פוטין מאשר: "ישראל לא הפילה את המטוס הרוסי" - סרוגים

פוטין מאשר: "ישראל לא הפילה את המטוס הרוסי"

ראש הממשלה שוחח עם נשיא רוסיה והביע צער על מותם של 15 החיילים בהפלת המטוס בסוריה. בשיחה פוטין אמר כי "המטוסים הישראלים לא יירטו את המטוס שלנו, מדובר בשרשרת תקלות מצערת"

פוטין מאשר: "ישראל לא הפילה את המטוס הרוסי"
  (צילום: חיים צח\לע"ם)

רגע לפני כניסת החג, ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח בטלפון עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, והביע את צערו על מותם של 15 החיילים בעקבות הפלת המטוס הרוסי בסוריה.

בשיחה נתניהו הבהיר כי האחריות המלאה להפלת המטוס היא של משטר אסד- זאת לאחר שבמוסקבה האשימו תחילה את ישראל כאחראית לאירוע בעקבות התקיפה בלטקיה. מלשכת נתניהו נמסר כי ראש הממשלה הדגיש בשיחה כי "ישראל נכונה להעביר לרוסיה את כל הפרטים הנחוצים לתחקור האירוע", והציע לשלוח את מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, למוסקבה כדי להעביר את מלוא הפרטים הנחוצים לפתיחת החקירה.

עוד הבהיר לרוסיה את חשיבות המשך התיאום הביטחוני בין ישראל לרוסיה. "התיאום הצליח למנוע אבדות רבות משני הצדדים בשלוש השנים האחרונות" אמר נתניהו. עם זאת, ראש הממשלה הדגיש כי "ישראל נחושה לבלום את ההתבססות הצבאית האיראנית בסוריה, ואת ניסיונותיה של איראן- שקוראת להשמדת ישראל- להעביר לחיזבאללה נשק קטלני נגד ישראל".

הנשיא הרוסי אמר לאחר השיחה כי "המטוסים הישראלים לא יירטו את המטוס שלנו. מדובר בשרשרת תקלות מצערת- אבל בהחלט נבחן את מה שהתרחש ונברר לעומק את הדברים".

שעות ספורות לאחר האירוע, דובר צה"ל הגיב לאירוע באופן רשמי. "ישראל מביעה צער על מותם של אנשי צוות המטוס הרוסי שהופל הלילה כתוצאה מפגיעת אש נ״מ סורית" נכתב בהודעה. ישראל מטילה את האחריות המלאה לאירוע על משטר אסד שצבאו הפיל את המטוס הרוסי. ישראל רואה גם באיראן ובארגון חיזבאללה שותפות באחריות לאירוע מצער זה".

אמש דובר צה"ל אישרו כי ישראל אחראית לתקיפה בלטיקה, שכוונה  נגד יעדים של חיזבאללה. "מטוסי קרב של צה"ל תקפו מתקן של הצבא הסורי ממנו עמדו להעביר מערכות לייצור נשק מדויק וקטלני עבור איראן וחיזבאללה בלבנון" אמרו. "נשק זה נועד לתקוף את ישראל ומהווה איום בלתי נסבל כלפיה. בין צה"ל לצבא הרוסי פועל מנגנון מניעת חיכוך שסוכם בין מנהיגי המדינות והוכיח עצמו מספר רב של פעמים בשנים האחרונות"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
תודה לאל
אבי יצחק | 19-09-2018 21:33
כל הכבוד על המאמצים המדיניים