אלקין שילם 700,000 שקל לנאום בועידת המשפיעים - סרוגים

אלקין שילם 700,000 שקל לנאום בועידת המשפיעים

בתמורה לסכום של 700 אלף שקל שהעביר "משרד ירושלים ומורשת" בראשו עומד זאב אלקין- נאם השר ב'ועידת המשפיעים' של חברת החדשות, מה שיסייע לו בריצתו לראשות עיריית ירושלים

אלקין שילם 700,000 שקל לנאום בועידת המשפיעים
  (צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90)

בתמורה לסכום של 700 אלף שקל שהעביר "משרד ירושלים ומורשת" בראשו עומד זאב אלקין– נאם השר בועידת המשפיעים הבמה מול אלפי אנשים שעה ארוכה, מה שסייע לו בריצתו לראשות עיריית ירושלים.

ועידת המשפיעים" של חברת החדשות שהתקיימה ביום שני האחרון בבנייני האומה בירושלים, משכה שורת פוליטיקאים בהם שרים וראשי המערכת הציבורית וסיפקה שלל כותרות. אולם, על פי הפרסום בעין השביעית אלקין הוא השר היחיד שהמשרד בראשותו העביר תקציב לחסות מרכזית. בתמורה, קיבל כאמור  אלקין על פי הדיווח את הבמה לנאום, למרות שלא הזכיר את מועמדותו.

לאחר נאומו, תחת הכותרת "אלקין: ירושלים – ה-DNA הדמוגרפי" הודגש בשתי כתבות שעלו באתר mako של קשת ובאתר האינטרנט של חברת רשת כי השר מהליכוד מתמודד על תפקיד ראש העיר – פריט מידע שנחסך מבאי הכנס בעת הזמנת אלקין לבמה ועם רדתו ממנה.

בוועידה דיבר אלקין על מסרים שהזכירו את הסלוגן שמלווה את קמפיין הבחירות שלו: "ירושלים חזקה יותר עם אלקין: יותר תקציבים, יותר דירות, יותר מקומות עבודה". שם אמר כי "כשמדינת ישראל מסתכלת על ירושלים היום, אין לה תשובות טובות". הוא הוסיף כי "אין לה תשובה טובה איך בונים לעיר הזאת תקציב כדי שהוא לא יהיה גרעוני, אין לה תשובות טובות איך מקדמים בנייה בעיר הזאת כדי שזוגות צעירים יוכלו להישאר בה ומחירי הדיור לא יהיו בשמים, אין לה תשובות טובות אפילו לשאלות פשוטות וקצת מוזרות – איך מקיימים פעילות ספורט ותרבות בעיר שרוב המגזר היהודי בה הוא דתי".

לפי האמור בעין השביעית, חברת החדשות, הגוף שנהנה מרכישת החסות בידי משרדו של אלקין, דיווחה בעבר על ניגוד העניינים האפשרי של השר כבר בחודש יוני השנה. ימים אחדים לאחר שאלקין הודיע רשמית על ריצתו לראשות העירייה, כתב חברת החדשות ירון אברהם דיווח כי מעתה כל נאום שיישא בכובעו כשר לענייני ירושלים וכל תקצוב של אירוע תרבותי בעיר – כמו "ועידת המשפיעים", מן הסתם – "עלול להיצבע בצבע פוליטי". בסופו של יום, חברת החדשות היתה אחד הגורמים שנהנו מניגוד העניינים שמפניו התריעה.

אלקין בתגובה: "זה לא נאום בחירות"

השר אלקין, טוען שהנאום שנשא ב"ועידת המשפיעים" אינו נאום בחירות. "לדבר על חשיבותה של בירת ישראל בתור שר ירושלים, ולהביע תמיכה בקיום הכנס המשפיענים בירושלים, זה לא נאום בחירות אלא תוכן מתבקש של דברי ברכה", מסר אלקין באמצעות דוברו, ינון בן-דוד. "לעצם העניין, קיבלתי הנחיות ממשרד המשפטים ומהיועצת המשפטית של משרד ירושלים, ופעלתי על-פיהן".

דובר המשרד הסרוג לירון יחזקאלי שכיהן עד לאחרונה כדוברו של יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין מסר כי תקצוב "ועידת המשפיעים" אושר בוועדת ההיגוי של "תוכנית היובל", שמנוהלת במשרד הממשלתי שבראשו עומד אלקין. "התקציב הועבר באמצעות הרשות לפיתוח ירושלים, הגורם המבצע של 'תוכנית היובל'", הוסיף הדובר. "המשרד הוביל את החלטת הסיוע בוועדת ההיגוי במטרה לחזק את מעמדה של העיר ירושלים".

דובר חברת החדשות, אלון שני, מסר בתגובה: "ב'ועידת המשפיעים' של חברת החדשות דיברו שר הביטחון, שר החינוך, השרה לשוויון חברתי, שרת התרבות והספורט, שרת המשפטים ועוד פוליטיקאים ונכבדים אחרים, ביניהם גם השר אלקין. בנוסף לכך נאמו מפכ"ל המשטרה, היועץ המשפטי לממשלה ורבים אחרים בתפקידי מפתח. אנחנו גאים בהצלחתה המסחררת של הוועידה ומרשימת הדוברים. הטיעון שלפיו התנינו השתתפות של פוליטיקאים בוועידה במתן חסות הוא חסר שחר".

אך צויין כי בידיעה, כמו גם בבקשת התגובה שנשלחה לחברת החדשות, לא נאמר שהפקת הכנס התנתה השתתפות של פוליטיקאים במתן חסות. מבין כל בעלי התפקידים שמנה הדובר בתגובתו, רק אלקין העניק חסות לכנס.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
8 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
אלקין ממש צדיק, למד מהבוס.
מתן בסתר | 05-09-2018 0:27
לקחת כספי מדינה לשלם לעשירים שידאגו לך ולאינטרסים שלך. פשוט מקסים. ממש מעשה ציוני לתפארת מדינת ישראל.
2
גנב ברשות החוק
הבן של אלה | 05-09-2018 0:33
בושה לנו שאלו נבחרינו. אלקין למד את השיטה שעבדה כה בהצלחה לביבי, ליברמן... עכשיו רק צריך (קופים) חיילים כדוגמאת פאינה, ליברמן הבת, הזנאי לבית נתניהו, או מולכו ושימרון, שיהיו מוכנים להקריב עצמם למענו.
3
בכל מקרה זה לא יעזור
גל | 05-09-2018 7:46
ליאון מנצח בסיבוב שני
ראית סקרים לאחרונה?
נו באמת | 05-09-2018 9:26
ליאון במקום רביעי רחוק מאוד
4
טוב, הנה מישהו שאני לא מצביעה בשבילו...
גג | 05-09-2018 8:24
..
5
פשוט נוכל
ירושלמי | 05-09-2018 8:58
מי יתן ויחזור כמה שיותר מהר לעסקונה של הליכוד לשם הוא שייך
6
אלקין ימכור את ירושלים
עיניו בראשו | 05-09-2018 9:01
שום ערכים, שום יושרה, שום כבוד לא לציבור ולא לכספי ציבור, הכל רק קומבינות וקידום אישי, הוא עוד יגרום לאולמרט להראות כמו אחד מלו. חוץ מליאון כל מועמד אחר עדיף עליו, אולי אפילו סלמן.
7
לפי הכתבה הוא היה בסדר גמור. סתם מחפשים אותו
מירה | 06-09-2018 1:05
היות והוא השר לעניני ירושלים, זה בהחלט הגיוני שהוא יסייע בתקציב משרדו לאירוע כזה בבירה. אם זה היה בתא זה היה לא בסדר. אבל כזה באמת בירושלים, ובעיקר כשלא הציגו אותו בתור מועמד, והוא גם לא הזכיר זאת - זה בסדר גמור, וסתם מנסים להעליל עליו עלילות. תכף תגידו שאסור לו להתראיין בתור השר לענייני ירושלים כי אז מזכירים את שמו יחד עם המילה ירושלים. אין לדבר סוף. נראה כמו נסיון הכפשה מצד אחד המתמודדים האחרים...