מנכ"ל אפל מסביר: למה האייפונים כל כך יקרים? - סרוגים

מנכ"ל אפל מסביר: למה האייפונים כל כך יקרים?

לאחר שהחברה ספגה ביקורות רבות על המחירים הגבוהים של מכשירי האייפון החדשים, מנכ"ל אפל טים קוק הגן על החלטת החברה. בראיון הבהיר כי "אנשים רוצים את המכשיר הכי חדשני עם כל הטכנולוגיה החדשה - ולא זול לייצר אותו"

author-image
מנכ"ל אפל מסביר: למה האייפונים כל כך יקרים?
  מנכ"ל אפל טים קוק (צילום: שאטרסטוק)

מגן על המחירים: שבוע לאחר השקת מכשירי האייפון החדשים, שזכו לתג מחיר גבוה מאי פעם, מנכ"ל אפל טים קוק הסביר בראיון לרשת ABC מדוע המחירים הגבוהים נקבעו והגן על מחירי המכשירים המתקדמים.

"בחקר השוק מצאנו כי אנשים תמיד רוצים את המכשיר הכי חדשני, עם כל הטכנולוגיות החדשות- ולא זול לייצר מכשיר כזה" טען המנכ"ל, שהסביר כי העלות הגבוהה נובעת מהשימוש ברכיבים הטובים ביותר ומגוון טכנולוגיות מתקדמות בכל מכשיר. לטענתו של קוק, הסמארטפון החליף מגוון מכשירים אחרים שבהם השתמשנו בעבר, כגון מצלמות ונגני מוזיקה, אשר כללו בעבר תגי מחיר נפרדים עבור כל מכשיר- כך שבסופו של דבר משתלם לאנשים להשקיע סכומים גבוהים כדי לקבל את המיטב מכל תכונות הטלפון שלהם.

קוק הוסיף והסביר כי "הדרך שבה רוב האנשים משלמים על האייפון שלהם הוא באמצעות הסכם לפריסת תשלומים עם ספקי הסלולר, מה שמוביל בסופו של דבר לכך שהם משלמים כ-30 דולר בחודש, כלומר דולר אחד ליום- גם כשמדובר באייפון היקר ביותר". עם זאת, קוק הודה כי "בסופו של דבר, המטרה העיקרית של אפל היא לייצר אייפון עבור כל אחד".

תג מחיר גבוה מאי פעם. מכשירי האייפון החדשים (צילום: עמוד הטוויטר של אפל)

כזכור, החברה זכתה לביקורות רבות בעקבות המחירים הגבוהים של מכשירי האייפון החדשים שהוצגו. מכשיר הדגל, האייפון XS, עומד על מחיר התחלתי של 1,000 דולר (כ-3,700 שקלים), בעוד שגרסת האייפון XS מקס הגדולה יותר מתחילה מ-1,100 דולר (כ-4,000 שקלים). עבור דגמים בעלי זיכרון גדול יותר תצטרכו לשלם אפילו יותר, כשהדגם הנמכר היקר ביותר עולה לא פחות מ-1,450 דולר (כ-5,200 שקלים). באפל אמנם מציעים גם את האייפון XR המוזל- אך מחירו ההתחלתי עומד על סך 750 דולר (כ-2,700 שקלים)- כך שעדיין מדובר בהוצאה משמעותית.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
כאילו ששאר הסמארטפונים לא עושים את אותו דבר
רועי | 20-09-2018 16:57
הוא מדבר כאילו אייפון זה הפלאפון היחידי שעושה את הדברים האלו ,התחמק מהשאלה ,הוא לא ענה למה אייפון יקר הרבה יותר משאר הסמארטפונים בשוק.
2
כל עוד יש טמבלים שמוכנים לשלם
ישאר יקר | 20-09-2018 19:08
היצע וביקוש. לייצר בסין זול מאד
3
למה? כי יש פראיירים שמשלמים.
ר | 22-09-2018 12:47
.