הממשלה אישרה: אלף מבני הפלאשמורה יעלו לארץ - סרוגים

הממשלה אישרה: אלף מבני הפלאשמורה יעלו לארץ

הממשלה אישרה את העלתם של אלף מתוך 8,000 בני עדת הפלאשמורה לישראל. כל בני הקהילה יקבלו רישיון לישיבת קבע וזכויות שוות לכל עולה מאתיופיה. השר כחלון בירך: "מאחל עליה מהירה ונוחה"

author-image
הממשלה אישרה: אלף מבני הפלאשמורה יעלו לארץ
  (צילום: מרים אלסטר/ פלאש 90)

הממשלה אישרה היום (ראשון) את העלתם של אלף מתוך 8,000 בני עדת הפלשמורה מאתיופיה לישראל. על פי הצעת ההחלטה, 100 איש יעלו עד סוף שנת 2018, והיתר עד תחילת דצמבר 2019.

על פי ההחלטה, בני הקהילה יקבלו רישיון לישיבת קבע בארץ ומשרד העלייה והקליטה יעניק להם זכויות שוות כשל כל עולה מאתיופיה. כמו כן, אגף הגיור במשרד ראש הממשלה יעמיד שירותי גיור ו"מעטפת רוחנית" לטובת גיורם המלא של העולים. עלותה התקציבית של ההחלטה עומדת על כ-184 מיליון שקלים, והיא תגרור קיצוץ רוחבי של 0.3% מעודפי משרדי הממשלה השונים.

שר האוצר משה כחלון בירך על ההחלטה של הממשלה. "החלטת הממשלה שהעברנו היום להעלאת בני הפלאשמורה היא החלטה צודקת" אמר. "האנשים היקרים האלה שיעלו ארצה בקרוב מחכים למעלה משמונה שנים להגיע לפה ולחיות עם משפחותיהם. אני מאחל עליה מהירה ונוחה לכל העולים המיועדים, ולא פחות חשוב, שנדע לקלוט אותם לתוך החברה הישראלית".

כזכור, ראש הממשלה הודיע על המהלך כבר ב-17 בספטמבר במהלך כינוס של וועדת השרים. במפגש נתניהו ביקש משר הפנים אריה דרעי, שנבצר ממנו להיות נוכח בישיבה הזו, להביא הצעת החלטה לממשלה. "אני שמח לבשר לכם שהחלטתי שיש להביא לישראל כ-1,000 מבני הקהילה שילדיהם כבר נמצאים בארץ" אמר "זה המשך הכיוון של הטיפול החשוב שאנחנו נותנים לקהילה היקרה הזו, שהיא חלק מעמנו וחלק ממדינתנו".

עם זאת, נתניהו גם הדגיש את הקושי הכרוך במהלך, כשלדבריו, "ההחלטה הזאת היא החלטה לא פשוטה בגלל השלכות אחרות שיש לנו של יוצאי קהילת אתיופיה, אבל אני נחוש לעשות זאת ואני אוסיף שזה מגיע בעקבות 1,300 מבני קהילת הפלאשמורה שהעלינו כבר לארץ".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
אל דאגה, עוד שנה הסוכנות תמצא אלפים נוספים
שי | 07-10-2018 12:55
ותודה מיוחדת לר' עובדיה שהביאונו עד הלום.
פלשמורה מקבלים דירה בחינם!
מיכאל | 08-10-2018 8:13
פלשמורה הם גויים גמורים שיקבלו דירות על חשבונכם.
תשובה גזענית וחסרת כבוד
אורי | 07-10-2018 22:53
גזענות לשמה
2
ביבי יאפס אחד!!
מיכאל89 | 08-10-2018 8:12
את הקול שלי ושל משפחתי איבדת!! מציף אותנו בגויים גמואין. חתיכת אינטרסנט.