נתניהו בלווית וינרוט: "המומים מצער, היה רודף צדק" - סרוגים

נתניהו בלווית וינרוט: "המומים מצער, היה רודף צדק"

ראש הממשלה פתח את לווית חברו, עו"ד יעקב וינרוט אותו הוא מכיר 20 שנה, שהלך הבוקר (שלישי) לעולמו לאחר מחלה קשה. וספד לו: "היה חותר אמת ורודף צדק", המחלה הארורה לקחה אותו מאיתנו"

author-image
נתניהו בלווית וינרוט: "המומים מצער, היה רודף צדק"

ראש הממשלה פתח את לווית חברו, עו"ד יעקב וינרוט שהלך הבוקר (שלישי) לעולמו לאחר מחלה קשה. "ידיד נפשנו חברנו זה 20 שנה מהמשפטנים הגדולים שקמו למדינת ישראל ולעם ישראל. שרה ואני המומים מצער. והציבור חש שהלך מאיתנו אדם גדול, אישיות מיוחדת במינה, משפטן שבמובנים רבים לא היה כמותו וספק אם יהיה כמותו עוד.

על משפחתו, אשתו ג'יזל, ילדיו ונכדיו: "ראיתי את אהבתו אליהם, את אהבתם אליו, המסירות הבלתי רגילה ועידנת הנפש שבא טיפלתם ביעקב וראיתי את אהבה שלו אליה ולילדים. היינו יושבים במשרדו והוא היה מביא כל פעם את הילדים או הנכדים ומציג לי אותם בגאווה, ג'ינג'ים קטנים -הוא כ"כ היה גאה בהם והם גאים בו".

טקס ההספד לוינרוט סמוך לביתו (צילום: פלאש 90)

המחלה הארורה לקחה אותו מאיתנו

נתניהו ציין את הטרגדיות שעברה המשפחה בשנה האחרונה: "משפחת ויינרוט עברה כל כך הרבה צער בשנה אחת בזה אחר זה, המחלה הארורה הכריעה את הכלה, האח, הגיס. באנו לנחם את יעקב ואני חשבתי -מה הוא חושב? הרי הוא נתון באותה קללה ארורה. אבל יעקב, עם הלב העניק שלו ידע מה אני חושב שהוא חושב. למרות זאת, המחלה הארורה לקחה אותו מאיתנו ואנחנו מחבקים את המשפחה, מאמצים אותה אל ליבנו".

ראש הממשלה הוסיף וסיפר כי בשנה האחרונה נפגש עם יעקב כמה וכמה פעמים וככל שהתקדמה המחלה אמר לעמית, עוזרו: "'אנחנו נסתדר בלי אבא, אי אפשר לקחת לו את הימים היקרים', והוא היה מתפרץ אלי, 'אתה לא מבין אחרי שהוא עוזב, זה סם החיים שלו', כי יעקב כל כולו היה רדיפת צדק והאמת, זה המהות שלו".

בשנים האחרונות בעקבות המחלה, יעקב נהג להשיב באימרה חסידית: "כל זמן שהנר דולק אפשר לתקן", הוא היה יהודי מאמין ואדם אופטימי ואף פעם לא נתפס לייאוש.

נתניהו התייחס למשפט שהתנהל נגדו בחשד לעבירת שוחד: "שרה ואני ראינו אותו שהוא היה במצוקה משפטית על לא עוול בכפו והרמנו אותו בבית ראש הממשלה. ראיתי שהמפגש והחיבוק חיזקו אותו ושרוחו איתנה למרות שהיה פגוע, ממש בעלבון, שאדם ערכי וישר כמוהו שנלחם על הצדק, והוא שאל: "מי ילחם על הצדק עבורי"? אנחנו חיבקנו אותו".

קשה לדעת מה יותר גדול אצל יעקב – הלב או המוח

"הוא ימשיך להאיר את דרכנו, באור של אהבת ישראל, חתירה לאמת, רדיפת צדק. אף פעם לא הלך עם העדר. מתחת לכיפה השחורה התגלה לי מוח מזהיר, הערצתי את תבונתו והיה לו לב ענק. קשה לדעת מה יותר גדול אצל יעקב – הלב או המוח. הוא היה גי'נג'י אמיתי: חרוץ, מתמיד, עקשן, ונחרץ מאד. במחי יד מבטל טענות שהופנו נגדנו או אחרות ואמר שהן "הבל הבלים", ומצרף טיעונים משפטיים עוצרי נשימה".

עו"ד עמית חדד שותף במשרד ד"ר י. וינרוט ושות' בהספדו: "הבכי שוטף אותנו והוא משלים את שמילים אף פעם לא יוכלו לתאר. הוא מספר את מה שאנחנו רוצים לזעוק אבל לא יודעים איך. ביום הזה כולנו בוכים.אנחנו בוכים כמובן את לכתו של יעקב התלמיד החכם, הפילוסוף, המשפטן, איש ההגות, איש ההלכה והמורה הדגול. אבל בראש ובראשונה אנחנו בוכים את לכתו של יעקב וינרוט האדם….יעקב חווה את הזולת. הוא חווה אותו עד יומו האחרון.

גם בתוך המחלה הארורה שאחזה בו, יעקב לא איבד לרגע אחד את היכולת להעניק. הוא לא נתן למחלה לקחת ממנו את עוז הרוח או לשחוק את תחושת השליחות שבערה בו כל העת. יעקב היקר והאהוב שלנו, אני מבטיח לך שנעשה כל שביכולתנו כדי לקיים את השליחות שגילמת בהווייתך. אנחנו מקבלים על עצמנו את צוואתך, להמשיך את המפעל האדיר שהקמת. המשרד ימשיך לתרום וימשיך לפעול בהתאם לחזון שהתווית. המשרד ימשיך ויחבר בין הקצוות בחברה וימשיך לפתוח את שעריו גם בפני אלו שכל הדלתות האחרות נסגרו בפניהם. יעקב אתה כבר חסר לי. תודה על הכל."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
אבדה גדולה למשפחה
ישורון | 16-10-2018 19:21
עורך דין יעקב וינרוט , זיכרונו לברכה , היה אהוד על שכבות רחבות בחברה הישראלית ; יהיה זכרו ברוך .
2
מי הם המישתתפים
אברהם | 17-10-2018 6:24
אנו רגילים לציבור לבוש שחור ולבן מי שהחילונים משבחים ומהללים אומר דרשני צדקה זה לפעמים ניקוי מצפון שאולי היה משהוא לא בסדר