינים נמלטו מהמקום. במהלך המרדף הפלסטינים גנבו שלוש קסדות ששייכות ללוחמות.

לאחר המרדף הגיעו לתחנת דלק סמוכה, ומשם הצליחו ליצור קשר עם הגדוד. קצין האג"ם הזמין רכב כדי לאסוף אותן, ומיד החל בחקירת האירוע החמור.

"הבת שלי אמרה לי ביום ראשון שעבר שהם הולכים לאירוע מסכם ושלוקחים להם את הטלפון לשלושה ימים. פתאום קיבלתי שיחה ממנה בצהריים, שבה סיפרה לי שהיא ועוד כמה חיילות לא הרגישו טוב. המ"פ אמרה להן להישאר ושידאגו לאסוף אותן, אבל שכחה מזה" אמר אביה של אחת הלוחמות. "אי אפשר היה להשיג את המפקדים כי אין לי את המספר שלהם. אני רק מקווה שיעשו נוהל חדש בעקבות המחדל הזה. לא יכול להיות שהבת שלי אומרת לי ששכחו אותן, מה זה לשכוח חיילים בשטח? אם הפלסטינים היו מחבלים, היו יכולים לחטוף ואפילו לרצוח אותן".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "האירוע תוחקר על ידי מ"פ והמג"ד, ובעקבותיו ננזפו הלוחמות והמפקדים. התדרוך שבוצע ללוחמות לא הועבר כראוי, ונקבע כי באירוע הן לא פעלו כמצופה מלוחמות בסוף מסלול". גורם צבאי הוסיף כי "לא צוין בפני הלוחמות שעליהן להוריד תותבים ולהכניס מחסנית".

גם בארגון "אחים לנשק" הביעו זעם על האירוע הקשה. "האירוע החמור הזה מצטרף לכשלים מבצעיים נוספים של הגדודים המעורבים שאירעו בתקופה האחרונה – הפיגוע באדם, פיגוע הדריסה בביתר עילית, פיגוע הדריסה בצפון השומרון" אמר יו"ר הארגון רס"ן (במיל') חיים טייטלבוים. "המשותף לכולם הוא תפקוד מבצעי לקוי, חוסר חתירה למגע, חוסר מבצעיות, חוסר יוזמה, וכשירות נמוכה. את הניסוי הנורא הזה בחיי אדם חייבים לעצור. יש מגוון תפקידים שבהם חיילות עושות עבודה מצויינת. לא בקרבי. צה"ל הוא לא ארגון חברתי, הוא הביטחון של כולנו.את הגדודים המעורבים צריך לסגור בדחיפות. זה כבר מאוחר מדי".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
10 תגובות - 10 דיונים מיין לפי
1
חיילות??
דויד | 18-11-2018 16:34
לא לצהל... אולי לשירות לאומי
2
מה לנשים ולקרבי?
מיושנת. | 18-11-2018 16:47
עזבו אתכם משוויון. אשה היא מדי מיוחדת בכדי שתעבוד ככ קשה. נשיות מתבטאת בעדינותה ואצילותה. אשה קרבית היא אשה גברית.
3
אוי ויי ! זה חוסר אחריות משווע! מזל שנגמר
שלומית | 18-11-2018 17:31
בשלום.
4
הכשל פה הרבה יותר חמור:
מזועזע! | 18-11-2018 17:35
פשוט הזוי, אף אחד לא דאג לעדכן את הפלסטינים שיש לחיילות התאמות כדי שיוכלו להיות קרביות! רק חיילים יכולים לברוח 20 דק', לחיילות הקלו ל-12 וגם זה ללא ציוד. לא מבין איך זה קרה.. דחוף לתרגם לערבית ולהפיץ בשטחים!
5
שימרו על הכבוד של הבנות
משה | 18-11-2018 19:26
שוחקים את הבנות בצבא, בלחץ, במשאות, בפעילויות פיזית, שלא מתאימה להם. כבדו את הבנות בשירות לאומי משמעותי, בחינוך, ברפואה, בתרומה לקהילה, בלי הצורך לחשוש לחיהן.
6
גואל נפש.
דרור | 18-11-2018 19:29
מפ שכחה... גן ילדים (ילדות ).
7
בזיון
בזיון | 19-11-2018 8:10
בזיון
8
נשים אינן יכולות לבצע תפקידי לחימה בצה"ל.
גולש | 19-11-2018 22:38
אין כל ספק וגם לא היה קודם, נשים אינן מתאימות לשירות קרבי ואינן יכולות להיות לוחמות. לא חיר כבד ולא חיר קל ולא טנקים ולא תותחים ולא מטוסים. זה שאחת מכל 100 מוצלחת רק אומר ש 99 לא מתאימות. ולכן כל ההשקעה בקליטת נשים לתפקידים כאלה מגוחכת ולא שווה דבר. הנכון הוא שצהל יגייס את עשרות אלפי בחורי הישיבה החרדים, הפרזיטים, הבטלנים, המוכנים לחיות בצל ההג נה שמספקים להם אחרים.
9
מזל שלפחות לא שלחו נהגת לאסוף אותן
נפתלי | 19-11-2018 23:21
נשים למטבח וזהו. מה זה השטויות האלה?
10
כבר אמרו גדולי ישראל - אסור להתגייס לצבא
אליהו | 20-11-2018 13:32
הבעיה שיש ציבור שנקרא דתי לאומי שהוא חושב שהוא חכם גדול ומתיר את השרץ בקנ טעמים...