מייסד מיקרוסופט הלך לעולמו בגיל 65 - סרוגים

מייסד מיקרוסופט הלך לעולמו בגיל 65

פול אלן, שייסד את חברת מיקרוסופט יחד עם ביל גייטס, הלך לעולמו בגיל 65 מסיבוכים של מחלת הסרטן. גייטס הספיד את מותו וטען כי "המחשב האישי לא היה קיים בלעדיו"

מייסד מיקרוסופט הלך לעולמו בגיל 65
  מייסד מיקרוסופט פול אלן (צילום: עמוד הטוויטר של רשת CNN)

עולם הטכנולוגיה מתאבל: פול אלן, שייסד את חברת מיקרוסופט יחד עם ביל גייטס, הלך לעולמו בגיל 65 בעקבות סיבוכים של מחלת סרטן מסוג לימפומה.

"היום איבדתי את אחד מחבריי הקרובים והיקרים ביותר" הספיד גייטס בהודעה של מיקרוסופט על מותו של אלן. "החדשות על מותו שברו את ליבי. המחשב האישי לא היה קיים בלעדיו".

אלן וגייטס נפגשו לראשונה כשהשניים למדו יחד בבית ספר פרטי בסיאטל. בשנת 1975 הם החליטו לפרוש יחד מלימודיהם באוניברסיטה כדי להקים חברת טכנולוגיה, במטרה להפוך את המחשבים לנגישים יותר לציבור. החברה לא זכתה להצלחה משמעותית בשנותיה הראשונות, אך בשנת 1980 הגיעה נקודת מפנה כאשר חברת IBM ביקשה מהם לספק את מערכת ההפעלה למחשבים האישיים שיצרה- כשאלן וגייטס רכשו את מערכת ההפעלה QDOS מהמתכנת טים פיטרסון.

בשנת 1985 שוחחרה הגרסה הראשונה של מערכת ההפעלה ווינדוס, שזכתה במהירות להצלחה רבה והפכה למערכת ההפעלה הפופולרית ביותר בעולם- כשמעל 93 אחוז מהמחשבים בעולם השתמשו במערכת של החברה תוך 6 שנים. אלן כיהן כסגן נשיא מיקרוסופט לענייני מחקר ופיתוח מוצרים חדשים עד שנת 1983, אז אובחן אצלו סרטן.

אלן דורג בקביעות כאחד האנשים העשירים בעולם, כרשת "בלומברג" העריכו שהונו האישי עמד על יותר מ-26 מיליארד דולר. מלבד פועלו בתחום הטכנולוגיה, אלן ייסד גם את חברת ההשקעות "וולקן", אשר פעלה לקידום מאמצים פילנתרופיים ביניהם מחקרים מדעיים, הצלת האוקיינוס, סיוע לחסרי בית ועוד. כמו כן, בשנת 1988 רכש את קבוצת הכדורסל "פורטלנד טרייל בלייזרס" המשחקת כיום ב-NBA, וכן היה מבעלי קבוצת הכדורגל "סיאטל סאונדרס" וקבוצת הפוטבול "סיאטל סיהוקס".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו