במהלך יום כיפור: אלמוני ניפץ חלון בית כנסת בפולין - סרוגים

במהלך יום כיפור: אלמוני ניפץ חלון בית כנסת בפולין

אנטישמיות בפולין: אדם תועד כשהוא מנפץ חלון של בית כנסת בעיר גדנסק שבפולין במהלך תפילת נעילה. ראש העיר גינה את האירוע: "אני מתנצל בפני קהילה היהודית. לא נקבל מעשים של בריונות"

author-image
במהלך יום כיפור: אלמוני ניפץ חלון בית כנסת בפולין
  החלון שנופץ בבית הכנסת (צילום: הקהילה היהודית של גדסנק, GWŻ Gdańsk)

אנטישמיות בפולין: אדם אלמוני ניפץ אמש (רביעי) את חלון בית הכנסת בעיר גדנסק במהלך תפילת נעילה של יום כיפור, זאת אחר שזרק אבן גדולה לעבר החלון. לא היו נפגעים באירוע, אך אחד המתפללים אמר כי האבן חלפה במרחק של כמה סנטימטרים מראשו.

האירוע תועד במצלמות האבטחה של בית הכנסת, שהראו את האדם הולך הלוך ושוב לאורך הרחוב הסמוך לבית הכנסת- ולבסוך מרים את האבן ומשליך אותה. במשטרה המקומית הודיעה שהיא מטפלת במקרה בעדיפות עליונה.

צפו בתיעוד המתקפה האנטישמית

https://www.youtube.com/watch?v=jyUTJgCRczY

ראש עיריית גדנסק, פאבל אדמוביץ, גינה בחריפות את האירוע. "אני דוחה באופן מוחלט את התנהגותם של המבצעים, ובטוח שייתפסו אותם במהירות" אמר. "אני מתנצל בפני הקהילה היהודית בגדנסק. בעיר החירות והסולידריות אנו מכבדים את כל הדתות, ולא נקבל מעשים של בריונות". עוד קרא לתושבים לצאת הערב ולהפגין מחוץ לבית הכנסת במחאה על התקרית.

גם בקונגס היהודי העולמי הביעו זעזוע מהמתקפה האנטישמית ביום כיפור. "ההתקפה על בית כנסת בפולין ביום כיפור היא מטלטלת ובזויה בפני עצמה, אך עוד יותר לנוכח הטרגדיה הנוראית שבוצעה על אדמת פולין במהלך הכיבוש הגרמני בשנות השואה" אמר נשיא הקונגרס רון לאודר. "אנחנו מעריכים את הגינוי של ראש העיר גדנסק, ומקווים שדעתו מייצגת את רשויות פולין. אנו סומכים על השלטונות והמשטרה המקומית שיחקרו את ההתקפה בקפידה, ושמבצעי המעשה הפחדני יועמדו לדין במהירות. בשנים האחרונות יהודים בפולין יכולים להתפלל עם תחושת ביטחון, אנו מקווים שהתקפה זו לא תביא לשינוי ברוח זו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו