רשמית: ליברמן מתפטר מתפקידו כשר הביטחון - סרוגים

רשמית: ליברמן מתפטר מתפקידו כשר הביטחון

שר הביטחון אביגדור ליברמן הדהים את העולם הפוליטי כשהודיע על התפטרותו מתפקידו בעקבות חילוקי דעות עם נתניהו: "הפסקת האש זו כניעה לטרור"

רשמית: ליברמן מתפטר מתפקידו כשר הביטחון
  (צילום: הדס פרוש\פלאש 90)

הכרזה דרמטית: בתום ישיבה מיוחדת של סיעת "ישראל ביתנו" בכנסת, שר הביטחון אביגדור ליברמן הודיע באופן רשמי על התפטרותו מתפקיד, זאת בעקבות חילוקי דעות עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בנוגע להתנהלות מול חמאס וההסלמה בדרום.

צפו בשידור חי:

"אני כאן להודיע על התפטרותי מתפקיד שר הביטוחון של מדינת ישראל" אמר. "השאלה היא למה עכשיו. מבחינתי מה שקרה אתמול , הפסקת האש בשילוב עם כל התהליך ההסדרה מול חמאס, זה כניעה לטרור. אין שום הגדרה אחרת לכך".

"זה לא סוד שהיו חילוקי דעות בין רהמ לביני, כמו הכנסת הדלק הקטארי רק אחרי שרהמ הוציא הוראה, וכמו פינוי חאן אל אחמר שחשבתי שאנחנו חייבים לפנות גם במקרה הזה רהמ הוציא הוראה כתובה ומנע את הפינוי" הוסיף. "למרות חילוקי דעות לא חיפשתי סיבות לפרוש. ניסיתי להישאר חבר נאמן בממשלה גם במחיר אלקטורלי ותדמיתי קשה".

לטענתו, בשבועות האחרונים היו שתי נקודות מפנה שהובילו להחלטה להתפטר. "נקודת המפנה הראשונה הייתה הכנסת 15 מיליון דולר לחמאס במזומן- וכל מי שאומר שיש על זה בקרה או פיקוח שחצו את גבול הרצועה הוא לא מדייק" טען. "הנקודה השנייה היא הפסקת האש. מבחינת האינטרס הביטחוני, היינו חייבים קודם כל לסיים את הסיפור של הדרום".

"הסיפור של הדרום קודם לכל, ואותה רפיסות שגילינו היא כמובן מקרינה גם לזירות האחרות" הוסיף. "לו היית ממשיך לכהן בתפקידי, לא הייתי יכול להסתכל בעיניים של תשבי הדרום. לא משפחות שאול וגולדין, ולא משפחות שני אזרחים בשבי החמאס".

"תמיד שהייתה סתירה בין אינטרסים לעקרונות, בחרנו במפלגה בעקרונות" הוסיף ליברמן, כשהוא מביא כדוגמא הוא מביא את ההתנתקות שבה כל חברי מפלגתו הצביעו נגד. "עם כניסתי לתפקיד מול ההתנצלות והפיוס של טורקיה, הצבעתי נגד- ובדיעבד העמדה הזאת הייתה נכונה. מעכשיו גם אנחנו כישראל ביתנו צפויים למבול של השמצות והתקפות בתדרוכים, אבל התמודדנו עם דברים קשים יותר".

התפטרותו של ליברמן מהתפקיד תיכנס לתוקף בתוך 48 שעות מרגע הגשת מכתב ההתפטרות. עם ההתפטרות צפויה לעזוב את תפקידה גם שרת העלייה והקליטה סופה לנדבר.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
ברוך שפטרני מרשע אכזר הזה. הודו לד' כי טוב כי
ברוך שפטרני מרשע | 14-11-2018 13:09
ברוך שפטרני מרשע אכזר הזה. הודו לד' כי טוב כי לעולם חסדו.
2
השמאל,התקשורת ובג"ץ
ד | 14-11-2018 13:35
ושאר הגורמים הבוגדניים תקעו סכין בגב עם ישראל
3
איבגדור
ציצת נובל צבי | 14-11-2018 13:38
ברוך שפטרנו חסר כל השכלה ובודאי בתחום הביטחון ויש טובים ממנו וחבל על הימים שהיה
4
מתפטר מתפקיד שר הביטחון, אבל לא מהקואליציה
רועי | 14-11-2018 15:32
כי לא רוצה לוותר על הפינוקים בממשלה
5
מי צריך אותו ??????????????????????????????
חתיכה נואף | 14-11-2018 16:24
חברה- חייבים להתעורר!!!! אנו מאמינים בני מאמינים בדרך שלנו, [דרך מרן ר' שמואל זצוקל] כי היא אכן הדרך הנכונה, היא המסורה מסיני!!! אנו רואים את המצב של היום כעוד ניסיון, אברהם אבינו היה צריך לעבור עשרה ניסיונות, קשה להתבטאות אך 'בכל דור ודור עומדים עלינו לכלותינו והקבה מצלינו מידם', כשאנו מתפללים להקבה אנו מבקשים שכל המתרחש יהיה לחסד ולטובה. גם אנו לא מחויבים להצליח אלא לפעול, אנו עשינו את המוטל עלינו, וכמובן שרואים את כח הציבור של בני התורה זה משפיע. ודבר זה הוא חשוב מאוד. ובוודאי שזה משפיע גם בעניין חוק הגיוס והזימה בפועל ממש, ודברים אחרים, שהם יודעים שישנו ציבור גדול שעומד מנגד ואינו מוכן להתפשר בשום אופן. ואולי בדרכים נוספות זה יוכל להועיל. וכבר היה לעולמים שהיה נראה דברים שהם לרעה חו ולא יכול להיות יותר גרוע, ודווקא מאותו מקום צמחה ישועה גדולה. בוודאי שהכל הולך עם השגחה פרטית. ועוד דבר אחד חשוב לדעת, רק דרכינו [ללחום נגד מדינת השמד], [ןללחום נגד גיוס השמד/ כולל גם נגד גיוס בנות] היא דרך האמת, ואנו מחויבים לשמור על המסורת, על הקבלה איש מפי איש, ולהתבדל ככל האפשר, וכמובן בעניין חוק הגיוס החדש, שחייבים מסירות נפש גמורה כנגד זה. ותפקידינו כעת, הוא 'ויחזור לתלמודו' אמיתי עם כל ה'ברען' והשקיעות, וכמובן שאין כעת מה להשפיע יותר ברוך שפטרנו מרשע אכזר הזה. - הודו לד' כי טוב כי לעולם חסדו. וְהִיא שֶׁעָמְדָה לַאֲבוֹתֵינוּ וְלָנוּ שֶׁלֹּא אֶחָד בִּלְבָד עָמַד עָלֵינוּ לְכַלּוֹתֵנוּ אֶלָּא שֶׁבְּכָל דּוֹר וָדוֹר עוֹמְדִים עָלֵינוּ לְכַלּוֹתֵנוּ וְהַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא מַצִּילֵנוּ מִיָּדָם.
6
רק הוא אלטרניטיבה לביבי
אב משפחה חרדי | 14-11-2018 20:23
אם דרעי יצליח למתן את יחסו לחרדים יש לו סיכוי