רשמית: אלו הסנקציות החדשות שיוטלו על איראן - סרוגים

רשמית: אלו הסנקציות החדשות שיוטלו על איראן

שר האוצר האמריקאי, סטיבן מנוצ'ין, הודיע כי סנקציות נוספות יוטלו על איראן החל מיום שני הקרוב. הסנקציות יוטלו על יותר מ-700 אישים וארגונים באיראן, ויכללו גם הגבלות על ייצוא הנפט. איראן בתגובה: "נדע להתמודד"

author-image
רשמית: אלו הסנקציות החדשות שיוטלו על איראן
  מנהיג איראן עלי חמינאי (צילום: עמוד הטוויטר של רשת PressTV)

מגבירים את הסנקציות: שר האוצר האמריקני סטיבן מנוצ'ין ומזכיר המדינה מייק פומפאו הודיעו אמש כי סבב הסנקציות השני יוטל נגד איראן החל מיום שני הקרוב. במסגרת הסבב הנוכחי כל הסנקציות שהוסרו לאחר החתימה על הסכם הגרעין בשנת 2015 ייכנסו לתוקפן, לצד סנקציות נוספות שנועדו להפעיל לחץ על המדינה לפתוח במו"מ על הסכם גרעין חדש.

סבב הסנקציות שייכנס לתוקף יתמקד בייצוא הנפט האיראני, כאשר מדינות שלא יפסיקו לייבא נפט וכן חברות זרות שימשיכו לנהל קשרי מסחר עם ישויות איראניות- ייענשו גם כן על ידי ארה"ב. על פי ההודעה האמריקנית, כל מדינות האיחוד האירופי חייבות להפסיק לגמרי את המסחר עם איראן בכדי לשמור על יחסי מסחר עם ארה"ב, כשלדברי פומפאו: "הגיע הזמן לבחור". עם זאת, שמונה מדינות יוחרגו מחלק מהסנקציות שקשורות לנפט האיראני – בתנאי שיצמצמו את המסחר עם טהרן.

כמו כן, ייכללו הבנקים המרכזיים של איראן, חברות ספנות וכמובן גופים שסוחרים בנפט. בהודעה הובהר כי הסנקציות לא יכללו סחורה הומניטרית כמו מזון, חקלאות, תרופות ואמצעים רפואיים. גורם אמריקני אמר לסוכנות הידיעות "רויטרס" כי סעודיה הבטיחה לספק לארה"ב נפט באופן הולם לאחר הטלת הסנקציות.

באיראן הגיבו להודעה האמריקנית והבהירו כי הם אינם מודאגים מהטלת הסנקציות. "המצב היה קשה עבור העם בחודשים האחרונים, והוא עלול להיות קשה בחודשים הקרובים אבל נדע להתמודד" אמר דובר משרד החוץ האיראני בראהם קסאמי. "הממשלה תנצל את משאביה ויכולותיה לפתור את הבעיות". גם המנהיג העליון עלי חמינאי אמר כי "משנת 1979 ארה"ב מנסה להשתלט על איראן, אך נכשלה. העולם מתנגד לכל צעד שטראמפ עושה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו