הישג למצרים: 52 מחבלי דאעש חוסלו בסיני - סרוגים

הישג למצרים: 52 מחבלי דאעש חוסלו בסיני

צבא מצרים חיסל 52 מאנשי ארגון הטרור דאעש במהלך מבצע צבאי בחצי האי סיני. במהלך הקרבות שלושה חיילים מצרים נהרגו על ידי המחבלים. בסך הכל נהרגו מעל 350 פעילי טרור מאז תחילת המאבק המצרי בארגון בשנה שעברה

author-image
הישג למצרים: 52 מחבלי דאעש חוסלו בסיני
  מתקפה של צבא מצרים נגד דאעש בסיני (צילום: עמוד הטוויטר של רשת Alwaght)

הישג למצרים: הצבא המצרי הודיע היום (שני) כי כוחות הצבא חיסלו 52 מחבלים שהשתייכו לארגון הטרור דאעש, זאת בתום מבצע צבאי שנערך בימים האחרונים בחצי האי סיני. בסוכנות הידיעות AFP דווח כי שלושה מחיילי הצבא המצרי נהרגו במהלך הקרבות נעל ידי פעילי הטרור.

המבצע נערך כחלק מהמאבק המצרי בדאעש, החל כבר בנובמבר האחרון בתגובה לפיגוע במסגד בעיר ביר אל-עבד בסיני, בו נהרגו 305 בני אדם ונפצעו 128 נוספים. נשיא מצרים עבד אל-פתח א-סיסי הנחה את הצבא לפעול "בשיא הכוח" במטרה להשתלט על חצי האי, ואף אישר לצבא "לפעול בברוטליות נגד הטרור", במטרה להימנע ממלחמה ממושכת באזור. "הטרור יוצר אנדרלמוסיה, תראו מה קרה בסוריה, סומליה, לוב ועירק" אמר הנשיא. "סוריה צריכה 250 מיליארד דולרים כדי לשקם את עצמה. זה לא הגיוני. אנחנו ניכנס בכל הכוח – ונשיג ביטחון בסיני תוך שלושה חודשים".

מאז תחילת המבצע, נהרגו בסך הכל 350 פעילי טרור, אל מול 30 חיילים מצרים שנהרגו בקרבות. באוגוסט האחרון דווח כי כוחות הצבא חיסלו 50 מחבלים במבצע בצפון חצי האי סיני, הסמוך לגבול הדרומי עם ישראל. בנוסף, 49 חשודים נוספים בטרור נעצרו והועברו לחקירה. בהודעה נאמר כי החיילים גם ביצעו תקיפות אוויריות נגד בסיסי ארגון הטרור באזור, במהלכם נהרסו 26 מחסני נשק ומקומות מסתור של כוחות דאעש נהרסו. עוד נטען כי 64 מטעני חבלה נוטרלו, ו-32 מכלי הרכב ששימשו את המחבלים נהרסו גם כן.

בפברואר עיתון ה"ניו יורק טיימס" חשף כי הצבא המצרי פועל בשיתוף פעולה עם צה"ל, כאשר כוחות חיל האוויר הישראלי תקפו יעדים בסיני יותר ממאה פעמים וסייעו למצרים להילחם בטרור. הדיווח חיזק טענות של שלוחת דאעש בסיני, הנחשבת לזרוע הפעילה ביותר של ארגון הטרור כיום, אשר פרסמה פעמים רבות הודעות על תקיפות ישראליות נגד עמדותיה ואנשיה ברחבי חצי האי.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
כל הכבוד לג'מזי
דניאל | 08-10-2018 18:34
מתי יורדים לסיני?!
2
סוף סוף
דני | 09-10-2018 7:10
יופי. סוף. לטרר