דיווח: הפלסטינים הסכימו להפסיק את האלימות - סרוגים

דיווח: הפלסטינים הסכימו להפסיק את האלימות

בכירים פלסטינים טוענים כי הפלגים ברצועת עזה הסכימו לעצור את הפרחת בלוני התבערה ואת האלימות על גדר הגבול. שמחה גולדין הביע את התנגדותו להסדרה: "דם חיילי צה"ל בראשכם"

דיווח: הפלסטינים הסכימו להפסיק את האלימות
  (צילום: עבד ראהים חאטיב\פלאש 90)

בדרך לרגיעה בדרום? סוכנות הידיעות הפלסטינית "שיהאב" דיווחה היום (חמישי) כי הפלגים הפלסטיניים הסכימו להפסיק החל ממחר את טרור בלוני התבערה וכן את המחאות האלימות על גדר הגבול. על פי הדיווח, מחר צפוי להתקיים צעדה לא אלימה במסגרת מחאת "צעדת השיבה".

על פי ההערכות, ביום ראשון תתקיים פגישה מחודשת בין נציגי הפלגים השונים כדי לדון בהמשך הצעדים שיינקטו. עוד דווח בעיתון "א-שרק אל-אווסט" כי עומאן מעוניינת לתווך בתהליך שלום בין ישראל לפלסטינים, אשר יתבסס על "עסקת המאה" המתגבשת של ארה"ב. ככל הנראה, הרצון לתיווך צוין גם במהלך הביקור של ראש הממשלה בנימין נתניהו בעומאן בשבוע שעבר.

כחלק מהיוזמה שר החוץ של עומאן הגיע אמש לרמאללה, שם נפגש עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. על פי הדיווחים, אבו מאזן אמר לעומאן כי התנאי שלו לחזרה למו"מ עם ישראל הוא הכרה של ארה"ב במזרח ירושלים כבירת המדינה הפלסטינית העתידית.

משפחת גולדין מתנגדת: "דם חיילי צה"ל בראשכם"

בעקבות הדיווחים על הסדרה אפשרית, פרופ' שמחה גולדין, אביו של סגן הדר גולדין הי"ד, פנה לקבינט המדיני-ביטחוני והביע את התנגדותו למתווה המוצע. במכתבו דרש גולדין מהשרים שלא לחזור להבנות סיום מלחמת 'צוק איתן' מבלי לתקן את מחדל הפסקת האש הקודמת, במסגרתה נחטפו הדר ואורון שאול, ומבלי להשיב את החיילים ואת האזרחים המוחזקים בשבי ברצועה.

"כחבר בקבינט אינך יכול לחזור להבנות סיום מבצע צוק איתן, לפני שהחמאס מחזיר את החיילים שנהרגו ונחטפו כתוצאה מ'הבנות', כתוצאה מ'הפסקת אש'", כתב גולדין. "אתה יודע כי הפסקת האש מאז לא הסתיימה, כי הבנים לא חזרו הביתה".

"אם תצביע שוב להסכם הפסקת אש עם החמאס, מבלי לתקן את מחדל הפסקת האש הקודמת, אתה מסכן את חיילי צה"ל. דמם בראשך, גם אם תכבס את המונח 'הפסקת אש' ותקרא לו 'הבנות', 'שקט ביטחוני'" הוסיף והזהיר כל אחד מהשרים. "אזרחי מדינת ישראל אינם טיפשים. קח את זה בחשבון- בחשבון המוסרי שלך, ובחשבון הפוליטי".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
כל הכבוד לממשלה
כבוד למגזר | 02-11-2018 10:09
הרופסת שהשכילה להתחנן בפני החאמס עד שזה הסכים לעשות הפסקה עם הטרור.