שקד חוששת: "אם לא נהיה חזקים - נהיה באופוזיציה" - סרוגים

שקד חוששת: "אם לא נהיה חזקים – נהיה באופוזיציה"

השרה שקד לא רוצה בחירות, אך תולה את ההחלטה בידיים של רה"מ. בראיון לסרוגים היא קוראת: "איש ימין צריך לחזק את הבית היהודי". על השינויים במפלגה: "מינוריים, כדי שנהיה חזקים"

author-image
שקד חוששת: "אם לא נהיה חזקים - נהיה באופוזיציה"
  שקד (צילום: חיים גולדברג/ סרוגים)

שרת המשפטים איילת שקד בראיון היום (שלישי) לסרוגים: מאשימה את אבו מאזן בהסתה הבלתי פוסקת שהביאה לפיגוע הנורא בברקן, לא רוצה בבחירות, אך תולה את ההחלטה בידיים של ראש הממשלה. חוששת: "אם לא נהיה חזקים- לא נהיה בתוך הממשלה" וקוראת: "מי שרואה את עצמו כאיש ימין צריך לחזק את הבית היהודי.

לפני יומיים היה פיגוע רצחני באזור התעשייה ברקן, אנחנו רואים סוג חדש של טרור?

ראשית אני רוצה לשלוח את תנחומיי למשפחות, ולחזק את תושבי השומרון. ביהודה ושומרון יש באופן עקבי מעשי טרור שנובעים מהסתה בלתי פוסקת של הרשות הפלסטינית, של אנשים בודדים ברשתות, ושל ארגוני טרור שונים. אני חושבת שמי שאשם בזה בראש ובראשונה זה אבו מאזן, שעודד את הטרור ולא שם סוף להסתה הבלתי פוסקת. גם במערכות הרשמיות של הרשות הפלסטינית- כמו מערכת החינוך והתקשורת- יש כל הזמן הסתה ואנטישמיות.

לא סיימנו את ההסדרה ביהודה ושומרון

בשבוע הבא מתחיל מושב החורף של הכנסת, אבל רה"מ אומר ביום ראשון כי לא יודעים אם יהיו בחירות או לא, ההחלטה עוד לא התקבלה. לאן זה הולך?

ההחלטה בידיים של ראש הממשלה, כל הסוגיות הם פתירות. ראש הממשלה צריך להכריע האם לפרק את הממשלה ולהוביל אותנו לבחירות, או שהממשלה תסיים את ימיה. אני חושבת שמכיוון שזאת ממשלה שעובדת טוב ויש לנו את הנשיא וממשל מאוד אוהד- עוד לא סיימנו את ההסדרה ביהודה ושומרון, ויש עוד הרבה מה לעשות- ולכן כדאי לתת לממשלה לסיים את ימיה.

בעצם כל המשבר הוא סביב חוק הגיוס. יש לזה פתרון?

בוודאי, יש לזה פתרונו. בסופו של דבר המסגרת ידועה, אני מאמינה שהחרדים ושר הביטחון יודעים להגיע לעמק השווה. כדי לעשות את זה קודם כל צריך להחליט שממשיכים יחד- וכרגע ההחלטה מונחת על שולחנו של ראש הממשלה. השותפים כולם בוודאי לא מעוניינים בפירוק הממשלה.

השינויים בחוקה – מינוריים

השר בנט מבקש להביא ביום ראשון לוועידת מרכז של הבית היהודי מספר שינויים בחוקה, אחד מהם זה הוספת שריון. הדבר הזה יצליח, והאם זה לא פוגע בח"כים המכהנים כיום?

"אני מעריכה שכן, אבל נראה. אנחנו מפלגה דמוקרטית, ובסופו של דבר חברי המרכז הם אלה שיקבעו. סך הכל השינויים בחוקה הם די מינוריים למעט הוספת שיריון אחד בעשירייה הראשונה. במציאות שבה לצערנו ברוב המפלגות אין פריימריז וראשי המפלגה בונים את המפלגה כדי שתתאים בדיוק לרצון הבוחר, אני חושבת שגם הבית היהודי כמפלגה צריכים גמישות, ואני בטוחה שאם ראש המפלגה ישתמש בשיריונים, הוא ישתמש בהם בצורה טובה שתתאים מאד לסט הערכים של המפלגה ולאופי של המפלגה ותעזור לבית היהודי לקבל יותר מנדטים בבחירות הקרובות".

אם לא נהיה חזקים- לא נהיה בתוך הממשלה

"צריך לזכור משהו חשוב: ב-2 הממשלות האחרונות אנחנו היינו האחרונים שנתניהו חתם איתם על הסכם קואליציוני. אם אנחנו לא נהיה חזקים- יכול להיות שלא נהיה בתוך הממשלה. מה גם שראינו בשנים עברו- לדוגמה, נתניהו כראש ממשלה ב-2009- אם השותפים הקואליציוניים שלו היו שותפים לשמאל כמו ברק לדוגמה- אז קיבלנו את נאום בר אילן, עסקת שליט, הקפאת ביהודה ושומרון".

זאת אומרת, אתם מקווים שעל ידי המהלך, יגדל כוחה של המפלגה, להשפיע יותר- ולקבל את תיק הביטחון ותיק המשפטים פעם שנייה?

"נכון. אני אומרת שראש הממשלה הבא זה בנימין נתניהו, וטוב שכך, אנחנו שמחים בזה, אבל מאד חשוב מי השותפות הקואליציוניות. מי שרואה את עצמו כאיש ימין צריך לחזק את הבית היהודי, כי מפלגות הקואליציה הם אלה שמכתיבות את האופי של הממשלה, וכדי שנהיה חזקים ודומיננטיים נדרש מעט גמישות כמו שיריונים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
8 תגובות - 8 דיונים מיין לפי
1
איילת שקד
יניב | 09-10-2018 18:22
אני לא מבין איך אישה כזאת הולכת בלי כיסוי ראש . אתה מאמין באלקים ואז איפה כיסוי ראש. אז הבנתי שמפלגה הזאת לא דתי
2
הבית היהודי זה לא ימין אמיתי. שקד ובנט שחקנים
עמונה, נתיב האבות | 09-10-2018 18:46
מי שבאמת רוצה להזיז ימינה את כל המערכת הפוליטית, חייב להצביע אך ורק לעוצמה יהודית בראשות דר בן ארי ! חייבים אותו בכנסת !
3
ל-1: הבעיה זה מתווה הכותל שהבית היהודי עשו
אהרון | 09-10-2018 20:04
לא הכיסוי ראש של איילת. היא לא אישה דתית וזה לא מה שמפריע לנו אצל הבית היהודי אלא דברים אחרים לגמרי
4
כשהמטרה העיקרית היא לשבת בקואליציה..
יובל | 09-10-2018 21:43
אז ברור לכולם שהשררה והכבוש מעניינים אותם יותר מהמהות. כי מה זה עוזר שאתם יושבים בקואליציה אם: 1) לא מענם את פינוי עמונה, נתיב האבות, בתי דריינוף, גבעת האולפנא, בית הכנסת בגבעת זאב ועוד. 2) לא שיניתם את שיטת הסניוריטי בה כל השופט הכי וותיק מתמנה לנשיא בית המשפט באופן אוטומטי (וזה למרות ששקד היא שרת המשפטים). 3) אתם שותפים להפקרות הביטחונית של הממשלה כשכבר חצי שנה יש טרור בלוני תבערה בלי מענה הולם. 4) לא מנעתם את עינוי הנערים בפרשת דומא ואף איילת שקד הצדיקה את טענת השבכ (שהתבררה כשקרית) שאין עינויים והכל נעשה כחוק. 5) אתם לא עושים שום דבר נגד מתווה הכותל שביבי מעוניין לקדם ואשר במסגרתו יופקע חלק מן הכותל המערבי מידי הרבנות הראשית לארגונים הרפורמים. 6) לא קידמתם בשום שלב סיפוח של יהודה ושומרון (אפילו לא סיפוח חלקי) וזאת למרות שנשיא ארהב התחלף בנשיא אוהד ישראל. 7) אפילו בנייה ביוש והרחבת יישובים לא קידמתם וזאת כשלא מזמן הצהיר שגריר ארהב בישראל שארצות הברית לא מנעה בשום שלב בנייה בתוך או בסמוך ליישובים. 8) לא קידמתם חוק עונש מוות למחבלים שיעיל מאוד בהגברת ההרתעה מול הטרור ואיפשרתם את המשך החגיגה של המחבלים בבית הכלא בישראל. 9) לא קידמתם את גירוש המסתננים מישראל אלא בעיקר דאגתם לדבר על הנושא כשהוא בער ואז לשוב ולהתעלם ממנו, זאת תוך התעלמות מוחלטת מהסכם השלום עליו חתמו אתיופיה ואריתריאה. 10) לא עשיתם שום דבר כדי למנוע את ההשפלה הגדולה כשביבי נכנע לערבים בפרשת המגנומטרים ואפילו לא דרשתם שישווה את הדין גם לשער המוגרבים (השער היחיד לכניסת לא מוסלמים להר הבית שבו כמובן נשארו המגנומטרים), וכמובן שלא פעלתם בעד חופש פולחן ליהודים במקום הקדוש ביותר עבורם ואיפשרתם את המשך הגזירות המשפילות האוסרות כל סממן דתי בהר. אבל.. העיקר שאתם בקואליציה...
5
הבית היהודי צריך להיות חזק ביהדות. בנט חלש...
עמרם | 09-10-2018 22:24
זהו סוד הקיום והייחוד של הבית היהודי.
6
מה יש לאנשי הבית היהודי להצביע לבנט???
yonatin | 26-01-2019 20:33
אחרי בגידה אנחנו יותר חכמים
7
שקדיה רקובה עד היסוד, היא חוששת עלה מה היא
חוששת????? | 15-02-2019 5:36
שקדיה צבועה את חוששת רק לכסא לכוח ולכבוד שגנבת ביחד עם בנט, את לא ימין ולא שמאל את כוחנית בצורה הבזויה ביותר, ספרי לכולם מה נתת את ובנט לרונצקי שתמך במשך 24 שעות כדי להריץ שני מושחתים עד היסוד, מה נתתם לו, היא חוששת, חוששת שתאבד את כוחה, אסור בשום אופן להצביע לשני המושחתים הללו שקנו קולות בכסף וכך גברו על אורלב וגנבו את הבית היהודי והשאירו לו חובות עצומים, כל זאת נכתב בלשון עדינה למה שיודעים עלייך עופי לנו מהעיניים משופצת בניתוחים פלסטיים, תורידי את המייק אף ונראה כמה את יפה, אוי שקר החן והבל היופי את זה את יודעת, איך איך נפלו שדודים בבית היהודי, תודה לאל עכשו התפכחו ומקוה שילמדו את שני הנוכלים גנבים רמאים לקח לכל החיים שלכם.
8
הלואי
אאא | 26-03-2019 11:35
מהפה שלך לאלוהים.