ליברמן: "אין היגיון? מחבל צריך להיות מורשע ברצח" - סרוגים

ליברמן: "אין היגיון? מחבל צריך להיות מורשע ברצח"

שר הביטחון ליברמן, ביקר את החלטת בית המשפט הצבאי שזיכה היום (רביעי) את המחבל מעבירת הרצח של אליאב גלמן הי''ד. ח"כ יוגב האשים: "שופטים שמרחמים על אכזרים ומתאכזרים לקרבנותיהם

author-image
ליברמן: "אין היגיון? מחבל צריך להיות מורשע ברצח"
  (צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90)

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, ביקר את החלטת בית המשפט הצבאי שזיכה היום (רביעי) את המחבל מעבירת הרצח של אליאב גלמן הי"ד. "חד וחלק. אין היגיון אחר ואני בטוח שבסופו של דבר כך יהיה".

לדברי ליברמן, "אני סבור בדיוק כמו התביעה הצבאית ונשיא בית המשפט הצבאי, כי מחבל שרץ עם סכין במטרה לרצוח חיילים ואזרחים, צריך להיות מורשע ברצח", כתב בחשבון הטוויטר שלו.

הכרעת הדין התקבלה ברוב דעות, כאשר שניים מהשופטים קבעו כי יש להרשיע בהריגה. נשיא בית המשפט הצבאי סבר כי יש להרשיעו בעבירה של גרם מוות בכוונה, עבירה המקבילה לעבירת רצח- אך לבסוף נמצא בדעת מיעוט. בית המשפט נימק את הזיכוי בכך שלא ניתן לקבוע כי המחבל אכן הגיע למקום על מנת לרצוח, ולכן לא ניתן לבסס את היסוד הנפשי הנדרש בכדי להרשיע בעבירת רצח בדין הצבאי.

פוליטיקאים נוספים זעמו על ההחלטה. יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם רפאלי הבהירה, כי "ערבי שרץ עם סכין לעבר יהודי עושה את זה במטרה אחת – לרצוח. אינתיפאדת הסכינים הוכיחה את זה מעל כל צל של ספק. אז בין אם המוות נגרם על ידו ישירות או בעקיפין הוא מחבל והוא רוצח. החלטת בית הדין הצבאי מוכיחה ניתוק מהמציאות. גם הפעם ערבים מבינים שאפשר לצאת ולרצוח יהודים מבלי שיורשעו ברצח.

שופטים שמרחמים על אכזרים

חברה לסיעה כינה את החלטת בית הדין הצבאי להקל על המחבל "שערורייה", ודורש מהיועמ"ש לערער על הכרעה זאת: "בושה למערכת השיפוט הצבאית. שופטים שמרחמים על אכזרים ומתאכזרים לקרבנותיהם, אינם ראויים להיות שופטים במערכת המשפט הישראלית. אני דורש מהעומדים בראש מערכת המשפט: שרת המשפטים והיועץ המשפטי לממשלה, לוודא שיוגש ערעור על תוצאות משפט זה ולקיים תחקיר על החלטות שיפוטיות אלו".

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
השופט
ישראל | 01-11-2018 3:30
לשלוח אותם למזרח ירושלים עם שלט ההחלטה שלהם מה שיעשו לממזרים אין הוכחה שהתכוונ