עמוס ידלין: "הקש בגג? לא מודיעים לאויב שיתפנה ממפקדותיו"

עמוס ידלין: "הקש בגג? לא מודיעים לאויב שיתפנה ממפקדותיו"

ראש המכון למחקרי ביטחון לאומי, האלוף (במיל') עמוס ידלין, קורא לממשלת ישראל ולצה"ל להפסיק עם נוהל 'הקש בגג': "לא מודיעים מראש לאויב שיתפנה ממפקדותיו"

author-image
"הקש בגג? לא מודיעים לאויב שיתפנה ממפקדותיו"
  (צילום: הדס פרוש/ פלאש90)

הסלמה בדרום.

ראש המכון למחקרי ביטחון לאומי, האלוף (במיל') עמוס ידלין, קורא לממשלת ישראל ולצה"ל להפסיק עם נוהל 'הקש בגג': "לא מודיעים מראש לאויב שיתפנה ממפקדותיו".

בסדרת ציוצים שפרסם בחשבון הטוויטר שלו, כתב ידלין: "בהתכנס הקבינט הבוקר חייבים להיות מולו שלושת היעדים האסטרטגיים הבאים; החזרת השקט לרצועה דרך שיקום ההרתעה של ישראל, חזרה למסלול הסדרה שימנע משבר הומניטרי ופירוז הרצועה או לפחות מניעת התעצמות החמאס. בעת הזאת היעד הראשון צריך להוביל".

ידלין הוסיף כי "הטענה שבפנינו רק שתי ברירות 'הסדרה או כיבוש עזה' איננה נכונה. יש חלופה שלישית: ישראל צריכה לפגוע קשות בזרוע הצבאית של החמאס ולא לפעול בכללים המשחקים לידי החמאס ומונעים פגיעה משמעותית בו".

"על ישראל ליזום, להפתיע, לפעול מעבר לציפיות האויב. אנו רואים שלמרות תקיפות חיל האוויר לא מושג היעד האסטרטגי של שיקום ההרתעה. כללי הלחימה הצודקת מאפשרים פגיעה קשה יותר בשלטון ובזרוע הצבאית של החמאס", אמר ידלין.

האלוף התייחס למדיניות 'הקש בגג' ואמר כי על ישראל לחדול ממנה: "ישראל תוקפת ביממה האחרונה בשיטה לא מתאימה- 'הקש בגג'. פגיעה קשה בזרוע הצבאית של חמאס זו פגיעה במפקדים הבכירים, במקלטים בהם הם מסתתרים ובפעילים. במלחמה לא מודיעים מראש לאויב שיתפנה ממפקדותיו".

"יש לפעול בכדי להימנע ככל הניתן מפגיעה בבלתי מעורבים אבל במלחמה יהיו גם נפגעים כאלה ודמם על ראשם של מנהיגי חמאס שמשתמשים בהם כמגן אנושי", כתב ידלין לקראת סיום והוסיף כי "מלוא הערכה ללוחמי כיפת ברזל ולאנשי פיקוד העורף ומעל לכל לאזרחים בעוטף עזה ובאשקלון. אך מערכה מכריעים ביוזמה ובמהלומה על האויב ולא בהגנה. רק אחרי שיקום ההרתעה על ידי מכה קשה מאוד לחמאס הצבאי נוכל לחזור למסלול הסדרה יציב ואולי גם למהלך מדיני".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
בוקר טוב אליהו
י כ | 13-11-2018 10:55
השטות הזו נובעת מהשתלטות ה 0מול על ראשי הצבא ומערכת הביטחון. רק האוייבים שלנו יכולים לעזור לנו להיפטר מהשטות בהראותם לנו כי הפרדיגמה הזו אינה מציאותית
2
ההסלמה בדרום
דוד | 13-11-2018 12:19
נכון מאוד.צריך לחסל את הטרור..הם מודעים לנו מקישים בדלת..הם טובחים בנו כאווזים במדבר.... לפעול בלי להודיע ולזרוק פצצות הרסניות..לא לתת להם לנשום
3
איזנקוט פחדן
אזרח שפוי | 13-11-2018 18:12
מוביל מדיניות צבאית רופסת. אבד לחלוטין כח ההרתעה בזמן כהונת איזנקוט הפחדן. יש לחסל כל מקום הידוע כשיך לחמאס, ללא כל אזהרה מוקדמת. כל הנמצא באזור בזמן לחימה, דמו בראשו.
4
במלחמה כמו במלחמה. אכן צהל לא הכאיב מספיק
דודי | 14-11-2018 6:36
לחמאס שממשיך שחוגג שוב את נצחונו הכוזב. יש למצוא דרכים יצירתיות יותר לשחרור תושבי הרצועה מהאסון ההומניטארי המתמשך.
5
מצדיע לאלוף ידלין!
ליאור | 24-11-2018 23:35
ככך ראוי היה לפעול!