הרשקוביץ' הבטיח: "לא נטייח בדיקת הטענות על קיז" - סרוגים

הרשקוביץ' הבטיח: "לא נטייח בדיקת הטענות על קיז"

נציב שירות המדינה החדש, הרב הרשקוביץ', נשאל ע"י הח"כיות רוז'ין ואלההר לגבי טענות להטרדה מינית על מקורבי רה"מ נתניהו, דיוויד קיז ורון דרומר: "אין לנו סיבה לטייח את הדברים. נמצה את הבדיקה לגבי שניהם"

הרשקוביץ' הבטיח: "לא נטייח בדיקת הטענות על קיז"
  (צילום: מרים אלסטר/ פלאש 90)

נציב שירות המדינה שנכנס לתפקידו לפני חודש, פרופ' דניאל הרשקוביץ, התבקש להתייחס לבדיקת הטענות על הטרדות מיניות נגד דיוויד קיז היועץ לתקשורת בינלאומית של ראש הממשלה נתניהו, ואמר: "אין לנו סיבה לטייח את הדברים. אנחנו רוצים למצות את הבדיקה לגבי שניהם".

בדיון ראשון בוועדת החוקה, בו השתתף הרשקוביץ', הוא סקר בפני חברי הוועדה את חזונו והתייחס לשאלות הח"כים: "הנציבות שמה דגש על נושא הטיפול בהטרדות מיניות וכי בכוונתו להוביל להפחתת הרגולציה ולשקיפות מרבית של פעולות הנציבות", הבהיר בתחילה.

חברות הכנסת מיכל רוז'ין הקשתה: "אתה אמור להיות המצפן של השירות הציבורי והשאלה כמה משאבים תיתן לתחום החשוב הזה ומתי יתוקן חוק שירות המדינה משמעת. במקרים שונים בהם הייתי מעורבת, שירות המדינה פעל לא בצורה מיטבית. כשהיא מביאה ראייה מסיפורים של קיז ודרמר, "נעניתי על ידכם שתבדקו את העניין למעט מקרים שקרו לפני שהיה עובד שירות המדינה. ראוי שתבדקו מי ראיין אותו ומה ידעו בנושא".

גם חה"כ קארין אלהרר (יש עתיד) ביקשה לדעת איפה עומדת הבדיקה בנושא קיז. לאחר מכן הוסיפה: "אתה מתנגד לרגולציה ויהיו לך שותפים רבים לכך אך רגולציה ששומרת על שירות מצוין לאזרח היא דבר חשוב והשאלה מה דעתך על הדרך שמתווה הממשלה להפוך את מרבית המשרות למשרות אמון כמו בחוק היועמ"שים", על כך אמר, "זו סוגיה פוליטית שלא ראוי שאתבטא לגביה, אך לא ראוי לבטל".

הנציב השיב: "לא מעורב בחקירות המשמעת עצמן וביה"ד למשמעת הוא עצמאי, אבל בוודאי שאנחנו מקפידים על משמעת ואני מכוון לחיזוק האגף. הודות לפעילות יוצאת מן הכלל גם של נבחרות ציבור, המדינה עוברת שינוי בקצב מרשים בנושא הטיפול בהטרדות המיניות ואנחנו שמים על כך דגש.

לגבי הנושא של דיויד קיז ורון דרמר אמר: "הסמכות היחידה שלנו היא לחקור עבירות משמעת של עובדי מדינה. אין לנו סמכויות לחקור לגבי עברם לפני שהיו עובדי מדינה. נכון שבקבלה לעבודה אנחנו מנסים לדעת כמה שיותר על עבר משמעתי או פלילי אבל אין לנו סמכות בדיעבד. אמרנו שנבדוק אם ישנם היבטים משמעתיים בהתנהלות".

לגבי קיז הוסיף, "היו אמירות לכאורה על התנהגותו, אבל לא התקבלה שום תלונה בנציבות לגבי התקופה שאחרי קבלתו לשירות המדינה. אין לנו סיבה לטייח את הדברים. אנחנו רוצים למצות את הבדיקה לגבי שניהם".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
אפשר להציב תמונה יפה יותר של הנציב???
יעל | 15-08-2019 15:58
זה מכוון?!