מזעזע: אדם חרדי הותקף בניו יורק בדרכו לבית הכנסת - סרוגים

מזעזע: אדם חרדי הותקף בניו יורק בדרכו לבית הכנסת

משטרת ניו יורק עצרה את נהג המונית פארוק אפזל, בן 37, בחשד שהתקף גבר חרדי בן 62 שעשה את דרכו לבית הכנסת בניו יורק. בחקירה נקבע כי מדובר בפשע שנאה. המותקף שיחזר: "ראיתי את המוות בעיניים שלי"

author-image
מזעזע: אדם חרדי הותקף בניו יורק בדרכו לבית הכנסת
  תיעוד המתקפה (צילום מסך)

מתקפה מזעזעת בניו יורק: ליפא שוורץ, חרדי בן 62 משכונת בורו פארק שבברוקלין, הותקף אמש (ראשון) באלימות על ידי נהג מונית שעבר בסמוך אליו. החשוד, פארוק אפזל בן ה-37, נעצר על ידי המשטרה, והואשם בעבירות של תקיפה, פשע שנאה, והטרדה.

קשה לצפייה: תיעוד המתקפה בברוקלין

על פי הדיווחים, שוורץ עשה את דרכו לבית הכנסת ואחז בידו תפילין וטלית, כשלפתע עצר לידו רכב וממנו יצא הנהג. בתיעוד מצלמות האבטחה שפורסם בטוויטר התוקף נראה כשהוא מפיל את שוורץ על הקרקע, חונק אותו ומכה אותו בעוצמה באגרופיו ובמרפקיו. כעבור מספר שניות הגיע למקום גבר חרדי נוסף והתקרב בריצה לעבר ההתרחשות, ובשלב זה התוקף עזב את קורבנו והחל לרוץ בעקבות הגבר השני.

במשטרה נטען תחילה כי האירוע האלים הגיע לאחר ויכוח מילולי בין השניים, שהתרחש בזמן ששוורץ חצה את הכביש- אך בהמשך נקבע כי מדובר בפשע שנאה, וכי מדובר בתקיפה אקראית לחלוטין שלא הגיעה בעקבות התגרות או היכרות מוקדמת. משמר השכונה שפועל בקרב הקהילה היהודית בעיר, הידוע כ"שומרים", מסייע לכוחות המשטרה בחקירת האירוע.

"ראיתי את המוות בעיניים שלי"

מספר שעות לאחר האירוע, החרדי שהותקף שיחזר את המתקפה בראיון לעיתון "דיילי ניוז". "הייתי בדרכי לבית הכנסת, כשלפתע שמעתי רכב עוצר לידי. פתאום ראיתי את הנהג יוצא מהרכב וקופץ לעברי" סיפר. "קפאתי מיד בתקווה שהוא יחלוף על פניי. באותו הרגע ראיתי את המוות בעיניים שלי. היו לי שתי אפשרויות – או זה, או שאני אלחם בחזרה ואאבק בו כדי לצאת מהתקיפה הזאת".

עד ראייה נוסף שעבר במקום סיפר כי "[הנהג] צעק עליו שהוא שונא יהודים ושהוא רוצה להרוג את כל היהודים".

בעקבות האירוע, שוורץ הועבר לבית החולים "מיימונדיס" לטיפול רפואי. "שוחררתי מבית החולים עם כמה חבורות קלות" אמר עם שחרורו. "אבל הטראומה של להיות מותקף על ידי מישהו שכנראה רוצה נקמה תישאר איתי לנצח".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
אנטישמייות זה חלק מהגלות
נתן | 15-10-2018 9:26
זו תופעה בכל העולם וגם בישראל רוצחים יהודים כל שבועה יהודי אחר פעם זה בגלל המדינה וכל מיני תרוצים פעם זה היה בגלל ישו והיום בגלל המדינה יבוא גואל ויגאלנו
2
תקיפת היהודי בברוקלין
אשר | 15-10-2018 15:32
חבל שלא היה ליהודי נשק הייתי מציע לקהילה היהודית בברוקלין להסתובב עם נשק להגנה עצמית עם ליהודי היה אקדח היה מחסל את התוקף הערבי שם לו כדור בין העיניים לזבל הערבי הזה