מהומה בועדת העבודה: "ח"כ מילינובסקי מאשימה את החרדים בהתפרצות החצבת"

מהומה בועדת העבודה: "ח"כ מילינובסקי מאשימה את החרדים בהתפרצות החצבת"

אחרי שח"כ יוליה מלינובסקי מישראל ביתנו הזכירה כי הרבנים מורים שלא לחסן נגד חצבת, הגיבה שולי מועלם: "פעם האנטישמים באירופה העלילו על היהודים שהפיצו את האבעבועות השחורות"

אנטישמיות בכנסת? "חרדים לא מחסנים מחצבת". צפו

"פעם האנטישמים באירופה העלילו על היהודים שהפיצו את האבעבועות השחורות. עכשיו בוועדת העבודה הרווחה והבריאות – ח"כ יוליה מלינובסקי מאשימה את החרדים בהתפרצות החצבת. חבל שדיון בעל חשיבות לאומית הופך למוקד רדיפה."

כך סיכמה יו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ שולי מועלם, את המהומה בדיון בועדת העבודה והרווחה של הכנסת שעסק בהתפרצות מגפת החצבת.

מילינובסקי עוררה מהומה כשאמרה בדיון כי יש בעיית התחסנות במגזר החרדי וקראה לדון עם הרבנים החרדים, כדי שאלה יורו לחסן נגד המחלה.

מלשכתה של ח"כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו) נמסר: "רק אתמול פורסם על ידי אתר החדשות "מאקו" נתון מדאיג כי כמחצית חולי החצבת (לפחות מהמקרים שאותרו עד כה) התרחשו בקרב האוכלוסיות החרדיות. זהו נתון מחקרי ואינו המצאה שלי.

מעבר לחיפוש אחרי "אשמים", כככל חשוב לי להבהיר את עמדתי בנושא – מי שבוחר לא לחסן את עצמו או את ילדיו, נוהג ברשלנות וחוסר אחריות ומסכן סביבה שלמה. זו פגיעה מכוונת בציבור שלם, לרב החלש והעדין ביותר: תינוקות וילדים קטנים, נשים הרות, הגיל השלישי. די לשקר, די להעמיד פנים. הציבור הלא מתחסן ומנהיגיו חייבים לקחת אחריות ולנהוג לפי המלצות משרד הבריאות."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
החיסונים עצמם יכולים להפיץ חצבת
אתי | 22-10-2018 15:06
החיסון לחצבת הוא חיסון המכיל אנטיגן חי. חיסונים חיים יעילים הרבה יותר מחיסונים מומתים, ולכן אינם דורשים תוספת אלומיניום. הבעיה עם החיסונים החיים היא שהאנטיגנים מסוגלים לעבור מוטציות, להפוך למדבקים ולגרום לאדם מחוסן להפיץ את המחלה ולסכן את האחרים
2
בורות
בורות | 22-10-2018 17:03
האם לציבור החילוני אין בורות ביהדות. מה הקשר בן חשבת להורות האם מי שלא מחסן את ילדיו הוא בור. כמה פעמים אנשים מחסנים את עצמם ונופלים חולים למיטה אחרי החיסון
3
ממה דואגים אלו שמתחסנים?
טלי | 23-10-2018 1:06
אם הם מחוסנים אז אף אחד לא יוכל להדביקם. מה מפריע להם בזה שיש אנשים שחושבים אחרת מהם? במקרה זה הפחד הוא שווה ערך ל בורות וטימטום גם יחד
תגובה
עטרה | 02-11-2018 13:06
ברצינות? לחיסון יש 93-97% אפקטיביות. זה מספיק אם כולם מתחסנים, כי המקרים היו ממש נדירים עד בלתי קיימים. אבל ככל שיש יותר חולים, האחוז הקטן שלא מתפתח חסינות נשאר יותר חשוף. ב., תינוקות מתחת לגיל שנה לא יכולים להתחסן וזה אוכלוסיה רגישה במיוחד. כמעט כל הורה ליילוד בגיל הזה שפגשתי בזמן האחרון חרד מהמחלה המתפשטת, ורק מתפלל שלא יהיה נזק ח״ו. ג., יש אוכלוסיות שלא יכולים להתחסן בגלל בעיות בריאותיות שדועכים את המערכת החיסונית, והם אלה שהכי הכי צריכים שלפחות כל מי שיכול להתחסן, יתחסן. אם מחלות לא מסתובבות לידם את זה איזשהו הגנה. ברגע שכן, ההורים שלהם ממש במלכוד בין לצאת ולחשוף מול להשאר כלואים בבית. כמובן, הכל משמים. אך כמו שעושים השתדלות בסיסית בנהיגה, בלאחסן חומרי ניקוי, במצוות מעקה-גם כאן.