שבוע לאחר הטבח: נתניהו ניחם את רב בית הכנסת - סרוגים

שבוע לאחר הטבח: נתניהו ניחם את רב בית הכנסת

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם הרב ג׳פרי מאיירס מבית הכנסת ״עץ החיים״ בפיטסבורג, שבו נרצחו 11 מתפללים בשבוע שעבר. בדבריו ניחם את חברי הקהילה והודה למי שגינה את האירוע הקשה

שבוע לאחר הטבח: נתניהו ניחם את רב בית הכנסת
  זירת הטבח בפיטסבורג (צילום: עמוד הטוויטר של רשת NBC News)

שבוע לאחר הטבח הקשה שבו 11 מתפללים נרצחו, ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הערב (שבת) עם הרב ג׳פרי מאיירס מבית הכנסת ״עץ החיים״ שבפיטסבורג. בדבריו נתניהו ניחם את חברי הקהילה והודה להם על המאבק באנטישמיות. עוד הביע את הערכתו על האופן שבו ייצג את הקהילה היהודית בימים שלאחר הרצח.

"אני את תנחומינו למשפחות הנרצחים, ואת הערכתנו לדרך המכובדת שבה הוא ייצג את הקהילה היהודית בפיטסבורג אחרי מעשה הזוועה שכוון נגד יהודים" אמר. "אני מבקש להודות לכל המנהיגים בארה״ב ובעולם שגינו את מתקפת הזוועה האנטישמית. כמו כן אבקש להודות לנשיא טראמפ, שביקר עם משפחתו את משפחות הנרצחים והפצועים, ועל אמירתו העוצמתית ש'אלה שמבקשים להשמיד יהודים – אנו נשמיד אותם".

חברי בית הכנסת התכנסו אמש לתפילתם הראשונה מאז הטבח הקטלני בשבוע שעבר, שנפתחה באמירת קדיש משותפת של כל חברי הקהילה לזכר הנרצחים. "בדרך כלל רק האבלים אומרים קדיש, אבל אלו לא זמנים נורמליים" אמר הרב מאיירס בפתח התפילה. "אין שום הלכות למקרה כזה, אין עמוד בסידור שבו כתוב מה אומרים אחרי אירוע כל כך קשה. לכולנו יש שאלות, אבל נשיג את התשובות יחד- כי זה מה שקהילה עושה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו