איראן מאיימת על ישראל: "תתחרטו על מה שעשיתם" - סרוגים

איראן מאיימת על ישראל: "תתחרטו על מה שעשיתם"

יומיים לאחר פיגוע הירי בעיר אהוואז, בו נהרגו 29 בני אדם, באיראן ממשיכים להאשים את ישראל וארה"ב כאחראים. סגן מפקד משמרות המהפכה הזהיר כי "התגובה לפיגוע תהיה מוחצת והרסנית, ועוד תתחרטו על מה שעשיתם"

איראן מאיימת על ישראל: "תתחרטו על מה שעשיתם"
  "תתחרטו על מה שעשיתם". סגן מפקד משמרות המהפכה, חוסיין סאלמי (צילום: עמוד הטוויטר של רשת CBS News)

איראן נגד ישראל וארה"ב: יומיים לאחר פיגוע הירי בעיר אהוואז, במסגרתו 29 בני אדם נהרגו ועשרות נוספים נפצעו, באיראן ממשיכים להאשים את ישראל וארה"ב כאחראים לאירוע- זאת למרות שדאעש כבר קיבלו אחריות לאירוע הקשה. סגן מפקד משמרות המהפכה של איראן חוסיין סאלמי הזהיר היום (שני) את ארה"ב וישראל כי עליהן לצפות לתגובה "הרסנית" בעקבות הפיגוע.

"הטרוריסטים צריכים להתכונן לתגובה של העם האיראני" אמר במהלך נאום שנשא לפני הלוויותיהם של הנרצחים בפיגוע. "ראיתם את הנקמה שלנו בעבר, אתם תראו שהתגובה שלנו לפיגוע תהיה מוחצת והרסנית, ועוד תתחרטו על מה שעשיתם".

אלפי בני אדם השתתפו בהלוויות של 29 ההרוגים, כשביניהם 12 מחיילי משמרות המהפכה. משתתפים רבים צעקו "מוות לישראל ולאמריקה", וכן החזיקו תמונות של ילד בן 4 שנרצח בפיגוע עם כיתובים בגנותה של ישראל.

שגרירת ארה"ב באו"ם ניקי היילי הגיבה אמש לטענות הקשות שנשמעו נגד המשטר האיראני, והדגישה כי "ארה"ב מתנגדת לטרור בכל מקום". "איראן צריכה לבדוק את עצמה לפני שהיא מאשימה אחרים" טענה בראיון לרשת CNN. "הם צריכים להסתכל בבסיס שלהם כדי להבין מאיפה זה הגיע. הם יכולים להאשים אותנו כמה שהם רוצים, אבל מה שעליהם לעשות קודם זה להסתכל במראה".

כזכור, בסוף השבוע מחבלים חמושים פתחו באש לעבר המשתתפים במצעד צבאי שנערך בעיר אהוואז שבדרום מערב המדינה. עדי ראייה סיפרו כי המחבלים בפיגוע פתחו באש לעבר יציע הכבוד של המצעד, בו ישבו בכירים שצפו במצעד שנערך לכבוד יום השנה לתחילת המלחמה בין איראן ועיראק. בהמשך דווח כי כוחות הביטחון האיראניים חיסלו שניים מהחמושים ועצרו ארבעה לאחר מצוד נרחב ברחובות העיר.

העיר שבמחוז חוזיסתאן נחשבת למרכז הקהילה הסונית במדינה, המתנגדת למשטר האייתוללות בראשותו של עלי חמינאי. בטהרן דחו את הודעת האחריות של דעאש לפיגוע, וטענו כי המחבלים השתייכו לארגון בדלני המייצג את המיעוט הסוני, אשר נתמך על ידי המודיעין האמריקני והישראלי.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
אין לנו סיבה לפחד
זאב זאב | 24-09-2018 20:30
השר למודיעין ותחבורה ישראל כץ הכין לנו מקלט מצויין במנהרות הרכבת לירושליים. הרכבת אולי לא מגיעה לתל אביב אבל נגד הפצצות המנהרות הן פיתרון מצויין.
2
איראן תמיד מאיימת על ישראל לכן ישראל
יפה יוסף | 24-09-2018 20:46
דואגת שלא תהיה פצצת אטום לאיראן.והיום שומעים שוב את איראן מאיימת על ישראל כרגיל.
מְהָרְסַיִךְ וּמַחֲרִבַיִךְ מִמֵּךְ יֵצֵאוּ
יפה יוסף | 26-09-2018 8:43
זאת התגובה של יפה יוסף: מְהָרְסַיִךְ וּמַחֲרִבַיִךְ מִמֵּךְ יֵצֵאוּ מדינה שראש ממשלה ושרת המישפטים שלה מחללים שבת ואוכלים טריפות צריכה קודם לתקן את דרכיה.