ישראל נכנעה לחמאס בעזה: ממחר פותחים את המעברים - סרוגים

ישראל נכנעה לחמאס בעזה: ממחר פותחים את המעברים

בתקשורת הפלסטינית דווח כי חמאס, מצרים וישראל הגיעו להסכמה על הסדרה שתוביל לרגיעה בדרום. בין השאר נקבע כי חמאס יתחייב לרסן את המתפרעים בגבול ולהעניש את מי שיפר את השקט

ישראל נכנעה לחמאס בעזה: ממחר פותחים את המעברים
  הסוף לעימותים ברצועה? (צילום: עבד ראחים חאטיב\פלאש 90)

בדרך לרגיעה בדרום? העיתון הפלסטיני "אל-קודס" דיווח היום (שבת) כי ישראל וחמאס הגיעו בתיווך מצרי להסכם הסדרה שיוביל לרגיעה ברצועת עזה ולהפסקת הטרור בדרום.

על פי הדיווח, הצדדים סיכמו על נוסחה של "שקט מול שקט" שתיקבע על בסיס ההסכם בשנת 2014 שהושג גם הוא בתיווך מצרי ובהסכמת כל הפלגים. טיוטת ההסכם כוללת 10 סעיפים, והיא נוסחה כך שכל שלב תלוי ביישום השלב הקודם.

בהסכם נקבע כי חמאס יתחייב לרסן את המתפרעים בגבול, וכן יעניש את כל מי שיפר את השקט. "צעדות השיבה" ימשכו במתכונת לא אלימה עד סוף השנה, וייפסקו לחלוטין בעת הסרת 70 אחוז מהמגבלות המוטלות על עזה כיום. כבר אתמול רק כמה מאות מפגינים נצפו בגבול רצועת עזה, כאשר רובם לא התקרבו לגדר כלל.

בתמורה, ישראל תאפשר הכנסת דלק קטארי לרצועה, וכן מרחב הדייג המותר יוגדל. עוד הוסכם כי אם יישמר השקט, ייפתחו כל המעברים לרצועה- כולל מעבר רפיח, ובכך סחורות ודלקים יותרו להיכנס לעזה. עם זאת, הובהר כי לישראל יש את הזכות למנוע כניסת חומרים שיכולים להשפיע על ביטחונה. גורמים מדיניים הדגישו שישראל גם לא תתפשר על מנגנוני פיקוח, זאת על מנת לוודא שהכסף לא ישמש למטרות טרור.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו