תומכים בישראל: בעולם מגיבים לירי הרקטות מעזה - סרוגים

תומכים בישראל: בעולם מגיבים לירי הרקטות מעזה

בכירים רביםעולם גינו את ירי הרקטות לעבר ישראל וקראו להפסקת ההסלמה בדרום. בין השאר שליח ארה"ב ג'ייסון גרינבלט תקף את חמאס: "לא אכפת להם מחיי הפלסטינים". רה"מ האוסטרי: "זו לא הדרך לפתור את הבעיות"

תומכים בישראל: בעולם מגיבים לירי הרקטות מעזה
  לא אכפת לחמאס מחיי הפלסטינים". ג'ייסון גרינבלט (צילום: יונתן סינדל\פלאש 90)

בעולם תומכים בישראל: בכירים מכל רחבי העולם גינו הלילה (שלישי) את ירי הרקטות של חמאס לעבר ישראל, וקראו להפסקת ההסלמה בדרום.

שליח נשיא ארה"ב למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט, אשר התבטא בעבר פעמים רבות נגד חמאס, גינה גם הפעם את ההתנהלות של ארגון הטרור. "המחבלים בעזה שוב תוקפים את ישראל באמצעי מלחמה" אמר. "מתקפות הרקטות על יישובים ישראליים ראויים לגינוי מכולם. ישראל שוב מוכרחה לפעול צבאית כדי להגן על אזרחיה, ואנו עומדים עם ישראל כשהיא מגנה על עצמה מול המתקפה הקשה הזאת".

גרינבלט גם תקף את פעילות הטרור הנמשכת של חמאס, אשר לדבריו נעשית ללא התחשבות בתושבים ברצועת עזה. "הפעולות של חמאס ממשיכות להוכיח שלא אכפת להם מחיי האזרחים הפלסטינים בעזה, והרצון היחיד שלהם הוא להשתמש באזרחים לצרכים פוליטיים" טען. "גם החיים של הפלסטיניים לא מעניינים את חמאס. לעולם נמאס מהאלימות שלהם ושל השחקנים הגרועים האחרים בעזה. האלימות רק מונעת כל סיוע אמיתי לתושבי הרצועה".

"התגובה היא מוצדקת"

דן שפירו, ששימש כשגריר ארה"ב בישראל במהלך כהונתו של הנשיא לשעבר ברק אובמה, גינה גם כן את הירי. "כשארגון טרור בגבול יורה 300 רקטות על אזרחים, עליך להגיב, והתגובה הזו היא מוצדקת" אמר. "אנו מאחלים לתושבי דרום ישראל לילה שקט, בלי ירי רקטות של חמאס ובלי צורך להגיב". הארי קאצ'טריין, כתב בעיתון הקנדי "דיילי וויר", חיזק את דבריו של שפירו: "יותר מ-300 רקטות נורו לעבר ישראל- באיזה עוד מדינה מצפים ממנה לקבל את המצב הזה כשגרה?".

שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלדנוב, כתב בטוויטר כי "האו"ם פועל בשיתוף עם מצרים ועם כל הנוגעים בדבר על מנת למנוע מרצועת עזה ⁩להתדרדר לתהום. ההסלמה ב-24 השעות האחרונות הנה מסוכנת מאוד ופזיזה. ירי הטילים חייב להיפסק! על כל הצדדים להפגין איפוק! אסור לחסוך במאמצים על מנת לעצור את סחרור האלימות".

באירופה מגנים: "זו לא הדרך"

גם באירופה גינו את חמאס ועמדו לצד ישראל. "ירי רקטות על ישראל ואזרחיה זו לא הדרך לפתור את הבעיות בעזה, והירי חייב להיפסק עכשיו" אמר קנצלר אוטריה סבסטיאן קורץ. "חשוב מאד שהאזרחים ירגישו בטוחים ושהאלימות תיפסק עכשיו. אוסטריה מחוייבת לחלוטין לביטחונה של ישראל".

שגרירת צרפת בישראל, הלן לה גאל, הוסיפה כי צרפת "מביעה סולידריות עם תושבי דרום ישראל, שנמצאים תחת אש הרקטות מרצועת עזה, ומגנה את ההתקפות על אזרחים. מחשבותינו נתונות עם בני עמנו המודאגים, וכן עם כל משפחות הפצועים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו