מחקר חדש חושף: כמה אנשים מתו בזמן שצילמו תמונה בסמארטפון?

מחקר חדש חושף: כמה אנשים מתו בזמן שצילמו תמונה בסמארטפון?

תמונות הסלפי הפכו בשנים האחרונות לתופעה עולמית בעקבות התפתחות המצלמות בסמארטפונים. אך מסתבר שסלפי יכול להיות מסוכן: על פי מחקר חדש שבוצע בהודו, 259 בני אדם נהרגו בזמן שניסו לצלם את הסלפי המושלם

כמה אנשים מתו בזמן שצילמו תמונה בסמארטפון?
  (אילוסטרציה: שאטרסטוק)

בשנים האחרונות, תמונות הסלפי הפכו לתופעה כלל עולמית בזכות הפופולאריות הגוברת של הרשתות החברתיות והשיפור הטכנולוגי של מצלמות הסמארטפונים. אנשים רבים יעשו הכל כדי לצלם את הסלפי המושלם שיזכה למאות לייקים- ואפילו יסכנו את חייהם.

כעת מסתבר שצילום סלפי יכול להיות מסוכן במיוחד, כשנתונים מדאיגים נחשפים על מקרי המוות הקשורים לתופעה. מחקר חדש שנערך בהודו מצא כי מאז שנת 2011 לא פחות מ-259 בני אדם נהרגו בזמן שהצטלמו בסמארטפון שלהם. לדברי החוקרים, מרבית ההרוגים היו צעירים בגילאי 30 ומטה. מספר ההרוגים הגבוה ביותר נרשם בהודו, שם 159 אנשים נהרגו בזמן צילום הסלפי, בעוד שמספר ההרוגים השני בגובהו היה ברוסיה- שם נרשמו 16 הרוגים. אחריהם דורגו ארה"ב (14 הרוגים), פקיסטן (11 הרוגים), וטורקיה (6 הרוגים).

באופן מעט מפתיע, נמצא כי 72 אחוז מתוך ההרוגים היו גברים- ורק 28 אחוז היו נשים. החוקרים הסבירו כי נשים אמנם מצטלמות יותר מאשר גברים, אך יש סבירות גבוהה יותר שגבר יציב את עצמו במצב מסוכן כדי לצלם תמונה טובה מאשר שאישה תעשה זאת.

המחקר בחן גם כיצד צלמי הסלפי הנועזים נהרגו. לטענתם, רוב האנשים נהרגו כתוצאה מטביעה- בדרך כלל לאחר שנפלו מספינה בזמן הצילום או נסחפו על ידי גלים בזמן צילום בחוף. אחרים נהרגו ב"תאונת תחבורה", ביניהם צלמים שניסו להצטלם עם רכבת או רכב מרשים ברקע- ונדרסו למוות. מקרים נוספים שתוארו במחקר הם אנשים שנפלו למותם מצוקים ומקומות גבוהים, אנשים שנשרפו בזמן הצילום, ואנשים מתו לאחר שצילמו סלפי עם חיה מסוכנת. כמו כן, 8 מתוך 14 ההרוגים בארה"ב מתו לאחר שתיעדו את עצמם עם כלי נשק- וירו בעצמם בטעות.

בסיכום החוקרים הזהירו כי תופעת "הסלפי הקטלני" נמצא במגמת עלייה: בשנת 2011 רק שלושה אנשים נהרגו בזמן צילום- אך בשנה שעברה נרשמו 98 מקרי מוות כאלו. "צעירים ותיירים נפגעים יותר ויותר, מתוך רצון להיות 'מגניבים', להעלות תמונה מרשימה לרשתות החברתיות ולקבל תגמול של לייקים ותגובות" נטען. "הצילום עצמו אינו מסוכן, אך ההתנהגות האנושית הנלווית לה מסוכנת מאד. אנשים צריכים ללמוד שיש מקומות מסוכנים שבהם לא מומלץ להצטלם".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו