האם בנט פעל נכון כשדרש את תיק הביטחון? הצביעו - סרוגים

האם בנט פעל נכון כשדרש את תיק הביטחון? הצביעו

הקלחת הפוליטית המתגלגלת החלה בהתפטרותו של ליברמן מתפקידו של שר הביטחון. בנט מיהר להציב את עצמו כמועמד לתיק הביטחון ואם לא הולכים לבחירות. עטרה חושבת שצדק גיא חושב שטעה. עם מי אתם מסכימים?

האם בנט פעל נכון כשדרש את תיק הביטחון? הצביעו
  (Miriam Alster/Flash90)

גיא עזרא – עטרה גרמן (צילום: חיים גולדברג)

גיא עזרא:

נתחיל מהסוף: מה שיו"ר הבית היהודי ושר החינוך נפתלי בנט, יעשה או לא יעשה, הוא יצא לא טוב בעיני בוחריו ובעיני כל מחנה הימין. השר הבכיר שמיהר להציב לראש הממשלה בנימין נתניהו, אולטימטום לפיו ללא קבלת תיק הבטחון מפלגתו לא תוכל להמשיך לשבת בממשלתו, עלה על עץ גבוה מדי שאפילו הוא לא יודע איך לרדת ממנו.

אם יוציא את האולטימטום לפועל ויפיל את הממשלה, יזכר בנט כמי שהפיל ממשלת ימין בגלל ג'וב. לא על פינוי עמונה, לא על פינוי נתיב האבות, לא על גרירת הרגליים בפינוי חאן אל אחמר וגם לא על שחרור מחבלים- על כל אלה בנט לא איים בפרישה, וכעת הוא עלול לעשות זאת בגלל תיק.

האפשרות השנייה של בנט היא לא להיות זה שחתום על הפלת ממשלת הימין. במצב הזה מכניס בנט את עצמו לבעיה לא פחות גדולה כשהוא נתפס כמי שאינו עומד במילתו.

עוד בתחילת הקדנציה התנה בנט את כניסת הבית היהודי לממשלת נתניהו בתנאי שהמפלגה תקבל לידיה את השליטה על משרד הדתות. בנט שוב נתלה על עץ גבוה ונאלץ לוותר על משרד הדתות שהיה בשליטה מלאה של הבית היהודי- בנט כשר ואלי בן דהן כסגנו- לטובת החרדים. אז הצליח בנט להסיח את דעת בוחריו כשהצליח לדחוק את נתניהו לקיר ולקבל את תיק המשפטים החשוב.

אז מה בנט צריך לעשות? נראה שאפשרות הפרישה היא האפשרות הפחות גרועה בשבילו. את הפלת הממשלה יוכל בנט להטיל על נתניהו שאינו מעניק לו את תיק הבטחון וגם על ליברמן שבפרישתו הביא את ממשלת נתניהו לממשלת 61 שלא יכולה באמת להתקיים. לעומת זאת אם לא יעמוד במילתו, הוא לא יכול להאשים בכך איש.

עטרה גרמן:

ההתפטרות של ליברמן הייתה הרמה להנחתה לבנט. לאחריה היו לו שתי אפשרויות: לתפוס פיקוד או להתפטר. האופציה השנייה קלה, הראשונה קשה בהרבה.

ליברמן עשה מעשה ציני, ב- 40 דקות של מסיבת עיתונאים ניסה להסביר רצף כישלונות למה הוא לא מצליח כבר שנתיים וחצי בתפקידו כשר הביטחון ואישר את מה שהבית היהודי אומרים כבר שמונה חודשים "ליברמן שר ביטחון רופס, כושל ושלא מציב אלטרנטיבות".

במקום ללכת לצד שלישי ולהתפטר גם, יו"ר הבית היהודי תפס מנהיגות, לא ברח כמו חברו לממשלה ובשורת מסרים מאז יום רביעי שעבר הוא מתחייב להראות שעם היכנסו לקומה 14 בבסיס הקרייה בתל אביב משהו ישתנה במצב ההרתעה וההתראה של ישראל.

זה לא סוד שבנט לא רצה את תיק החינוך מלכתחילה, אך בשל האילוצים הקואליציוניים הסכים ללכת למשרד החינוך .כשהוא עם טיקט של בוגר סיירת מטכ"ל שמאחוריו המחדלים של מלחמת לבנון השנייה וחיזוי מנהרות הטרור בטרם מבצע צוק איתן-  נפתלי בנט מראש רצה לקבל את תיק הביטחון.

אל תתבלבלו, על הפטירה של הממשלה הזאת חתום ליברמן, אבל השעיר לעזאזל עליו אפשר להפיל את האחריות על 'הפלת ממשלת ימין' הוא בנט שמצידו דווקא מציע סיוע לנתניהו, 'אני מוכן לקחת את האחריות בתיק המסובך והמורכב ביותר בישראל, אבל אתה מצידך חייב לתת לי לטפל בעניינים כמבוגר האחראי'.

בעוד בנט מציע להיכנס מתחת לאלונקה ולהיות לעזר, נתניהו רואה את זה כפצוע שיושב עליה ושרי הליכוד סוחבים אותו.

צריך להגיד, נתניהו לא רוצה להחזיק את הממשלה, גם הוא מתכננן ללכת לבחירות, אבל הוא לא נותן לשותפתיו הקואליציוניות לכפות את זה עליו, אלא מכוון לעיתוי שמתאים לו. בגלגול המשבר הפוליטי, במקום להשתמש בבנט כשותף סוד הוא מבקש להוציא אותו פוליטיקאי קטן שמציב איומיי סרק.

ועוד מילה על הבית היהודי, הם לא באמת יכולים להיות באופוזיציה, עם תיק חינוך ותיק המשפטים עם שליטה, כוח וניהול מהלכים לא יאפשרו לעצמם להסתכל על הדברים מבחוץ, דווקא מתוך המסרים שהם חוזרים עליהם השכם וערב ללקיחת אחריות.

עם מי אתם מסכימים? הצביעו עכשיו:

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
16 תגובות - 15 דיונים מיין לפי
1
אחרי שהתנהג כמו ילד מפונק בקבינט
בהחלט לא | 18-11-2018 18:15
ורץ לתקשורת אחרי כל ישיבה, הוכיח בנט כי אינו מתאים כלל להיות שר בטחון.
2
בנט היה ונותר הילד שבחבורה. ננס וחסר אחריות.
אברהם | 18-11-2018 18:18
בנט רב סרן בהרס הימין ואלוף ריסוק כל מה שטוב. יש מישהו בממשלה שבנט עדיין לא רב אתו ? הבית היהודי כבר מזמן הפך לאוהל פרוץ וכשלונר
ננס? על סקאלת הגברים הישראלים: ממש לא!!
שלומית | 18-11-2018 20:26
.
3
מסכים מאד עם גיא, רק צריך להזכיר לו דבר אחד:
טל | 18-11-2018 18:29
גם לגבי עמונה (לא אשב בממשלה שמפנה יהודים), או ההבטחה שאלאור לא ישב בכלא אפילו יום אחד ומקרים נוספים, בנט ומפלגתו התגלו כמי שאין להם מילה. ככה שהעץ שהוא טיפס עליו עכשיו ממש לא יהיה המקרה הראשון גם במידה ויתקפל
4
גמר עם הקריירה הפוליטית
רפאל | 18-11-2018 18:32
בנט יכול ללכת הביתה לא ראיתי בכל שנות חיי אדם כזה שפל שמנצל חורים שחורים אתה גם לא נאמן לדת אתה מתבייש בכיפה שלך אתה חצוי ואסור לנו לתת לך אמון
5
חשש שהימין יקרוס
יוספה | 18-11-2018 19:17
אם הבית היהודי ייחלש.
6
תיק הבטחון
דוד | 18-11-2018 19:31
גרוע מאוד אם נתניהו יעביר את תיק הבטחון לבנט
7
היה צריך להגיד שהחינוך לא פחות חשוב. אבל ....
פיספס בגדול | 18-11-2018 19:53
אבל אם יתבקש , יעזוב את החינוך לטובת הביטחון.
8
מה יש לכם??
ארז | 18-11-2018 20:06
בסך הכל 8 מנדטים. עשו עבודה נהדרת
9
נמוך? תשאל את בן גוריון למה מתכוונים במילה.
מיקי | 18-11-2018 20:28
.
10
הפופוליזם הבנטי בשיאו
לוי | 18-11-2018 20:35
סחטן נלעג שוויצר טיפוס מעצבן
11
נשבר מהפוליטיקה של בנט
רציני | 18-11-2018 20:38
עצוב מאד שהוא מייצג את פני הדור
12
השר סנט
בנימין | 18-11-2018 21:41
מעשה מאוד לא נכון מצד השר בנט גם קואליציות קודמות (מפלגת מזרחי) הפיל ממשלות
13
נתניהו מתרסק. לא סומך על אף אחד. רק על עצמו.
אבי יצחק | 18-11-2018 22:57
נתניהו מתרסק.
14
נתניהו נופל
ליאת דוידוביץ | 19-11-2018 9:57
הבעיה שלנו היא שיש לנו זיכרון קצר ורצים להצביע לליכוד. הליכוד אמנם צריך להנהיג אבל עם פחות מ 20 מנדטים. ליכוד חלש עם מפלגה ימנית חזקה לצידו לא יוכל להתעלל בנו כרצונו. רק בנט ושקד חזקים כפי שהוכיחו את עצמם ילמדו לקח את נתניהו. זהו המאבק של הבחירות הקרובו
15
בנט ימין חלש נתניהו חזק
ניסים | 12-04-2019 6:18
אין מה לבכות על המוצאות הם לא המפדל של שפירא ורהפטיג הם לא יותר מבוחרי הליכוד שומרי מסורות חוברי לפיד הציבור לא שוכח