אייזנקוט בתגובה ראשונה להפלת המטוס הרוסי - סרוגים

אייזנקוט בתגובה ראשונה להפלת המטוס הרוסי

הרמטכ״ל איזנקוט התייחס הבוקר (חמישי) לראשונה לתקרית המטוס הרוסי: "כוחות סוריים פגעו בו" האשים. גם שר הביטחון טען: "המטוס הופל על ידי אנשים לא אחראיים בסוריה"

אייזנקוט בתגובה ראשונה להפלת המטוס הרוסי
  (צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90)

הרמטכ״ל גדי איזנקוט התייחס התייחס הבוקר (חמישי) לראשונה לתקרית בצפון: "כוחות סוריים פגעו בכלי טיס רוסי", האשים. גם שר הביטחון אביגדור ליברמן טען: "המטוס הופל על ידי אנשים לא אחראיים במערך ההגנה האווירית הסורי".

ליברמן הסביר כי אלו "ירו כאשר מטוסי צה"ל כבר חזרו לשטח ישראל", אולם הוסיף כי "לא שופטים אדם בשעת צערו ואפשר להבין את הרוסים", וטען כי מי שאחראי על "הטעות הטרגית" כפי הגדיר זאת נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, זה צבא אסד. "אין לנו מה להסתיר, פעלנו כמו כל הזמן. עודף ביטחון עצמי זה הגורם המרכזי", אמר שר הביטחון.

נמשיל לפעול בנחישות

איזנקוט אמר כי בצה"ל ״פועלים בשיקול דעת ובעצמה כדי למנוע מאויבינו יכולות מתקדמות שיאיימו על מדינת ישראל", והודה כי מסיבה זו פעל צה״ל שוב השבוע בצפון. "לצערנו פגעו כוחות סוריים בכלי טיס רוסי ואנו משתתפים בצער המשפחות והצבא הרוסי״, הוסיף

בתוך כך, משלחת צה״ל בראשות מפקד חיל- האוויר, אלוף עמיקם נורקין יצאה הבוקר למוסקבה בעקבות הפלת המטוס הרוסי על ידי אש נ"מ סורית ביום שני בלילה. מפקד חיל האוויר והמשלחת יציגו את תמונת המצב של האירוע על כלל היבטיה כולל המידע המקדים ועיקרי ממצאי תחקיר צה"ל אודות האירוע.

כמו כן, יציגו את המשך הנסיונות האיראניים להעברת אמצעי לחימה אסטרטגיים לחזבאללה ולהתבססות בסוריה. אל מפקד חיל האוויר יצטרפו ראש חטיבת קשרי החוץ של צה"ל, תת-אלוף ארז מייזל וכן קצינים נוספים מאגף המודיעין, חיל האוויר ואגף המבצעים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו