האולטימטום של בנט: לצרף את אוניברסיטת אריאל לור"ה - סרוגים

האולטימטום של בנט: לצרף את אוניברסיטת אריאל לור"ה

השר בנט דורש לצרף את אוניברסיטת אריאל כחברה מן המניין בועד ראשי האוניברסיטאות. במידה ולא, ישלול את התקציבים ויפסיק כל שיתוף פעולה של המדינה עימם על ידי פנייה ליועמ"ש

author-image
האולטימטום של בנט: לצרף את אוניברסיטת אריאל לור"ה
  בנט בהנחת אבן פינה בבי"ס לרפואה באוניברסיטת אריאל (צילום: מיכאל דיימסון)

השר נפתלי בנט הציב היום (שני) אולטימטום, בדרישה לצרף את אוניברסיטת אריאל כחברה מן המניין בועד. במידה ולא, ישלול את התקציבים ויפסיק כל שיתוף פעולה של המדינה עימם על ידי פנייה ליועץ המשפטי לממשלה לאישור הסנקציות.

במכתב ששיגר לפרופ׳ יוסי קלפטר, נשיא אוניברסיטת תל אביב ויו״ר ועד ראשי האוניברסיטאות, מסביר השר כי בהתאם לחוות דעת משפטית שהוצגה לו, קבלת אונ׳ אריאל לור״ה אינה משפיעה על יכולתן של אוניברסיטאות ישראליות לקבל תקציבי מחקר מקרנות בינלאומיות ואירופאיות בפרט (Horizon 2020), עבור פעילות מחקר המתבצעת בתוך הקו הירוק.

אפליה אסורה

היות כך, כתב בנט כי ״עולה החשש כי סירובכם לצרף את אוניברסיטת אריאל לור״ה, מהווה אפליה אסורה ופוגע פגיעה קשה בכללי המינהל התקין״ והוסיף ״אינני מתכוון להשלים עם מציאות בה גוף, הממומן מהותית מכספי ציבור, יזכה לשיתוף פעולה ממשלתי מלא בזמן שהוא מפלה אפליה קשה מטעמים לא ענייניים״.

לבסוף, ציין כי אם לא תצורף אוניברסיטת אריאל לועד, הרי שייאלץ לפנות ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה שיורה על הפסקת שיתוף הפעולה של מוסדות המדינה עם הארגון.

בנט חותם את מכתבו במילים ״אני משוכנע שכפי שנאמר על ידכם רק לאחרונה שור״ה אינו מועדון סגור ואינו פועל כ-״קרטל״, אכן תפעלו לצירופה של אוניברסיטת אריאל לארגונכם״.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
כל הכבוד בנט !
לירן | 22-10-2018 22:09
אם כמה שאני לא מסכים איתך בהרבה דברים אני עדיין אתן לך את קולי !
2
אל דאגה חברה מהשמאל! בנט רק מדבר!!
עמוס | 23-10-2018 7:29
אם בנט היה רוצה היו בונים בהתנחלויות. אם בנט היה רןצה היה מגן על נתניהו מסכין השחיטה של נכדת רבין
3
המועצה להשכלה גבוהה מיותרת
מרוגזת | 05-02-2019 10:00
המועצה להשכלה גבוהה היא המיותרת, טענה שלא צריך עוד אוניברסיטאות ומטעם זה התנגדה להכרה במכללת אריאל כאוניברסיטה. המציאות היא שחסרים במקצועות הבריאות חסרים מהנדסים אך לשיטת המועצה להשכלה גבוהה לא צריך עוד אוניבסיטאות. אוניבריסטת בר אילן ביקשה לפחות מתחילת שנות השביעים אחורה להקים בית ספר לרפואה. המועצה להשכלה גבוהה התנגדה. הם לא רוצים שיתחרו בפרופסורים הקיימים רוצים שלא יהיו עוד כמותם. בזכות המועצה להשכלה גבוהה הגענו למחסור משווע של רופאים, ובגלל מחסור זה בצוותים רפואיים ומכאן אי הקמת בתי חולים חדשים ואי יכולת לאייש מרפאות ומכאן התדרדרות בשרותים רפואיים. לכל היותר צריך גוף בין אם קבוע או לא הוא יכול להיות גם זמני אשר יעקב אחר רמת ההוראה. המועצה להשכלה גבוהה במתרונתה הנוכחית היא המיותרת.