שגרירת ארה"ב באו"ם: "אבו מאזן חייב להסכים למו"מ" - סרוגים

שגרירת ארה"ב באו"ם: "אבו מאזן חייב להסכים למו"מ"

שגרירת ארה"ב באו"ם ניקי היילי ראתה את פרטי "עסקת המאה" המוצעת של ארה"ב, וטענה שהעסקה כוללת התייחסות לדרישות של ישראל והפלסטינים. עם זאת, לטענתה "אבו מאזן חייב להסכים להגיע למשא ומתן" כדי שהעסקה תצליח

שגרירת ארה"ב באו"ם: "אבו מאזן חייב להסכים למו"מ"
  שגרירת ארה"ב באו"ם ניקי היילי (צילום: שאטרסטוק)

שגרירת ארה"ב באו"ם, ניקי היילי, אמרה היום (רביעי) במסיבת עיתונאים כי היא ראתה את פרטי "עסקת המאה" המוצעת של ממשל טראמפ להסכם שלום בין ישראל והפלסטינים, אשר צפוי להיות מוצג בקרוב.

"אני יכולה לומר לך ש[יועץ הנשיא] ג'ארד קושנר ו[שליח הנשיא למזרח התיכון] ג'ייסון גרינבלט עשו עבודה מפורטת מאוד" אמרה. "קראתי את המתווה, והוא כולל פרטים רבים ומחושבים. העסקה מתייחסת לדאגות של שני הצדדים, גם הישראלים וגם הפלסטינים".

עם זאת, השגרירה הוסיפה ואמרה כי "הדיל אפשרי, אך כדי שזה יקרה אבו מאזן חייב להסכים להגיע למשא ומתן". לטענתה, "הבטחנו את זה שראש הממשלה הישראלי נתניהו יגיע לשולחן המשא ומתן. לטובת העם שלו, אבו מאזן חייב להסכים לבוא לשולחן גם כן. אנחנו חייבים להפעיל עליו לחץ ולומר לו שהגיע הזמן. כמו כן, חייבים להכיר בכך שחמאס מהווה חלק מהבעיה".

כזכור, מאז ההכרה האמריקנית בירושלים כבירת ישראל אבו מאזן מסרב לכל תיווך אמריקני בתהליך קידום השלום, והודיע כי יתנגד לעסקה המוצעת על ידי הממשל האמריקני- גם בלי שראה את פרטי המתווה. "ארה"ב כפתה את עצמה כמתווכת בין ישראל והפלסטינים" טען. "לא יהיו בינינו לבין הממשל האמריקני מגעים, עד שהם יחזרו בהם בכל הנוגע לסוגיות ירושלים, הפליטים וההתנחלויות. לא נקבל את ארה"ב כמתווך בלעדי אלא רק כחלק מגוף בינלאומי שיתווך".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו