נתניהו לשרת החוץ הקנדית: "רואים בכם ידידים גדולים" - סרוגים

נתניהו לשרת החוץ הקנדית: "רואים בכם ידידים גדולים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם שרת החוץ של קנדה כריסטיה פרילנד, ודן עימה על שיתופי הפעולה בין המדינות. בדבריו נתניהו הודה לקנדה על התמיכה בישראל והיעדר היחסים עם איראן

author-image
נתניהו לשרת החוץ הקנדית: "רואים בכם ידידים גדולים"
  (צילום: Marc Israel Sellem/POOL)

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (רביעי) עם שרת החוץ של קנדה כריסטיה פרילנד, אשר הגיעה לישראל כחלק מביקור מדיני. בפגישה, שנערכה במשרד החוץ בירושלים, הצדדים דנו בהמשך העמקת שיתופי הפעולה בין המדינות.

בפתח הפגישה ראש הממשלה נתניהו ושרת החוץ פרילנד מסרו הצהרות לתקשורת, במהלכם נתניהו הודה לקנדה על התמיכה הרבה בישראל. "הידידות בין ישראל וקנדה היא ידידות גדולה, המבוססת על ערכים דומים ועל מחויבותנו לדמוקרטיה, חופש, חירות, שלטון החוק, וכל הדברים הטובים שמאפיינים את שתי מדינותינו" אמר. "היא גם מבוססת גם על ידידות אישית עמוקה, כיוון שישנם כ-35 אלף קנדים בישראל ובכל שנה 100 אלף ישראלים נוסעים לקנדה. אנחנו ידידים שלכם, אנחנו רואים בכם ידידים גדולים".

"אנחנו מעריכים את תמיכתכם בפורומים בינלאומיים שונים, ואת העובדה שאמרתם שלא תכוננו יחסים בינלאומיים עם איראן" הוסיף וציין. "זה אמור להיות מובן מאליו כשזה נוגע למדינה שקוראת בגלוי להשמדתה של המדינה היהודית האחת והיחידה, אבל אתם פעלתם לפי העיקרון הזה ואנו מעריכים זאת".

בנוגע לשיתופי הפעולות בין ישראל וקנדה, נתניהו סיפר כי "במהלך הליכת מסדרון קצרה החלטנו להאיץ את אשרור אמנת הסחר החופשי המעודכנת בינינו, שזה משהו שיהיה לתועלת ישראל וקנדה כאחד. אנחנו להוטים לקדם את שיתוף הפעולה בינינו בטכנולוגיה וסחר ולא פחות – בחלל ותעופה, ביטחון סייבר וכל תחום שעכשיו פתוח בפנינו בזכות המהפך המופלא בכלכלה העולמית. ישראל נמצאת שם, בחוד החנית, קנדה נמצאת שם, ואנחנו יכולים לעשות הרבה יותר יחד למען שני עמינו ולמען עמים רבים ברחבי העולם".

"אז מכל הסיבות הללו אני מברך אותך בבואך לישראל, ואני משוכנע שיהיו עוד ביקורים רבים" סיכם. ברוכה הבאה לירושלים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו