לאחר הפרת פרטיות: הרשת החברתית גוגל פלוס תיסגר - סרוגים

לאחר הפרת פרטיות: הרשת החברתית גוגל פלוס תיסגר

חברת גוגל צפויה לסגור את הרשת החברתית שלה "גוגל פלוס", לאחר שנחשף ב"וול סטריט ג'ורנל" כי מידע פרטי של מאות אלפי משתמשים נחשף למפרסמים ומפתחים חיצוניים. בגוגל בחרו להסתיר את המחדל מחשש לפגיעה במוניטין

לאחר הפרת פרטיות: הרשת החברתית גוגל פלוס תיסגר
  אפליקציית גוגל פלוס (צילום: שאטרסטוק)

סערה ענקית בגוגל: עיתון ה"וול סטריט ג'ורנל" דיווח הלילה (שלישי) כי חברת גוגל חשפה מידע פרטי של מאות אלפי משתמשים ברשת החברתית שלה "גוגל פלוס" למפרסמים ומפתחי אפליקציות חיצוניות. בעקבות ההודעה הרשת החברתית צפויה להיסגר לחלוטין בשבועות הקרובים.

הפרשה הזו צפויה להיות המסמר האחרון בארון הקבורה של גוגל פלוס, שהושקה בשנת 2011 במטרה להתחרות בפייסבוק- אך לא הצליחה להביא משתמשים רבים והפכה במהירות לאחת הכישלונות הגדולים ביותר של גוגל בשנים האחרונות.

לפי הדיווח, תקלה בתוכנה של "גוגל פלוס" איפשרה למפתחים חיצוניים לקבל גישה למידע הפרטי של משתמשים החל משנת 2015. המידע שנחשף בעקבות התקלה כולל את השמות מלאים של המשתמשים, כתובות המייל שלהם, תאריכי לידה, מגדר, תמונות הפרופיל, מקומות המגורים שלהם, מקצועות וסטטוס זוגי. מספרי טלפון לא נחשפו במידע, וכן הובהר כי תכני פוסטים שהועלו או הודעות פרטיות שנשלחו לא נחשפו ונותרו מוצפנים.

בגוגל גילו את הבעיה רק במרץ האחרון לאחר 3 שנים, ומיהרו לתקן את הבעיה- אך בצוות המשפטי של החברה הזהירו כי חשיפת התקרית תוביל לצעדים רגולטוריים כנגד החברה, ביניהם קנסות ותביעות אפשריות, כפי שקרה בעקבות חשיפת פרשת "קיימברידג' אנליטיקה" של פייסבוק. לטענתם, לגוגל אין שום ראיות שמוכיחות כי מפתחים חיצוניים השתמשו לרעה במידע שקיבלו, אך אין שום דרך להוכיח זאת בוודאות. כתוצאה, המנכ"ל סונדר פיצ'אי החליט להסתיר את התקלה החמורה, מתוך חשש לפגיעה במוניטין של ענקית הטכנולוגיה.

דובר מטעם גוגל מסר בתגובה ל"וול סטריט ג'ורנל" כי כאשר בחברה התלבטו אם לחשוף את התקרית, "נבדק האם אפשר לזהות במדויק את המשתמשים שצריך להודיע להם, וכן האם יש ראיה כלשהי לשימוש לרעה ואם יש פעולות כלשהן שמפתחים ומשתמשים יכולים לנקוט בתגובה. לצערנו, התשובה לכל השאלות האלו הייתה שלילית".

חשיפת המחדל מגיעה בתזמון בעייתי במיוחד עבור גוגל, שתערוך הערב אירוע השקה מיוחד בניו יורק בו תחשוף את הסמארטפון החדש של החברה הנקרא "פיקסל 3XL" וכן טאבלט חדש המבוסס על מערכת ההפעלה אנדרואיד. על פי ההערכות, בעקבות החשיפה החברה גם תודיע הערב על סגירת גוגל פלוס ועל צעדים חדשים שהחברה תנקוט להגנה על פרטיות המשתמשים, ביניהם צמצום הגישה שהיא מעניקה למפתחים חיצוניים למידע של משתמשי אנדרואיד, ג'ימייל ויוטיוב.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו