אירופה בתל אביב: כל הפרטים לקראת אירוויזיון 2019

אירופה בתל אביב: כל הפרטים לקראת אירוויזיון 2019

כמה כסף צפויה תל אביב להרוויח מאירוח התחרות? מתי ואיפה יתקיימו האירועים הגדולים? ולאיזה אירוע מושקע תוכלו להיכנס ללא תשלום? כל הפרטים שכדאי לכם לדעת על אירוויזיון 2019 נחשפים

author-image
כל הפרטים שאתם צריכים לקראת האירוויזיון בתל אביב
  (צילום: יחצ)

כל הדרך אל האירוויזיון: לאחר שאיגוד השידור האירופי הכריז היום(ה'), כי תל אביב היא העיר שתארח את אירוויזיון 2019. הלו"ז המלא לקראת אחד מהאירועים הגדולים בארץ נחשף.

התאריכים: נכון לעכשיו שני חצאי הגמר צפויים להתקיים במרכז הירידים בתל אביב ב-14 וב-16 במאי 2019, בעוד שאירוע הגמר הגדול  יערך ב-18 במאי. ככל הנראה רכישת הכרטיסים לאירועים תתאפשר החל מדצמבר.

מיקום: שלושת האירועים יערכו וישודרו לכל העולם מביתן 2 במרכז הירידים, שישנה את שמו בקרוב ל-"אקספו תל אביב"(Expo Tel-Aviv) כפי שהובטח עיריית תל אביב-יפו תממן את האולמות בהם יתקיימו האירועים.

20 אלף תיירים והכנסות של כ-100 מיליון ש"ח

לרשות ההפקה והמארגנים תתאפשר כמובטח עבודה במשך 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע – כולל שבתות. ביתן 2, שבו תתקיים התחרות עצמה, יעמוד לרשותם לתקופה של חודשיים וחצי. בעוד שביתן 1 יעמוד לרשותם לתקופה של חודש, וביתן 13, המיועד להפקה, יעמוד לתקופה של שלושה חודשים.

(מוזיקה: עופר ניסים ואילן פלד | וידאו מ״יזראל קולינג״ באדיבות טלי אשכול| צילומי רחפן: שחר סירי וברק ברינקר)

על פי נתונים מערים מארחות בעבר, קיים צפי להגעתם של כ-20 אלף תיירים לטובת האירוויזיון, אשר צפויים להכניס כ-100 מיליון ₪ ישירות לעיר.

"המטרה היא לחשוף את העיר לעולם דרך 1500 העיתונאים שישדרו מהעיר ורבבות התיירים שיגיעו לאירוע". הסביר גידי שמרלינג, הממונה על פרויקט אירוויזיון 2019 מטעם עיריית תל אביב.

"האירוויזיון לא יהיה רק אירוע מדהים למיתוג הבין-לאומי של העיר – אלא גם הזדמנות לשדרוג כולל של חוויית התייר בעיר" מבטיח איתן שוורץ, מנכ"ל עיר עולם ותיירות, עיריית תל אביב והוסיף "הקמנו כוח-משימה עירוני כדי להזניק את חוויית התייר קדימה – והאירוויזיון יהיה כן השיגור!".

הקמת עיר האירווזיונים הגדולה בעולם

לקראת האירוויזיון מתכננת עיריית תל אביב, לקיים מספר אירועים מיוחדים בעיר כשבגולת הכותרת נמצאת הקמת עיר האירווזיונים הגדולה בעולם, שתהיה פתוחה לקהל הרחב ותמשוך אלפי תיירים.

אירועים מרכזיים:

-טקס פתיחה ואירוע "השטיח האדום" ברחבת מוזיאון תל אביב לאומנות

-טקס חילופי מפתחות הערים והגרלת חצאי הגמר בבית העיר ההיסטורי ברחוב ביאליק

-כפר האירוויזיון, "היורו ויליג'", בפארק צ'ארלס קלור, שיהיה פתוח לקהל הרחב למשך כ-10 ימים ויכלול הופעות של כוכבי עבר והווה של התחרות, מזון ושתייה והקרנות של חצאי הגמר והגמר.

זו תיהיה הפעם השלישית בה תארח ישראל את התחרות האירופית. בפעמים הקודמות(בשנים -1979 וב -1999) האירווזיון התקיים בעיר הבירה ירושלים.

רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב-יפו מסר בתגובה: "תל אביב-יפו מוכנה לאירוויזיון! עירנו שמחה לארח את אירוויזיון 2019 בתל אביב-יפו- אירוע בידור עולמי שזוכה לתהודה ציבורית ענקית ואף מתאים לתל אביב-יפו שהתפרסמה בעולם כעיר של יצירה, אנרגיה, חיי תרבות תוססים ובעיקר חופש. נעשה הכל כדי שהאירוויזיון יהיה שמח, חי, בועט וללא הפסקה – בדיוק כמו העיר שלנו. אנחנו ערוכים ובטוחים שיחד עם "כאן" נפיק כאן את האירוויזיון מהטובים שידעה התחרות".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
טומאה וחוסר צניעות
דוד | 18-09-2018 10:52
עדיף לוותר על מאה מליון שקל תמורת צניעות וענווה ופחות חילול שבת. חתימה טובה לכל עם ישראל המחובר ליהדות