נתניהו: "תומך בחוק הפונדקאות אבל אין לנו את הרוב הדרוש בקואליציה"

נתניהו: "תומך בחוק הפונדקאות אבל אין לנו את הרוב הדרוש בקואליציה"

הכנסת דנה בחוק הפונדקאות, וחברי האופוזיציה הטיחו בנתניהו: "האמת היא שאתה עקבי אבל רק בדבר אחד ביכולת לשקר בלי למצמץ". לפיד: כשאתה פוגש את החרדים כניעתך אומנותך, לא נותרה עצם אידאולוגית אחת בגופך"

"תומך בחוק הפונדקאות אבל אין לנו את הרוב הדרוש"
  (צילום: הדס פרוש/פלאש90)

מליאת הכנסת קיימה דיון בהשתתפות ראש הממשלה על פי בקשתם של 40 חברי כנסת, בנושא "האפליה המבישה של הממשלה את הקהילה הלהט"בית בחוק הפונדקאות", כאשר לכל אורכו נכח ראש הממשלה בנימין נתניהו והקשיב לטענות חברי הכנסת.

בפתח דבריו הספיד ראש הממשלה את שר הדתות דוד אזולאי ז"ל שנפטר אתמול ולאחר מיכן התייחס נתניהו התייחס לבחירות לרשויות המקומיות שהתקיימו אתמול ואמר: "אני שומע לא מעט אמירות על הרס הדמוקרטיה בישראל, האמירות הללו מופרכות ועומדות בסתירה מוחלטת למה שראינו אתמול בבחירות לרשויות המקומיות, חגיגה לדמוקרטיה."

נתניהו גם עקץ: "מעניין שבתל אביב זה מאוד טרנדי לבחור ראש עיר מנוסה פעם אחר פעם, ועוד פעם ועוד פעם. כיו"ר הליכוד אני מאוד מרוצה, לא בכל מקום, נכון שיש גם אכזבות כמו הפסדו של חברי זאב אלקין אבל גם זה קורה ואנחנו ממשיכים הלאה."

תומך, אבל אין לנו את הרוב הדרוש בקואליציה

לגבי נושא הדיון וחוק הפונדקאות אמר נתניהו: "את העמדה העקרונית שלי בנוגע לפונדקאות כבר הבהרתי בעבר, זה לא עניין של ימין או שמאל. זה עניין אישי ועניין אנושי. רעייתי ואני סייענו במקרים רבים לגברים ונשים מהקהילה הלה"טבית. באפריל 2015 בזמן רעידת האדמה בנפאל, פעלנו רבות על מנת להטיס ארצה את התינוקות שנולדו בהליך הפונדקאות.

אני ביקשתי מח"כ אמיר אוחנה לגבש הצעת חוק שניתן יהיה להעבירה בין כל שותפות הקואליציה. ההצעה תעלה בחודש הבא לוועדת שרים לחקיקה. שמעתי את הדברים שלכם והסיפורים של זוגות רבים והזדהינו עם הרצון שלהם להקים משפחה, זה הרצון שלהם וגם הרצון שלי. אני אומר את האמת הפשוטה, אני תומך בכל אבל עד לרגע זה אין לנו את הרוב הדרוש בקואליציה כדי להעביר את הצעת החוק.

איך במדינה הזאת יגאל עמיר יכול להיות אבא ואני לא?

ח"כ איציק שמולי פנה לראש הממשלה ואמר: "אני מבקש שתסתכל לי בעיניים ותאמר לי שאני לא מספיק טוב כדי להיות אבא במדינה הזו. הזכות למשפחה היא זכות טבעית, היא אמורה להיות כזו. במשך 22 שנה אלפי ישראלים זכו להגשים את החלום שלהם ולהפוך להורים. באותו הזמן בדיוק, מאות ואלפי אנשים אחרים נידונו למאסר עולם של בדידות, עלבון ואפליה.

אתה הבטחת והיום החוק נפל פעם נוספת. בשבילך היינו סוג ב' ונותרנו סוג ב'. תסתכל לי בעיניים ותגיד לי איך במדינה הזאת יגאל עמיר יכול להיות אבא ואני לא. איך אנסים וטרוריסטים בכלא יכולים לממש את החלום להורות ואני לא. למה אני צריך לשבת פה בדמעות בגלל עריצות הקואליציה שחושבת שאני שווה פחות?" כאשר ירד מן הדוכן זכה ח"כ שמולי לחיבוקים מחבריו באופוזיציה.

כשאתה פוגש חרדים, כניעתך אומנותך

ח"כ יאיר לפיד פתח את הדיון ואמר: "ראש הממשלה ולשכתו עשו ככל שביכולתם למנוע את הדיון הזה. כשהשיא היה שביקשו לדחות אותו בגלל ישיבת אבל מיוחדת לזכרו של אדם טוב השר דוד אזולאי, ניסתם לקבוע את ישיבת האבל בדיוק על השעה של הדיון. אמרנו לכם שיש עוד 23 שעות ביממה. הצענו לכם לעשות את הדיון בשש ועניתם לנו שראש הממשלה צריך להתכונן לנסיעה לאלבניה למרות שהיא בכלל מחר ובסוף אתה בכלל לא נוסע לאלבניה.

הסיבה שלא רצית לקיים את הדיון הזה ולהגיע לשפל של להשתמש במותו של אדם טוב, היא ציטוט אחד שאתה לא רוצה שיזכירו לך, מתוך סרטון שאתה עשית. לא עברו 48 שעות מהסרטון שלך וחוק הפונדקאות הוגש פה למליאה, ואתה ראש הממשלה הצבעת נגד. למה? מפני שכרגיל נכנעת לחרדים. כשאתה פוגש אותם, כניעתך אומנותך. כמו בכל דבר שעלול לסכן את הקואליציה שלך. בדרך שברת את ליבם של אלפי זוגות צעירים שכל מה שהם רוצים זה להיות הורים.

אני שואל את ראש הממשלה ואת חברי הקואליציה, מה אכפת לכם? מה זה עניינכם? במה זה היה משנה את חייכם? ראש הממשלה אתה באמת חושב שהחרדים היו פורשים מהקואליציה? אצלך השרידות הפוליטית היא מעל כל דבר ולא נותרה עצם אידאולוגית אחת בגופך. הכל פוליטיקה ואתה עסוק רק בעצמך. אני זוכר אותך אחרת, מוכן להילחם על דברים שאתה מאמין בהם, לקחת בכל זאת סיכון פוליטי מתוך רצון לעשות טוב לאנשים אחרים. אתה מנהיג חבורה של ציניקנים שכבר לא אכפת לה משום דבר. אחרי שניבחר נעביר את הפונדקאות, את ברית הזוגיות ושוויון מלא לקהילה הלהט"בית. ותתבייש לך."

בסיום הדיון 47 חברי כנסת תמכו בהודעת ראש הממשלה ואילו 38 התנגדו.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
10 תגובות - 8 דיונים מיין לפי
1
למה אין רוב ?
לא ברור | 31-10-2018 18:44
רוה החכים דל הליכוד תומכים. גם בנט ושקד תומכים. כם כולנו תומכים וגם ליברמן. האופוזיצייה תומכת. לפחות 80 יצביעו בעד.
2
פונדקאות זה רק למי שאינו יכול ללדת!
מפוקח | 31-10-2018 18:50
הומואים יכולים ללדת דרך הורות משותפת- הם רק רוצים להעלים את האימא מהתהליך. להם הייתה אימא- למה לגזול מילדם את האימא שלו?
פונדקאות זה זנות!
גג | 01-11-2018 7:49
שימוש באישה אחרת לסיפוק תאוות! אם אי אפשר ללדת, אי אפשר! להשתמש בגוף של אישה אחרת זה לא מוסרי! צריך לאסור על פונדקאות באופן גורף!!
צודק. יכולים גם לגדל חיית מחמד
נאה דורש | 31-10-2018 19:31
למשל כלב או חתול. לא חייבים ילד.
3
לשמולי אתה יכול להביא ילד- תישא אישה
שחר | 31-10-2018 22:27
ואם אינך רוצה? אז מה אתה רוצה מחיינו עם הנאומים והההשוואות הדמגוגיות שלך. מה לעשות שבחרת (ומדגיש בחרת) לחיות את חייך עם גבר. גבר עם גבר עדיין לא יכולים להביא ילדים לעולם. הדבר היחידי שהם יכולים לעשות הוא לסחור בילדים.
4
החוק המזוויע הזה המשתמש באשה כחפץ
משה | 31-10-2018 23:03
עבור אלו החיים חיים מופקרים ואנטי חינוכיים בעליל, אסור לו שיעבור! נקווה כנים עצמם בית יהודי אכן יפעלו נגדו בכל הכוח
5
ח"כ שמולי
א | 31-10-2018 23:30
התשובה הפשוטה נמצאת בדבריך: הזכות למשפחה היא זכות טבעית. הטבע לא מאפשר לשני גברים להביא ילדים. מה לעשות? אולי בעוד כמה שנים תתחילו לומר שהטבע הומופוב אבל גם זה ככל הנראה לא ישנה. אפילו דברים טבעיים צריך כבר להוכיח ולהסביר היום.. הזיה
6
וכבר אמרו חכמינו
הלנה ברבי | 01-11-2018 0:33
הפוסל במומו פוסל - לתשומת ליבו של יאיר לפיד! חבל שיאיר לפיד וכל יתר המקטרגים על נתניהו לא עוצרים רגע לשאול את עצמם, מה בכל זאת הוא עושה נכון, שמשאיר אותו תקוע כמו עצם בגרונם, קדנציה אחר קדנציה.
7
מציע לחבר כנסיק שמולי
ד | 01-11-2018 5:33
תרפא את עצמך
8
''פונדקאות'' בגימטריה: ''סדום ועמורה''
עמוס | 01-11-2018 5:47
כבר היו דברים מעולם אבל כולם יודעים את סופם דל מקומות הללו