בעקבות הטבח: בת השירות בפיטסבורג בפנייה לישראל - סרוגים

בעקבות הטבח: בת השירות בפיטסבורג בפנייה לישראל

יום לאחר הטבח הרצחני בבית הכנסת בפיטסבורג, אחת מבנות השירות הלאומי המתנדבת בעיר יוצאת בפנייה לציבור הישראלי. בדבריה קראה לציבור להצטלם ולהביע תמיכה בקהילה: "שייראו שבאמת כל עם ישראל ביחד איתם"

author-image
בעקבות הטבח: בת השירות בפיטסבורג בפנייה לישראל
  עובדי רשות השירות לאומי תומכים בפיטסבורג (צילום:השירות הלאומי)

תמיכה מישראל: יום לאחר אירוע הירי הקשה בבית הכנסת "עץ חיים" בפיטסבורג, אחת מבנות השירות העובדות במקום יוצאת בפנייה מיוחדת לציבור הישראלי. בדבריה נועה, המתנדבת במסגרות חינוך בקהילה היהודית בפיטסבורג, קוראת לכולם לחזק את אנשי הקהילה שנפגעו מהטבח.

"בטח שמעתם על מה שקרה בשבת פה. אנשים כאן די מפוחדים אחרי הפיגוע, ורצינו שתעזרו לנו לחזק אותם קצת- שייראו שבאמת כל עם ישראל ביחד איתם" אמרה בת השירות. "אז מה שצריך זה בסך הכל לשלוח תמונה שלכם עם שלט שכתוב: We are with you – Pittsburgh! ("אנחנו איתכם, פיטסבורג!").

את תמונות התמיכה ניתן לשלוח למספר הטלפון: 1-412-944-5278+. "חיילים, ילדים, הורים- הכל ישמח אותנו ויחזק אותנו" הבהירה נועה. "שתפו את ההודעה שכמה שיותר אנשים מעם ישראל ייראו. תודה על השיתוף פעולה, ורק בשורות טובות". 

היוזמה של נועה זכתה לחיזוק ממנכ"ל רשות השירות הלאומי- אזרחי, ראובן פינסקי, אשר שיבח את פועלה. "אחרי הפיגוע המזעזע בפיטסבורג שמחתי לגלות שבנות השירות שלנו הנמצאות שם מטעם עמותת בת עמי, בריאות ושלמות וכבר התגייסו למען הקהילה בפיטסבורג" אמר. "בואו נצטרף כולנו למשימה". 

תלמידי אמי"ת תומכים ביוזמה

הראשונים שעלו עם היוזמה היו תלמידי המנהיגות הצעירה של רשת אמי"ת, כאשר תלמידים מכל בתי הספר של הרשת הכינו כרזות שעליהם נכתב את שם בית הספר עם הכיתוב "אנחנו איתכם!"  ושלחו אותם לנציגי הקהילה היהודית בפיטסבורג.

התלמידים מירושלים ומשדרות, מנתניה ומעלי זהב, מעלי ומרעננה, מקדומים ומחיפה, ממעלה אדומים, מאשקלון ומרמת גן אספו עשרות צילומים וקטעי וידאו מכל הארץ, "זה המעט שאנחנו יכולים לעשות למען אחינו שבארצות הברית" אמרה ירדן צרור, מכרמיאל, מראשי המנהיגות.

תלמידי אולפנת אמי"ת בקדומים בשלט תמיכה (צילום: דוברות אמי"ת)

"התמונות הקשות מפיטסבורג מדגישות כי כל ישראל ערבים זה לזה" אמרה נורית דוידי, ראש תחום החינוך החברתי ברשת אמי"ת ותושבת שדרות. "תלמידינו שבכל השנה פועלים ללמוד על ישראל והתפוצות ומרגישים חיבור לנושא, מבקשים למסור חיבוק לכל יהודי העולם ובעיקר ליהודי פיטסבורג בשעה קשה זו".

ד"ר אמנון אלדר, מנכ"ל רשת אמי"ת הוסיף וציין כי "כרשת שנוסדה בידי נשות יהדות ארה"ב, חשוב לנו מאוד לשמר את הקשר בין הדור הצעיר בישראל לבין יהדות ארה"ב. תלמידינו מתחנכים על הערך של הכרת הטוב וביום הזה אנחנו מבקשים לעודד ולחזק את יהדות ארצות הברית".

גם בשומרון הצטרפו ליוזמה. "ברגעים קשים אלו עם ישראל מתאחד" אומר ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן "לצערי השומרון למוד אירועים קשים. כולנו כל תושבי השומרון מחזקים את יהודי ארה"ב בכלל ויהודי פיטסבורג בפרט ומחבקים אותם ברגעים קשים אלו. לצערנו האנטישמיות לא עברה מהעולם. זו אותה אנטישמיות שרוצחת בנו בשומרון ובארה"ב. לכן כוחה של ארצנו האחת, ומקומנו כאן חשוב לאין ערוך"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
Heart broken
join us NOW | 28-10-2018 13:49
כל גדולי הדור פסקו שחייבים לשים בקלפי עץ ולהגיד לפושעים ששמתם פתק של דגל התורה, או מרץ, או שס, או יש עתיד, וכדומה. כל הפוסקים נותנים היתר לכך. השם יעזור שנצליח ונזכה לקדש שם שמים על ידנו. וזה מותר בגלל שאנו נמצאים כעת במצב של גזירת שמד. (עי רמבם) ולמעשה זה מאוד מקשה על הפעולות נגד הגזירות - אלה המכות והרדיפות וניפוץ הזכויות שעוברים על ציבור של בני תורה-כמו פעם, המכות והרדיפות נעשו עי פעילי דגל שס וכו' המכות והרדיפות ממש עכשיו יום יום. וכל מי שמנסה לעשות משהו טוב ולקדש שם שמים - רודפים אותו עד חרמה. כך שחוץ מהמצב הנורא שאנו נמצאים בו, דהיינו מצב של שמד גמור, הם רוצים להרוס ולהפריע למלחמה של החרדים כמו פעם נגד אותם גזירות קשות. ובמצב כזה גם לנו אסור ליפול לשאננות, והגזירות מדובר על מאות רבות של בנות שמגויסות לצבא וגם על אלפי בחורים שגויסו לצבא. ובגזירת חינוך השמד מדובר על דברים הזויים לגמרי. הניצחון בסוף יהיה רק בידי אלה שהולכים בדרך התורה האמיתית. ולכן אין מה להתפעל משום דבר, אלא להילחם ולעשות כל מה שאפשר ביומיים שנשארו עד הבחירות. וכל אלו שמפחדים לשים בקלפי עץ: צריכים לדעת שהיום האפשרות להשפיע על אחרים היא יותר מציאותית מפעם. כולם יודעים שאחת הבעיות הגדולות שהיו זה בגלל שאנשים פחדו להראות מה שהם חושבים. בגלל שמה יאמר פלוני, והאם אבא שלו ימשיך לדבר איתו או שימחק איתו קשרים. אבל למעשה מה שהוא עושה בקלפי, את זה אף אחד לא יודע, רק הקבה וזה קידוש שם שמים בפועל. .
2
פינוי!
אריה | 28-10-2018 16:11
לא לחיזוק בנכר, כן לפינוי המוני לארץ מולדת!
3
צריך לחזק את הרפורמים והקונסרבטיבים
שולה נחמקין | 28-10-2018 20:15
כולנו יהודים! יש רבנים שפוסלים אותם ומרבים מחלוקת. זה הזמן לחשבון נפש ומיתווה הכותל הוא המקום להתחיל